Handel

Wizja, Pasja i Relacje – klucz do sukcesu w branży FMCG

Poniedziałek, 17 kwietnia 2023 HURT & DETAL Nr 04/206. Kwieceń 2023
Handel międzynarodowy to duże wyzwanie, zwłaszcza w obecnych czasach. Firma Pilot wciąż wyznacza sobie nowe cele i konsekwentnie je realizuje. W czym tkwi sekret sukcesu przedsiębiorstwa? Jak mawia Paweł Kubiak, właściciel firmy: „Droga jest celem”, a czerpania radości z handlu nie da zastąpić się żadną inną dobrą praktyką.
Pilot International jest ekspertem w imporcie i eksporcie produktów FMCG. Firma od ponad 23 lat zajmuje się handlem hurtowym artykułów spożywczych, higieny osobistej, środków czystości oraz – od 2020 roku – także alkoholi produkowanych przez międzynarodowe koncerny.

Biznes międzynarodowy

Klucz do sukcesu przedsiębiorstwa tkwi w pasji, która poszerza horyzonty zarówno w sferze prywatnej, jak i biznesowej. Niezwykle istotne są także relacje, o które trzeba dbać, bo każda napotkana osoba – klient, kontrahent czy współpracownik – może wnieść wiele w nasze życie. Liczy się także wizja, która wytycza kierunek i często podnosi poprzeczkę. Tam, gdzie procedury przechodzą w konkretne działania nastawione na zrozumienie i współpracę z drugim człowiekiem, powstaje biznes na poziomie międzynarodowym.

Droga rozwoju

Firma Pilot specjalizuje się w handlu międzynarodowym. Istnieje na rynku już od przeszło 23 lat. Od kilkuosobowego przedsiębiorstwa zajmującego się dystrybucją towaru w Polsce, ewoluowała do firmy zatrudniającej ponad sto osób i będącej uznanym partnerem biznesowym na świecie. Jak to często bywa na drodze rozwoju – pojawiały się wzloty i upadki. To niezwykle cenne lekcje, które kształtowały doświadczenie i uczyły pokory. Wszystkie te aspekty realnie wpłynęły na aktualny kształt firmy i jej podejście do biznesu.

Z mieszanki wizjonerstwa i odwagi w działaniu właściciela firmy – Pawła Kubiaka – z wiedzą, otwartością i realizmem pozostałych wspólników firmy, powstało przedsiębiorstwo, które w ciężkich dla handlu czasach znajduje moment na rozwój i utwierdzenie swojej pozycji lidera branży FMCG.

Powstanie nowego działu

Początki powstania działu alkoholowego przypadły na końcówkę roku 2020.Gdy handel międzynarodowy borykał się ze skutkami pandemii COVID-19, a łańcuch dostaw został mocno zachwiany na całym świecie, Pilot niepowstrzymanie realizował nowe cele. Firma, która znana jest z handlu produktami spożywczymi, chemicznymi, kosmetykami, wkroczyła w nowy dla niej segment rynku – handel produktami alkoholowymi: wysoko- i niskoprocentowymi. Pilot szybko stał się kluczowym dostawcą produktów alkoholowych międzynarodowych marek oraz liderem w szeroko rozumianym handlu hurtowym na rynkach zagrnicznych. W swojej ofercie posiada alkohole takie jak whisky blend i single malt, wódka, szampan, likier, bourbon, koniak, piwo, gin, rum, tequila. Załoga nowego działu buduje go z jednej strony od nowa, z drugiej – opiera się na wieloletnim doświadczeniu swoim i firmy.

Zasada win-win

Mówi się, że stajemy się lepsi w tym, co trenujemy. I nie chodzi tu o powtarzalność pewnych czynności a o ich doskonalenie i pogłębianie wiedzy w danym zakresie, co czyni nas lepszymi specjalistami. Firma Pilot „trenuje” handel od ponad 20 lat. Są to lata, które upłynęły pod znakiem budowania relacji opartych na wzajemnym szacunku. Lata dążenia drogą, której celem jest biznes oparty na zasadzie win-win.

Transakcje handlowe to proces rozciągnięty w czasie. Dopracowanie każdego elementu – zarówno przed- jak i posprzedażowego, długofalowo wpływa na relacje z kontrahentem. Jak mawia Paweł Kubiak: „Droga jest celem”, a czerpania radości z handlu nie da się zastąpić się żadną inną dobrą praktyką.

Ludzie – największa wartość

Sukces nowego działu jest dla przedsiębiorstwa Pilot dowodem na to, że wieloletnie dobre praktyki wpisane w działalność firmy przynoszą efekty. Zarząd niejednokrotnie podkreśla, że największą wartością są ludzie, zarówno partnerzy biznesowi, jaki i pracownicy, którzy na co dzień kreują wizerunek firmy. Pilot to ludzie, którzy go tworzą oraz wieloletnie relacje oparte na zaufaniu, szacunku i wspólnej pasji do handlu.

Najlepszym feedbackiem do działalności są rekomendacje. Partnerzy biznesowi polecają przedsiębiorstwo Pilot innym, pracownicy z chęcią rekomendują pracę w firmie swoim znajomym i rodzinom. Tak kreuje się przyjazne środowisko, w którym nie ma rzeczy niemożliwych – gdzie do nowych projektów podchodzi się z zaangażowaniem, a zamiast problemów są wyzwania.



tagi: rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,