Wiadomości

Wielkie wygrane dzięki Mokate Cappuccino

Wtorek, 02 marca 2010
W niedzielę, 28 lutego br, w siedzibie Mokate w Żorach odbyło się wręczenie nagród laureatom konkursu Wielka Kumulacja, który był elementem największej kampanii reklamowej w dziejach firmy. Wielka Kumulacja trwała od 7 listopada 2009 roku do 14 lutego br. Połączona była z loterią dla tych, którzy w ciągu trzech miesięcy kupili dowolne Mokate Cappuccino i wysłali sms-a z kodem promocyjnym widniejącym na opakowaniu.

W puli głównych nagród znalazło się aż 33 kultowych Fiatów 500 oraz 100 skuterów Piaggio. Nagrody swym rodowodem nawiązywały do włoskich korzeni cappuccino. Co trzy dni był losowany samochód, a każdego dnia - skuter. Ponadto biorący udział w loterii mieli do wygrania 1 000 nagród rzeczowych. Loteria wsparta była wyjątkowo intensywną kampanią telewizyjną; przez 100 dni emitowano spot reklamujący Wielką Kumulację w największych publicznych i komercyjnych stacjach. Ogłoszenia o loterii zamieszczały też tytuły prasowe, w tym - cała praktycznie prasa branżowa. Oczywiście bohaterem tych przekazów było cappuccino rodem z Żor, w szerokim asortymencie - obejmującym Mokate Cappuccino Maestro Renato Bonni, Cappuccino Milano, Cappuccino Mokacremo, Mokate Primo Gusto.

 Laureaci, często w towarzystwie rodzin, odbierali nagrody z rąk Sylwii Mokrysz, która jako przedstawicielka rodziny właścicieli i zarazem członek zarządu, pełniła w tym dniu honory domu. Towarzyszyli jej członkowie kierownictwa Mokate. Podczas powitania goście dowiedzieli się, że firma, w której odbywa się spotkanie, należy do największych w grupie 9 przedsiębiorstw Mokate. Jej hale produkcyjne i magazyny, jedne z najnowocześniejszych w Polsce, zajmują ponad 30 tys. mkw., a w ich bezpośrednim sąsiedztwie buduje się już nowy zakład Mokate. Przypomniano też początki rodzinnej firmy Mokryszów, które datują się na rok 1900.

"Wielka Kumulacja potwierdziła, że nasi klienci pozostają lojalni wobec marki Mokate i wysoko cenią nasze produkty. Wiemy też, że oczekują kolejnych nowości produktowych. W bieżącym roku z pewnością wyjdziemy naprzeciw tym oczekiwaniom, wprowadzając na rynek innowacje zarówno w herbatach, jak i kawach" - stwierdziła w podsumowaniu Sylwia Mokrysz.

Kampania reklamowa Mokate spotkała się z ogromnym zainteresowanie, czego dowodem może być liczba ponad pół miliona sms-ów wysłanych przez klientów, a także fakt, że wiele było osób wysyłających po kilkanaście różnych kodów.

"Kampanię zorganizowaliśmy z myślą o utrwaleniu popularności cappuccino" - mówi Katarzyna Mokrysz, dyrektor ds. marketingu w Mokate Sp. z o.o. w Żorach. - "Czujemy się odpowiedzialni za produkt, który jako pierwsi wprowadziliśmy w 1992 roku na polski rynek. Do dziś pozostajemy jego absolutnym liderem w krąju, co w przełożeniu na liczby oznacza, że na każde 10 opakowań kupowanych w sklepie - aż 8 przypada na nasze Mokate Cappuccino. Z satysfakcją obserwujemy powrót mody na cappuccino; klienci doceniają jego walory, jako eleganckiego i relaksującego napoju. Dodam jeszcze, że o jakości naszego cappuccino świadczy m.in. fakt, że jego podstawowe komponenty zakupili w Mokate w zeszłym roku ... Włosi, najwięksi na świecie znawcy tego napoju z pianką".

Mokate skupia obecnie 9 samodzielnych firm, z czego 6 znajduje się poza krajem - na terenie Europy Środkowo-Wschodniej. Na czele grupy stoi Teresa Mokrysz, właścicielka i twórczyni marki Mokate. Największe zakłady produkcyjne, to Mokate Spółka z o. o. w Żorach o profilu kawowym, Mokate SA w Ustroniu skoncentrowana na herbatach oraz czeska Marila pod Pragą, produkująca kawę i dysponująca nowoczesną palarnią kawy. Ustroń i Żory posiadają również oddziały wytwarzające zabielacze i spieniacze - komponenty przeznaczone dla przemysłu spożywczego. Oferowany przez grupę Mokate asortyment obejmuje około 1 200 indeksów towarowych. Od ubiegłego roku w strukturze sprzedaży przeważa eksport. Łączne zatrudnienie w grupie wynosi 1 500 osób.

Na zdjęciu: Sylwia Mokrysz

(Maja Święcka) 

tagi: Mokate ,