Z rynku FMCG

Henkel Polska podsumowuje tegoroczne warsztaty Świata Młodych Badaczy

Piątek, 02 grudnia 2022
W grudniu Henkel podsumował tegoroczne warsztaty Świata Młodych Badaczy. Udało się osiągnąć prawdziwy sukces - wzięło w nich udział blisko 1 800 dzieci. Ten społeczno-edukacyjny program, który powstał z inicjatywy firmy Henkel i realizowany jest we współpracy z firmą LeoLAB, ma na celu rozbudzenie w uczniach zainteresowania naukami przyrodniczymi. Choć zajęcia stacjonarne odbywają się głównie w trzech województwach, gdzie Henkel ma swoje fabryki, to z projektem i eksperymentami mogą zaznajomić się również dzieci z całej Polski poprzez stronę internetową Świata Młodych Badaczy.
Ostatnie tegoroczne spotkania w ramach tego projektu odbyły się na przełomie listopada i grudnia br. w Raciborzu i okolicznych miejscowościach, program gościł tu również wiosną 2022. Ponadto  w maju i czerwcu, zajęcia odbywały się w szkołach w Stąporkowie i Dzierżoniowie oraz w Warszawie.

Program Świat Młodych Badaczy, realizowany od 2016 r., to cykliczna inicjatywa, skierowana do uczniów klas 2, 3 i 4 szkół podstawowych. Projekt realizowany w formie 90-minutowych interaktywnych i atrakcyjnych warsztatów to coś więcej niż tradycyjne szkolne laboratorium. Uczestnicząc w praktycznych zajęciach dzieci mają możliwość poznawania tajników nauk ścisłych, wykonują i omawiają eksperymenty badawcze, uczą się stawiać hipotezy i wyciągać wnioski z doświadczeń.

Z troską o społeczność lokalną

Zajęcia odbywają się co roku w wybranych szkołach podstawowych, znajdujących się w pobliżu zakładów produkcyjnych firmy Henkel na terenie Polski. W tegorocznej edycji projektu wzięło udział w sumie blisko 1 800 dzieci, z czego w Dzierżoniowie ponad 500 dzieci, w Stąporkowie ponad 400 dzieci i w Raciborzu ponad 800 dzieci (z tego w ostatniej edycji jesiennej ponad 370 dzieci). To rekordowy wynik w porównaniu z poprzednimi edycjami programu. Podczas ostatniej edycji  przed pandemią, w 2019 roku frekwencja kształtowała się na poziomie ok. 1 000 uczniów.

- Dotychczas we wszystkich edycjach warsztatów, które są realizowane od 2016 roku wzięło udział blisko 5 800 uczniów z ponad 100 szkół podstawowych w całej Polsce. Na uwagę zasługuje fakt, że prawie jedna trzecia tego wyniku to efekt tylko tegorocznych zajęć z 2022 roku, co dowodzi jak bardzo potrzebne są tego typu działania.  Cieszę się, że udaje nam się realizować cel programu, czyli rozbudzać wśród uczniów zainteresowanie naukami ścisłymi. Mamy nadzieję, że znajdzie to odbicie w ich przyszłych wyborach ścieżki edukacyjnej – podkreśla Dorota Strosznajder, pełnomocnik ds. odpowiedzialności społecznej, koordynatorka projektu z ramienia Henkel Polska.

Aktualna tematyka warsztatów

Warsztaty nawiązują tematycznie do obszarów, w których działa firma Henkel, takich jak kleje, środki czystości i higieny osobistej. Istotne znaczenie ma tutaj również idea zrównoważonego rozwoju, która leży u podstaw strategii firmy. To dlatego wśród warsztatów dla dzieci znalazły się także te o tematyce ochrony środowiska, oszczędzania energii, przetwarzania makulatury i dbania o zdrowie – tematy bardzo aktualne i przydatne w życiu codziennym.

Partner projektu LeoLAB

Eksperymenty badawcze są prowadzone przez partnera programu, firmę LeoLAB, która działa w branży animacyjno-edukacyjnej, a podczas zajęć przybliża młodym ludziom nauki ścisłe dzięki zabawie oraz praktycznym doświadczeniom.

– Nie ma lepszego sposobu na naukę, niż poprzez praktykę i zabawę. To przepis na skuteczne zachęcenie najmłodszych do poszerzania swojej wiedzy i do odkrywania tajemnic otaczającego nas świata. Widać to w zaangażowaniu dzieci na każdym warsztacie - mówi Natalia Leońska z LeoLAB.

Dzieci zainteresowane tematyką programu Świata Młodych Badaczy znajdą informacje oraz interesujące doświadczenia na stronie internetowej programu henkel-swiatmlodychbadaczy.pl.



Źródło: Henkel


tagi: Henkel Polska , warsztaty Świata Młodych Badaczy , drogeria , rynek FMCG ,