Kategorie produktów

Gibar – słodkości z tradycją

Wtorek, 13 września 2022 Autor: Monika Książek , HURT & DETAL Nr 09/199. Wrzesień 2022
O ofercie łączącej tradycję z nowoczesnością, strategii pozwalającej odpowiadać na potrzeby konsumentów i o tym jak rozwinęła się firma przez 30 lat na rynku opowiada Paweł Majchrzak, Dyrektor Operacyjny w firmie PPHU Gibar.
Gibar to rodzinna firma z wieloletnią tradycją. Proszę opowiedzieć o początkach oraz jak przez ten czas rozwinęła się firma? Jakim obecnie zapleczem produkcyjnym dysponuje Gibar?

Firma została założona w 1991 roku i od samego początku rozwijała ofertę cukierków w czekoladzie w oparciu o tradycyjne receptury. W tym okresie powstały nasze flagowe produkty takie jak Śliwka Luksusowa w czekoladzie i Pyszne Mleczko. Po drodze rozszerzyliśmy naszą działalność o import słodyczy, w szczególności cukierków i ciastek biszkoptowych od tureckiego producenta firmy Elvan oraz unikalnych pierników od ukraińskiego producenta firmy Delicia. Do rodzimej produkcji natomiast dodaliśmy kilka produktów marki własnej.

Po 30 latach zdecydowaliśmy się skupić na części handlowej i – zachowując nasze receptury – przenieść produkcję cukierków w czekoladzie do naszych partnerów. Obecnie więc opieramy się o możliwości produkcyjne współpracujących z nami zakładów, których mocną stroną – poza jakością – jest duża elastyczność i możliwość szybkiej adaptacji do ostatnio bardzo zmiennego popytu.

Z jakich produktów słynie Gibar? Które pozycje z portfolio są liderami?

Niepodważalnym liderem w naszym portfolio jest Śliwka Luksusowa w czekoladzie. Produkt na tle konkurencji wyróżnia jego prosty skład – jest to czysty owoc, soczysta śliwka zatopiona w czekoladzie deserowej. Dosłownie chwilę temu zaprojektowaliśmy dla niej nowe opakowanie i zaprezentowaliśmy rynkowi jej odświeżone oblicze, także w formie reklamy w telewizji.

Podobną popularnością co śliwka cieszy się również Pyszne Mleczko – delikatne i puszyste w środku, chrupiące na zewnątrz. Jako jedni z nielicznych mamy je dostępne również w wersji zawiniętej w papierek, co jest bardzo trudną sztuką zważywszy na delikatną strukturę cukierka. Obecnie sprawdzamy reakcję rynku na nasze nowe propozycje smakowe, które mamy nadzieję wprowadzić do sprzedaży już w tym sezonie, czyli od pierwszych dni września.

Oprócz własnych wyrobów jesteście dystrybutorem tureckiej marki Elvan. Proszę opowiedzieć o ofercie tej marki.

Tak, jesteśmy wyłącznym importerem i dystrybutorem na Polskę produktów wiodącego tureckiego producenta słodyczy – firmy Elvan. Sięgając po ich wyroby zawsze mamy pewność najwyższej światowej jakości. Ich oferta podzielona jest na trzy segmenty: cukierki, cukierki w czekoladzie i ciastka biszkoptowe.

Najbardziej rozpoznawalny jest Toffix Mix – miękki cukierek, tzw. sugus, nadziewany sokami owocowymi. Wyjątkowa mieszanka smaków sprawia, że niezwykle trudno jest nie spróbować ich wszystkich.

Oferta cukierków w czekoladzie zdominowana jest z kolei przez markę Fondante – praliny z bogatym wyborem nadzień. Choć nie tak dawno temu wprowadziliśmy na rynek również markę Fiorella – cukierki z segmentu premium+, do których należy LaTrufa – trufelki w stylu belgijskim obsypane kakao oraz Nova – pralinki czekoladowe z zatopionymi kawałkami orzecha laskowego.

Z kolei ciastka biszkoptowe z popularnymi Donutami i Croissantami na czele – to nasz tegoroczny lider wzrostów. Jest to bogata oferta indywidualnie zapakowanych produktów typu convenience, idealnych na każdą okazję. W ostatnim czasie pojawiły się także Rolady z nadzieniem, których natychmiastowy sukces spowodował przygotowanie przez producenta dwóch nowych smaków – dostosowanych specjalnie pod gusta polskiego konsumenta.

Czy w ofercie pojawiają się nowości czy bazujecie na sprawdzonych pozycjach, które są w portfolio od dawna? Jaka jest strategia firmy?

Polski konsument lubi sprawdzone formaty, jest pod tym względem dość konserwatywny. Stąd przeświadczenie, że produkty takie jak owocowe cukierki z nadzieniem czy w czekoladzie pozostaną z nami na jeszcze bardzo długo. Oczywiście mamy również świadomość, że zmiany są nieodłączną częścią naszej rzeczywistości. Dlatego też strategia naszej firmy to przeplatające się działania łączące obydwa te podejścia – rozwijanie oferty już sprawdzonych produktów i jednocześnie odważne próby znajdowania wielbicieli nowych smaków i formatów.

Dziękuję za rozmowę.
Monika Książek




tagi: Gibar , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , rynek FMCG , przemysł spożywczy ,