Złote, Srebrne i Białe Listki CSR POLITYKI trafiły podczas wirtualnej gali do wybranych firm, działających w Polsce. W tym roku nie tylko oceniono działania firm w obszarze zrównoważonego rozwoju za 2020 rok, ale dokonano też podsumowania dziesięciu lat istnienia Listków CSR oraz działań firm, które brały udział w zestawieniu. Aby w nim wziąć udział, trzeba było wypełnić ankietę online opracowaną na podstawie wytycznych normy ISO 26 000. Wśród pytań dotyczących działań w ramach zrównoważonego rozwoju i miejsca CSR w organizacji były kwestie realizacji wybranych Celów Zrównoważonego Rozwoju (SDG’s). W tym roku postanowiono skoncentrować się pytaniach dotyczących projektów związanych z inicjatywami na rzecz przeciwdziałania ekonomicznym i społecznym skutkom pandemii oraz działań na rzecz ograniczenia negatywnego wpływu na środowisko naturalne i klimat.
Kryzys klimatyczny oraz globalna pandemia ujawniły silny związek ryzyk finansowych z czynnikami ESG, w oparciu o które tworzone są ratingi i oceny pozafinansowe przedsiębiorstw, państw i innych organizacji. Składają się one z trzech elementów: E – (environmental) – środowisko, S – (social responsibility) – społeczna odpowiedzialność, G – (corporate governance) – ład korporacyjny. Na całym świecie powstają koalicje zrzeszające instytucje regulujące i nadzorujące rynki finansowe na rzecz zeroemisyjności, redukcji plastiku czy włączenia czynników ESG w standardy raportowania finansowego. Praktyka zarządcza w zakresie zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialnego biznesu ulega na polskim rynku profesjonalizacji.
Obecność w tegorocznej edycji zestawienia podkreśla, że pozostajemy przy priorytetach środowiskowych! Działania z zakresu zrównoważonego rozwoju, które realizujemy są dostrzegane przez rynek. Dla Hochland Polska to kolejna nagroda w tym roku, wcześniej dostaliśmy Laur Klienta 2021 w kategorii Ekologiczne strategie. Nasze praktyki zostały też zakwalifikowane do dobrych praktyk rynkowych i opublikowane przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Zaangażowanie w obszar zrównoważonego rozwoju jest jednym z naszych priorytetów w ramach realizowanej strategii na kolejne lata. – podsumowuje Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska.
Hochland Polska działa na polskim rynku od ponad 25 lat i jest obecnie niekwestionowanym liderem w kategorii serów. W Polsce znajdują się dwa zakłady produkcyjne – w Kaźmierzu i Węgrowie, a także biuro w Poznaniu. Hochland, Almette, Valbon, SimplyV to wiodące na rynku marki, pod którymi kryje się szeroka gama produktów, z różnych kategorii, dostępna także dla rynku HoReCa. Wszystkie produkty z oferty Hochland wyróżnia doskonały smak i najwyższa jakość, dzięki najlepszym surowcom i technologiom. Więcej informacji dostępnych jest na stronach:
www.hochland.pl,
www.almette.pl i
www.valbon.pl.