Kategorie produktów

Innovation Day 2022 – wiedza poparta danymi, rzeczowe opinie, wiarygodne prognozy

Wtorek, 15 listopada 2022 HURT & DETAL Nr 11/201. Listopad 2022
„Zrównoważone innowacje w nowoczesnym biznesie” – pod tym hasłem odbyła się tegoroczna konferencja Innovation Day 2022. Jak zwykle wydarzenie obfitowało w inspirujące wykłady i żywe dyskusje o rynku FMCG, retailu, logistyce i sektorze opakowań. Wszystkie skupione na temacie przewodnim – innowacyjności.
To wyjątkowe w skali całego kraju wydarzenie składało się z pięciu niezwykle ciekawych paneli dyskusyjnych oraz wykładów, wystąpień i prezentacji opartych o najnowsze dane rynkowe. Liczne instytuty badawcze zebrały też zaprezentowały najświeższe dane dotyczące zarówno innowacji, jak i zmian w zachowanich i trendach konsumenckich, a także wpływie kryzysu na handel stacjonarny i e-commerce.

Kompleksowo i inspirująco

Innowacje w otoczeniu zrównoważonego rozwoju były jedną z inspiracji dla toczonych podczas konferencji dyskusji. Wszystkie podzielone zostały na pięć wyjątkowych paneli, które kompleksowo przedstawiły najgorętsze zagadnienia dotyczące nowatorskich produktów i rozwiązań, które pojawiają się na polskiej scenie handlowej.

„Innowacyjna marka i jej pozycjonowanie pod względem zrównoważonego rozwoju, czyli co jest ważne dla konsumenta?” – pod takim tytułem odbyła się pierwsza z dyskusji. Eksperci pod okiem moderatora – Wojciecha Szeląga – wskazali na rozgrywającą się na naszych oczach rewolucję w podejściu do ochrony środowiska. Podkreślili wagę transparentności oraz uczciwości producentów w podejściu do produkcji i komunikacji z konsumentem.

Drugi z paneli, to: „Zrównoważona organizacja. Jak zbudować model biznesowy ukierunkowany na zrównoważony rozwój i innowacyjność?”. Dobór ekspertów z różnych segmentów – bankowości, retailu i rynku FMCG – pozwolił na przedstawienie różnych płaszczyzn poruszanych wątków. Goście wskazali przykłady na to jak właściwe partnerstwo może stworzyć relację win-win oraz jak należy rozumieć hasło: „Be innovated or die”.

Trzeci blok tematyczny należał do sektora opakowań: „Zrównoważone opakowania, czyli jakie? Innowacyjne technologie i rozwiązania dotyczące opakowań do żywności i napojów…”. Eksperci postawili intrygujące tezy na temat „zielonej transformacji” w obrębie wspomnianego segmentu. Uczestnicy konferencji dowiedzieli się także czy istnieje opakowanie idealne.

Kolejna z dyskusji odbyła się pod hasłem „Zrównoważone kanały dystrybucji i łańcuchy dostaw”. Eksperci pochylili się nad problemami współczesnej logistyki i postawili inspirujące tezy dotyczące kierunku rozwoju m.in. kanału e-commerce. Poruszony został również wątek dbałości o środowisko w nowoczesnym łańcuchu dostaw.

Ostatni z paneli nosił tytuł „Zrównoważony handel i marketing. Oczekiwania i współpraca producent-handel-konsument”. W trakcie dyskusji eksperci wskazali najistotniejsze elementy konieczne do właściwego wdrożenia innowacji. Podkreślili czynniki mające wpływ na powodzenie relacji między wytwórcą a klientem końcowym.

Zmieniający się rynek w liczbach

Podczas konferencji zebrani goście mogli zapoznać się z najnowszymi danymi dotyczącymi sektora spożywczego, sprzedaży, a także trendów konsumenckich. Czołowe instytuty badawcze – jak m.in. NielsenIQ, Ipsos, CMR czy SW Research – przeanalizowały zmiany jakie w przestrzeni handlowej dokonały się w ostatnich latach za sprawą takich czynników jak pandemia, kryzys gospodarczy, konflikt wojenny na wschodzie Europy czy zielona transformacja. Część analiz została przeprowadzona specjalnie dla uczestników Innovation Day i w dniu wydarzenia została premierowo przedstawiona.

Nowatorskie spojrzenie na poziom innowacyjności przedstawione zostało w licznych wykładach, m.in. firmy Modern Expo, SIG, Microsoft czy Banku BNP Paribas.

Zaproszeni goście przeanalizowali temat kompleksowo z perspektywy sieci detalicznych, sektora spożywczego czy konsumenta. Poruszony został wątek eko-innowacji czy też perspektywicznych trendów rynkowych.

Tegoroczne Innovation Day odbyło się w zielonych barwach w duchu zrównoważonego rozwoju. Pełna relacja wideo z konferencji dostępna jest na naszym kanale SpożywczaTV (YouTube).

Kolejna edycja Innovation Day odbędzie się w październiku 2023 roku.

Już teraz serdecznie zapraszamy!

Bez_nazwy_123.jpg
Bez_nazwy_124.jpg
Bez_nazwy_125.jpg
Bez_nazwy_126.jpg
Bez_nazwy_127.jpg
Bez_nazwy_128.jpg
Bez_nazwy_129.jpg
Bez_nazwy_130.jpg
Bez_nazwy_131.jpg
Bez_nazwy_132.jpg
Bez_nazwy_133.jpg
Bez_nazwy_134.jpg
Bez_nazwy_135.jpg
Bez_nazwy_136.jpg
Bez_nazwy_137.jpg
Bez_nazwy_138.jpg
Bez_nazwy_139.jpg
Bez_nazwy_140.jpg
Bez_nazwy_141.jpg
Bez_nazwy_142.jpg
Bez_nazwy_143.jpg
Bez_nazwy_144.jpg
Bez_nazwy_145.jpg
Bez_nazwy_146.jpg
Bez_nazwy_147.jpg
Bez_nazwy_148.jpg
Bez_nazwy_149.jpg
Bez_nazwy_150.jpg
Bez_nazwy_151.jpg
Bez_nazwy_152.jpg
Bez_nazwy_153.jpg
Bez_nazwy_154.jpg
Bez_nazwy_155.jpg
Bez_nazwy_156.jpg
Bez_nazwy_157.jpg
Bez_nazwy_158.jpg
Bez_nazwy_159.jpg
Bez_nazwy_160.jpg
Bez_nazwy_161.jpg
Bez_nazwy_162.jpg
Bez_nazwy_163.jpg
Bez_nazwy_164.jpg
Bez_nazwy_165.jpg
Bez_nazwy_166.jpg
Bez_nazwy_167.jpg
Bez_nazwy_168.jpg
Bez_nazwy_169.jpg
Bez_nazwy_170.jpg
Bez_nazwy_171.jpg
Bez_nazwy_172.jpg
Bez_nazwy_173.jpg
Bez_nazwy_174.jpg
Bez_nazwy_175.jpg




tagi: Innovation Day 2022 , Hurt&Detal , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,