Drogeria

Violetta Kania, Commercial Director w firmie Ravi

Środa, 20 października 2021 Autor: Joanna Kowalska, HURT & DETAL Nr 10/188. Październik 2021
Ravi wyróżnia się na rynku niezwykle szeroką ofertą. W portfolio firmy znajdują się m.in. produkty tekstylne, środki czystości, artykuły gospodarstwa domowego i do dekoracji wnętrz, a także wiele innych kategorii niezbędnych w każdym domu. O tym jak reagować na potrzeby konsumentów oraz o najnowszych akcjach przedsiębiorstwa opowiada Violetta Kania, Commercial Director w firmie Ravi.
Nicole Comfort&Style to jedna z nowości – marka tekstylna, która już jest w sprzedaży. Jakie produkty znajdują się w linii? Które pozycje z kolekcji możemy znaleźć w sklepach spożywczo-przemysłowych?

Pierwsze produkty pojawiły się na rynku z początkiem ubiegłego roku. Portfolio było systematycznie poszerzane – obecnie w ofercie posiadamy sezonowe kolekcje ręczników kąpielowych z bawełny, komplety pościeli z mikrofibry, klasycznej bawełny oraz bawełny o splocie satynowym, prześcieradła z jerseyu i frotte, poduszki dekoracyjne oraz tekstylia kuchenne. Bezkompromisowo podchodzimy do jakości i bezpieczeństwa naszych produktów – tekstylia są certyfikowane, dzięki czemu możemy mieć pewność, że są wolne od substancji szkodliwych dla zdrowia. W sklepach spożywczo-przemysłowych najczęściej spotykaną grupą produktów pozostają ściereczki, fartuszki i rękawice – praktyczne i dostępne w wielu wzorach i kolorach. Sporą część asortymentu oferujemy w cieszących się ogromną popularnością akcjach lojalnościowych. Zasady są bardzo proste – klient biorący udział w akcji podczas dokonywania codziennych zakupów otrzymuje naklejki, które uprawniają do nabycia wybranych przez siebie produktów w promocyjnej cenie. Dzięki temu formatowi docieramy do sklepów, gdzie sprzedaż tej kategorii była dotąd znacznie utrudniona, choćby ze względu na ograniczoną powierzchnię ekspozycji.

Wielkimi krokami zbliża się okres świąteczny, a wraz z nim czas generalnych porządków. Jakie produkty szczególnie polecacie na ten sezon?

W tym szczególnym okresie świetnie sprawdzą się mopy płaskie z wyciskaczem, które pozwalają zachować w czystości wszystkie rodzaje podłóg bez zbędnego wysiłku. Dzięki innowacyjnym systemom wyciskania, skutecznie chronimy ręce przed kontaktem z wodą i detergentami. Warto pamiętać o zakupie nowego kompletu ściereczek z mikrofibry. Odpowiedni dobór ściereczek w zależności od rodzaju czyszczonej powierzchni np. luster ma niebagatelne znaczenie i pozwala osiągnąć znacznie lepsze rezultaty. Natomiast o higieniczną czystość toalet pozwolą zadbać kostki toaletowe marki Clean Therapy np. Wave oraz New Power, dostępne w kilku nutach zapachowych.

Ochrona środowiska i produkty eko to wyraźne trendy rynkowe – w jaki sposób Ravi na nie odpowiada?

Główną kategorią, która uległa znaczącym zmianom w tym zakresie są naczynia i sztućce jednorazowe. Obecnie na rynku dominują zamienniki z naturalnych, ulegających rozkładowi materiałów, a także te wielokrotnego użytku. Oferta Ravi została uzupełniona o sztućce z drewna oraz wielorazowe z kompozytu drewniano-polimerowego, a także naczynia i słomki z papieru. Coraz silniejsze tendencje rynkowe w tym zakresie można zaobserwować w grupie produktów do sprzątania – zwiększa się popularność ekologicznych szczotek, zmywaków i ściereczek wykonanych m.in. z bambusa. W kategorii worków na śmieci systematycznie wzrasta udział sprzedaży tych biodegradowalnych.

Jak zmieniły się potrzeby konsumenckie i preferencje konsumentów w czasach pandemii? Czy sytuacja epidemiczna wpłynęła na stałe zmiany?

Pandemia spowodowała daleko idące zmiany na globalnym rynku. Drastyczne podwyżki cen surowców i frachtów oraz niestabilna sytuacja gospodarcza narzuciły niespotykane wcześniej zmiany cen produktów gotowych. Klienci na wiele z nich nie byli przygotowani. Niektórzy stali się bardziej oszczędni, więc priorytetowo traktują produkty o korzystnym stosunku jakości do ceny. Utrzymanie cen na akceptowalnym dla obu stron transakcji poziomie stanowi w obecnych warunkach spore wyzwanie dla producentów. Powodzeniem cieszą się marki, które mają związek z troską o ekologię i zdrowie. Rosnąca obawa o bezpieczeństwo spowodowała dynamiczny rozwój usług e-commerce w zakresie zakupu szybkozbywalnych kategorii produktów. Większość Polaków deklaruje, że będzie korzystać z tego kanału sprzedaży nawet po zakończeniu pandemii.

Jaki był rok 2021 dla Ravi? Jakie plany na najbliższe miesiące ma Wasza firma?

Nowy rok jest doskonałą okazją do podejmowania wyzwań oraz wyznaczania sobie ambitnych celów na kolejne miesiące. To również świetny moment, aby podsumować rezultaty, wyciągnąć wnioski oraz zastanowić się nad przyszłymi przedsięwzięciami. Rok 2021 był kolejnym rekordowym w zakresie naszej działalności. Pomimo nie do końca sprzyjających uwarunkowań rynkowych udało nam się zrealizować strategiczne cele i projekty. Cały czas pracujemy nad rozwojem nowych kategorii produktów, aby jeszcze lepiej spełniać oczekiwania naszych klientów. W związku z tym pojawi się sporo nowości, również w kategorii Nicole Comfort&Style, która daje ogromne możliwości w zakresie wyposażenia i aranżacji łazienek, przestrzeni dziennych oraz sypialni.

Dziękuję za rozmowę.
Joanna Kowalska




tagi: Ravi , produkty tekstylne , środki czystości , artykuły gospodarstwa domowego , sprzedaż handel , konsument ,