Personalia

Oliver Kutz nowym Dyrektorem Generalnym Imperial Brands

Wtorek, 15 czerwca 2021
Oliver Kutz objął stanowisko Dyrektora Generalnego Klastra Europa Centralna i Ukraina w Grupie Imperial Brands, jednym z największych na świecie producentów wyrobów tytoniowych i nietytoniowych. W ramach pełnionych obowiązków będzie nadzorował działania na 11 rynkach – w tym Polsce.
Oliver_Kutz_1_1.jpgOliver Kutz posiada ponad dwudziestoletnie doświadczenie w pracy w Imperial Brands. Przez ostatnie dwa lata pełnił funkcję Dyrektora Generalnego oddziału firmy w Stanach Zjednoczonych.

Nowy Dyrektor Generalny doskonale zna region Europy Środkowo-Wschodniej, gdyż w przeszłości piastował kierownicze funkcje w Rosji, na Ukrainie, w Mołdawii i na Kaukazie. Odpowiadał również za obszary sprzedaży i marketingu w Niemczech, w Wielkiej Brytanii oraz na Tajwanie.

Europa Centralna to jeden z najbardziej dynamicznych oraz różnorodnych regionów w strukturach Imperial Brands. Wiodącą rolę odgrywa w nim Polska, gdzie zlokalizowane są nasze dwie nowoczesne fabryki, a Imperial Tobacco posiada mocną pozycję rynkową. Nasz znaczący wpływ na rozwój lokalnej gospodarki jest możliwy nie tylko ze względu na tysiące miejsc pracy, ale także ogromne wpływy do budżetu z podatku akcyzowego czy tworzenie pozytywnego bilansu w wartości eksportu. Dołączam do zespołu w szczególnym momencie. W wyniku pandemii wszyscy adaptujemy działania w taki sposób, aby spełniały zmieniające się wymagania pracowników, partnerów biznesowych oraz konsumentów. Wierzę jednak, że zaangażowany zespół, udana współpraca z partnerami biznesowymi oraz wdrożenie nowej strategii rozwoju całej Grupy Imperial Brands to podstawy dalszego umacniania pozycji rynkowej w Polsce oraz innych rynkach naszego Klastra – powiedział Oliver Kutz, Dyrektor Generalny Klastra Europa Centralna i Ukraina.

Oliver Kutz ma żonę oraz dwójkę dzieci. W wolnym czasie uwielbia podróżować oraz uprawiać windsurfing i grać w piłkę nożną. Ukończył zarządzanie w biznesie oraz uzyskał doktorat z marketingu. Dodatkowo, jest wykładowcą na Uniwersytecie Hamburskim na studiach International MBA.

Imperial Brands PLC, z siedzibą w Bristolu w Wielkiej Brytanii, jest międzynarodowym koncernem, specjalizującym się w markach tytoniowych i nietytoniowych. W Polsce działają dwie firmy z Grupy: Imperial Tobacco Polska S.A. z siedzibą w Tarnowie Podgórnym k. Poznania oraz Imperial Tobacco Polska Manufacturing S.A. z siedzibą w Radomiu. Obie firmy zatrudniają około 2 000 osób.


tagi: Oliver Kutz , Europa Centralna , Ukraina , Grupa Imperial Brands , produkcja wyrobów tytoniowych i nietytoniowych , FMCG , sprzedaż , handel , konsument , przemysł tytonoiowy ,