Wywiady

Wszystko zaczyna się od jedzenia...

Środa, 17 sierpnia 2022 HURT & DETAL Nr 08/198. Sierpień 2022
Śniadanie stanowi najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Warto zadbać o to, żeby było pożywne i zdrowe. Musi dostarczać organizmowi niezbędnych minerałów i witamin, które stanowią źródło energii do właściwego funkcjonowania. Na ten temat rozmawiamy z Jackiem Wyrzykiewiczem, PR & Marketing Services Managerem w Hochland Polska.
Jakie „śniadaniowe” trendy możemy obecnie zaobserwować?

Zacznijmy od tego, że najlepszy skład śniadania to niezmiennie białko i węglowodany (w tym także błonnik). Węglowodany to pieczywo i inne produkty zbożowe, warzywa oraz owoce. Zaś najbardziej wartościowe białko to produkty mleczne. Spośród nich najprostszym do zastosowania komponentem są sery, których wysoka wartość odżywcza oraz szeroki wybór, zarówno pod względem rodzaju, jak i smaku, gwarantują udany i smaczny posiłek. Węglowodany spożyte pod taką postacią dostarczą niezbędnej energii dla mózgu i całego organizmu, natomiast białko zapewni odpowiednie uczucie sytości na następnych kilka godzin.

Konsumentom zależy na wygodnych rozwiązaniach. Ważnym trendem jest szeroko pojmowany „convenience”, czyli komfort w opakowaniach, ale także przy zakupach, bliskość punktów sprzedaży i możliwość szybkiej realizacji zakupów, czy to online czy w punkcie sprzedaży.

Jakie produkty są niezbędne, by przygotować wartościowe śniadanie?

W naszych działaniach przedstawiamy sery jako smaczne i zdrowe składniki śniadania oraz codziennej diety. To szczególnie ważne, aby uświadomić sobie, co powinno się jeść, aby nasza dieta była zdrowa, smaczna i wpływała na prawidłowy rozwój organizmu. Staramy się pokazać jak sprawnie przygotować zdrowe śniadanie. Bo wszystko przecież zaczyna się od jedzenia... Wapń to dla człowieka jeden z najważniejszych pierwiastków. Jego odpowiednia ilość w diecie to niezbędny warunek zdrowych kości, prawidłowego wzrostu i pełnej harmonii organizmu. Jego niedobór to groźba ciągłego zmęczenia, wad kręgosłupa i osteoporozy. Jednocześnie promujemy zabawę w kuchni i pyszne przepisy z wykorzystaniem serów.

Które pozycje ze swojej oferty polecają Państwo na śniadanie?

Hochland na śniadanie poleca szeroką gamę produktów – od serów kremowych twarogowych Almette, poprzez całą paletę serów kremowych topionych Hochland, sery żółte plasterkowane, po sery pleśniowe Valbon. Produkty te wciąż zaskakują mnogością potraw, do których można je zastosować. Wszystkie sery Hochland mają jeden wspólny mianownik: bardzo wysoką jakość i co za tym idzie – doskonałe walory smakowe. Naszym sposobem na rozwój jest zrozumienie i kreowanie potrzeb konsumentów oraz jak najtrafniejsze realizowanie ich marzeń. Firma stawia na smak, lokalnych dostawców i sprawdzonych partnerów biznesowych oraz przykłada ogromną wagę do jakości, a także pochodzenia surowców. Pamiętamy również o dodatkowych benefitach i wprowadzamy innowacje dotyczące produktów, składu i opakowań. Na początku roku w naszym portfolio pojawiła się wegańska marka SimpyV – produkty takie jak plastry czy pasty to doskonała, wysokiej jakości alternatywa dla tradycyjnych serów i odpowiedź na potrzeby konsumentów, którzy na półkach sklepowych poszukują vege-zamienników lub chcą urozmaicić codzienne menu. Wprowadziliśmy także sery żółte w plastrach Hochland Sielski z jedynym takim na rynku zamknięciem na rzep. Wszystkich fanów słodkich smaków zachwyci nowy Kanapkowy czekoladowy serek twarogowy, który łączy smak pysznego naturalnego twarogu z czekoladą.

Jak powinna prezentować się półka z tego typu produktami, aby przyciągnąć wzrok konsumentów?

Ważny jest odpowiedni dobór asortymentu i ułożenie produktów w regałach chłodniczych, eliminacja duplikacji. Efektywne zarządzanie półką z tego typu produktami to jeden z kluczowych elementów, by można było efektywnie odpowiadać na rosnącą presję rynku, i aby być konkurencyjnym w każdym wymiarze. Najważniejsza zasada to „speed to shelf”, czyli dostarczenie produktu we właściwym czasie na odpowiednią półkę w konkretnym sklepie. Jeżeli udaje się ją w pełni zrealizować – zdecydowanie łatwiej odnosić sukcesy rynkowe.

Dziękuję za rozmowę.
Joanna Kowalska




tagi: Hochland Polska , rynek spożywczy , produkcja , sprzedaż , handel , konsument , przemysł spożywczy , rynek FMCG ,