Wiadomości

Biedronka wprowadziła dyrektywę Omnibus. Trzy ceny zamiast jednej

Wtorek, 03 stycznia 2023
Klienci Biedronki sięgający po produkty w ramach promocji znajdą teraz na etykietach cenowych aż… trzy ceny.
Sieć Biedronka od 1 stycznia 2023 roku wprowadziła do swoich sklepów rozwiązania realizujące zapisy unijnej dyrektywy Omnibus, której celem jest dostarczenie klientom precyzyjnej informacji na temat cen produktów objętych promocjami.

Etykiety cenowe produktów oferowane klientom Biedronki w ramach części promocji będą zawierały:
aktualną cenę promocyjną, za którą nabędziemy towar, cenę referencyjną czyli najniższą cenę danego produktu z ostatnich 30 dni, cenę regularną tego produktu.

Zasady dyrektywy Omnibus nie dotyczą wszystkich produktów spożywczych oferowanych przez sieci handlowe w ramach sprzedaży promocyjnej a obejmują produkty, których termin przydatności do spożycia przekracza 30 dni.

Tym samym regulacje nakładające obowiązek informowania o cenach referencyjnych nie obejmują przykładowo m. in. świeżego mięsa, nabiału, świeżych owoców i warzyw. Zasady dyrektywy nie dotyczą także promocji innych niż proste, tj. nie stosuje się ich, jeśli wprowadzane są promocje warunkowe np. „kup 2, zapłać za drugi 50% taniej’, „zrób zakupy za po 50 zł, dostaniesz x”. - informuje Adam Słomkowski, starszy prawnik z Działu Prawnego sieci Biedronka.


Źródło: Biedronka


tagi: Biedronka , Omnibus , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,