Z rynku FMCG

Nowe biuro P&G – inspiruje, integruje i wykorzystuje rozwiązania przyjazne dla środowiska

Poniedziałek, 06 lutego 2023
Zmieniające się w ostatnich latach modele pracy oraz oczekiwania, co do miejsca jej wykonywania sprawiły, że P&G postanowiła przyjrzeć się swojej przestrzeni biurowej. Firma zaprojektowała ją na nowo, tak, by pozwalała jej pracownikom jak najefektywniej pracować, niezależnie od tego, czy w danym momencie skupiają się na pracy indywidualnej, działają w mniejszych lub większych zespołach, zlokalizowanych w jednym miejscu czy rozproszonych po świecie. Świeżo oddane biuro pozwala także na realizację indywidualnych stylów pracy, tworzy warunki do współpracy, innowacji, dbania o własne zdrowie, sprawność fizyczną, a także do budowania relacji koleżeńskich. P&G Warsaw Hub, będący jednocześnie centralnym biurem dla obejmującego 10 krajów regionu Europy Centralnej, to miejsce odzwierciedlające przywiązanie firmy do zasad różnorodności, integracji oraz zrównoważonego rozwoju.
Miejsce zaprojektowane z myślą o pracownikach przyszłości

Polska odgrywa istotną rolę w międzynarodowej strukturze firmy Procter & Gamble - jest drugim krajem w Europie i szóstym na świecie, pod względem wielkości wykonywanych dla koncernu operacji. Warszawskie biuro firmy obejmuje swoim zasięgiem 10 krajów i służy 120 milionom konsumentów. Ponad 8000 m2 zmodernizowanej przestrzeni biurowej Procter & Gamble na warszawskim Targówku łączy obecnie najlepsze rozwiązania architektoniczne z dogłębnym zrozumieniem zmieniających się modeli pracy i odzwierciedla to, co najlepsze w kulturze firmy. Biuro odpowiada na oczekiwania współczesnych pracowników związane z elastycznymi warunkami pracy i równowagą pomiędzy życiem zawodowym a prywatnym. Wpisuje się w nowy trend aranżowania przestrzeni biurowych, który kształtuje się od czasu pandemii i jest związany z odchodzeniem od ujednoliconych powierzchni na rzecz różnorodnych, inspirujących stref, przeznaczonych do pracy zespołowej lub kreatywnej. Koncern, rozumie kluczowe znaczenie pracowników dla sukcesu firmy i dzięki nowemu środowisku pracy umożliwia im wykonywanie obowiązków, tak jak lubią – w ich własnym stylu. P&G Warsaw Hub oferuje pracownikom kilka typów przestrzeni do wykorzystania, od tradycyjnych pokoi z biurkami, otwartych i zamkniętych kabin oraz sal szybkich spotkań, poprzez sale konferencyjne różnej wielkości, aż po duże stoły do współpracy, a nawet kawiarnię - wszystko po to, by praca mogła być elastyczna, wygodna i sprzyjała integracji.

- P&G Warsaw Hub to centrum naszej działalności w Europie Centralnej. Został stworzony z myślą o naszych pracownikach i tworzy warunki do współpracy wszystkich jednostek biznesowych P&G zlokalizowanych w Polsce – biura marketingu i sprzedaży, fabryk, zespołu zarządzającego europejskim łańcuchem dostaw oraz globalnego centrum IT. To inspirująca przestrzeń do współpracy i tworzenia innowacji, które pomogą nam działać zwinnie i lepiej służyć naszym konsumentom i partnerom biznesowym oraz uczyć się od siebie nawzajem i rozwijać. – mówi Gabriel Ragy, Dyrektor Generalny i Prezes Zarządu Procter & Gamble w Europie Centralnej.

Kreatywna przestrzeń spełniająca inkluzywne normy

Marki P&G, takie jak Ariel, Pampers, Pantene, Gillette, Always czy Oral B towarzyszą 7 miliardom konsumentów na całym świecie w ich codziennym życiu. Aby jak najlepiej rozumieć ich różnorodne potrzeby, firma dba o to, by tworzyć środowisko pracy dogodne dla równie zróżnicowanej grupy pracowników. Projektując odnowione biuro, zadbano o to, by uwzględniało ono potrzeby osób z niepełnosprawnościami. W recepcji, która jest wizytówką firmy, została zainstalowana pętla indukcyjna dla osób słabosłyszących, która pozwala im skutecznie komunikować się z jej pracownikami. Wszystkie sale konferencyjne oznaczone są w języku Braille'a, dzięki czemu osoby niedowidzące z łatwością mogą samodzielnie znaleźć miejsce spotkania. Z kolei na podłodze znalazły się informacje o schodach i innych przeszkodach, by ułatwić pracownikom poruszanie się po biurze.

Nowoczesne biuro – oszczędne i przyjazne środowisku

Jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej P&G jest zrównoważony rozwój. Wśród głównych działań firmy w tym obszarze znajduje się nieustanne zmniejszanie śladu środowiskowego jej działalności, jak również, innowacje w zakresie produktów i ich opakowań oraz łańcucha dostaw. Kompleksowe działania na rzecz naszej planety znalazły swoje odzwierciedlenie także w organizacji nowego biura w Warszawie. Firma wprowadziła zmiany skoncentrowane na oszczędzaniu zasobów i wykorzystaniu rozwiązań przyjaznych dla środowiska, które będą miały wpływ na ograniczenie jego wpływu na klimat. Dzięki systemowi zarządzania budynkiem, P&G optymalizuje zużycie energii. Firma przeszła też na oświetlenie LED, które zapewnia zarówno komfort pracy, jak i oszczędność energii – nawet do 60 proc. rocznie. Automatyczne krany z perlatorami pozwalają na ograniczenie zużycia wody o 2/3. Wnętrze P&G Warsaw Hub zostało wyposażone w drewniane meble, wyłącznie z certyfikatem Forest Stewardship Council, potwierdzającym, że zostały wykonane z materiału spełniającego rygorystyczne światowe standardy środowiskowe, ekonomiczne i społeczne w zakresie odpowiedzialnej gospodarki leśnej. Firma planuje także niebawem certyfikować P&G Warsaw Hub, jako miejsce o zerowej ilości odpadów do składowania.

- Do sukcesu projektu przyczynili się członkowie zespołu, którzy pracowali nad technologią i aranżacją oraz nasi pracownicy – inspirując do tych zmian. Z myślą o nich planujemy już kolejne rozwiązania. Wiosną pracownicy będą mogli skorzystać z siłowni, która będzie wyposażona w różnorodne sprzęty sportowe – od tych do ćwiczeń cardio po zewnętrzny taras do jogi. Chcemy, by biuro było miejscem, w którym liczy się dobre samopoczucie. Cieszymy się, mogąc powiedzieć, że P&G Warsaw Hub, to przestrzeń pracy pracowników jutra – podsumowuje Agnieszka Nowak, Dyrektor HR w Procter & Gamble, w Europie Centralnej.



Źródło: P&G
Fot: mat. prasowe


tagi: P&G , Procter & Gamble , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,