Kategorie produktów

Grupa Mokate – Strategia na przyszłość

Wtorek, 13 grudnia 2022 HURT & DETAL Nr 12/202. Grudzień 2022
Rozmowa z dr. Adamem Mokryszem, Prezesem Grupy Mokate oraz dr Katarzyną Mokrysz, Dyrektor Generalną.
1.JPGJak w zmieniających się realiach rynkowych odnajduje się firma Mokate? Jaką strategię dalszego rozwoju biznesu przyjęliście na najbliższe miesiące, może lata?

Adam Mokrysz: Lubimy wyzwania, które wymagają odważnych i wizjonerskich działań. Dzięki naszemu doświadczeniu i wytrwałości udaje się im sprostać i z powodzeniem prowadzić ekspansję na międzynarodowych rynkach. Nasza działalność eksportowa stanowi ponad 70 procent przychodów Grupy. Dalszy jej rozwój jest możliwy dzięki temu, że postawiliśmy na innowacyjność i jakość naszej oferty oraz konsekwentne budowanie trwałych relacji biznesowych.

Wierność tradycji i rodzinnym wartościom to podstawa dotychczasowego rozwoju biznesu Mokate. Czy rodzinny charakter firmy pomaga w prowadzeniu i dalszym rozwoju tak potężnego obecnie biznesu, jakim jest Grupa Mokate?

Katarzyna Mokrysz: Pod marką Mokate działamy już 32 lata. Obecnie jesteśmy przedsiębiorstwem międzynarodowym, z obrotem ponad miliard złotych, a mimo to udało nam się zachować status firmy rodzinnej. Od wielu lat budujemy kulturę firmy opartą na poszanowaniu wartości i tradycji rodzinnych, a także na etosie pracy. W fabrykach Mokate w Polsce i w Czechach zatrudniamy ponad 1500 osób, w tym całe rodziny.

Postęp technologiczny, a w parze z nim idzie również innowacyjność w obszarze technologicznym i produktowym. Proszę opowiedzieć o procesie wdrażania innowacyjności w Grupie Mokate.

A.M.: Innowacyjność i jakość to klucze do sukcesu Mokate. Rynki nie stoją w miejscu, cały czas ewoluują. Trzeba bacznie śledzić zmieniające się zachowania konsumentów i za nimi nadążać, a nawet wyprzedzać. Warto też samemu próbować tworzyć nowe trendy. W naszych laboratoriach powstają nowe smaki i nowe aromaty. Cały czas rozwijamy dział specjalistycznych surowców dla przemysłu spożywczego takich jak: mieszanki mleczno tłuszczowe, komponenty do produkcji lodów, zabielacze i spieniacze. Nie byłoby to możliwe bez inwestycji w zakład w Żorach, który jest jednym z najnowocześniejszych obiektów tego typu na naszym kontynencie. Ma potężną kubaturę liczącą 79 tysięcy metrów sześciennych, która mogłaby pomieścić 35 basenów olimpijskich.

3.JPG
Zakład produkcyjny w Żorach jest jednym z najnowocześniejszych obiektów tego typu na świecie

Rozwój biznesu w sposób zrównoważony to bardzo ważny kierunek, szczególnie jeżeli myślimy o kolejnych pokoleniach. Jak Mokate postrzega ten trend?

K.M.: Grupa firm Mokate chce dbać o dobro i przyszłość naszej planety, dlatego przywiązujemy dużą wagę do szeroko rozumianych kwestii etycznych i ekologicznych. Dokładamy wszelkich starań aby móc rozwijać się w sposób zrównoważony, dlatego poszukujemy prekursorskich rozwiązań opartych na nauce i nowoczesnej technologii.

Przejdźmy do rynku. Jak wygląda obecnie rynek kawy, a jak herbaty w Polsce?

A.M.: Dzięki wprowadzaniu nowych linii produktów nasze udziały w segmencie rynku herbaty i kawy ustawicznie rosną. Jednak nie tylko punkty procentowe mają dla nas znaczenie. Ważne jest utrzymanie jak najwyższej jakości, bo to ona definiuje Mokate. Obserwując zmieniające się trendy, mocno i z sukcesem rozwinęliśmy działalność naszego sklepu internetowego.

2.JPG
Zakład produkcyjny w Ustroniu

Mokate jest jednym z największych producentów kawy i herbaty w Europie Środkowo-Wschodniej. Jak wygląda rozwój firmy w obszarze eksportowym, także w kontekście bieżącej sytuacji geopolitycznej.

A.M.: Grupa Mokate stała się organizacją międzynarodową dzięki szybkości działania i elastyczności. Udaje nam się sprostać wysokim wymaganiom klientów z całego świata. Do każdego rynku podchodzimy indywidualnie, bo każdy rynek ma swoją specyfikę. Patrzymy długofalowo, stawiamy na wieloletnią, konsekwentną pracę. Zależy nam na stabilnych i pełnych zaufania relacjach biznesowych. Nasze portfolio obejmuje ponad 50 linii produktowych, w tym tak znane marki jak Mokate, Loyd, New York Coffee, Carmen, Dobra Kaloria*.

Coraz bliżej święta... Czym w tym roku zaskoczy konsumentów sezonowa oferta Mokate?

K.M.: Z roku na rok nasza oferta jest coraz bogatsza. Na pewno w zimowe dni nasi klienci sięgną po herbaty rozgrzewające. Idealnym świątecznym upominkiem mogą być kawy ziarniste Mokate i Marila albo herbaty Loyd w świątecznych puszkach. Zachęcamy do odwiedzenia naszego sklepu internetowego i zapoznania się z całym asortymentem niepowtarzalnych smaków i aromatów naszych herbat i kaw. Każdy konsument z pewnością znajdzie coś dla siebie: oryginalnego, pysznego i niezwykłego. Takie są produkty Mokate...

Dziękujemy za rozmowę


*Udziały Dobrej Kalorii w 50% należą do rodziny Mokrysz i w 50% do rodziny Kubara.





tagi: Grupa Mokate , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,