Wiadomości

Producent mięsa zachęca do ograniczenia spożycia mięsa

Wtorek, 08 czerwca 2021
Statystyczny Polak zjada ok. 70-80 kg mięsa rocznie. To ponad dwa razy więcej niż konsumpcja zalecana przez WHO. Dlatego Goodvalley, producent mięsa, namawia do ograniczenia jego spożycia. W ten sposób firma realizuje strategię biznesu odpowiedzialnego społecznie oraz wyznacza nowe trendy wśród producentów w propagowaniu świadomych zachowań konsumenckich.
Obecnie tania żywność to rodzaj kredytu, który zaciągamy wobec przyszłych pokoleń. Coraz więcej osób ma tego świadomość i w bardzo przemyślany sposób dokonuje decyzji zakupowych, sięgając po produkty, które nie tylko mają wysoką jakość, ale także powstają w poszanowaniu środowiska naturalnego. W ten sposób coraz częściej konsumenci, angażując się pośrednio w proces powstawania produktów, stają się impulsem do zmian postaw producentów czy zmian w regulacjach prawnych.

Potrzebę zmian dostrzega także Goodvalley. Dlatego w trosce o środowisko naturalne Goodvalley udowadnia, że jest możliwe prowadzenie nowoczesnego rolnictwa przyjaznego środowisku, jak i propagowanie odpowiedzialnej konsumpcji mięsa. Chcąc aktywnie działać na rzecz poważnych zmian, które są istotne dla branży, dla konsumenta i jego stylu życia, propaguje idee świadomej konsumpcji, zachęcając do wybierania diety fleksitariańskiej i ograniczenia spożycia mięsa.

- Jako społeczeństwo spożywamy za dużo mięsa, co negatywnie odbija się na środowisku – mówi Paweł Nowak, dyrektor zarządzający Goodvalley. – Dlatego nie chcemy pozostawać bierni i wierzymy w zrównoważony rozwój rolnictwa. Tylko w ten sposób mamy realną szansę mieć wpływ na funkcjonowanie naszej branży czy konsumpcji. Jako producent mięsa, chcemy mieć czynny udział w tych przemianach. Przy czym jesteśmy przekonani, że nie ma potrzeby iść w skrajności. Zarówno bowiem bycie tradycyjnym konsumentem mięsa czy też przejście na drugi biegun na przykład weganizmu nie jest rozwiązaniem. Powinniśmy jeść mniej mięsa, ale lepszej jakości. Wyprodukowanego w sposób zrównoważony, z jak najmniejszym wpływem na środowisko. Dla dobra naszej planety - dodaje Paweł Nowak.

Goodvalley to wyjątkowy na polskim, a nawet i światowym rynku producent mięsa. Firma kompleksowo dba o cały proces jego wytwarzania od pola do stołu – prowadzi własne uprawy, stanowiące bazę do pasz dla zwierząt, wykorzystuje odpady z upraw dla użyźniania pól, a także ogranicza ilość transportów, materiałów i zasobów, aby zmniejszyć zanieczyszczenie. Podejmuje także szereg działań, aby jej oddziaływanie na środowisko i klimat były jak najmniejsze. Samowystarczalny model produkcji oraz ponowne wykorzystywanie tego, co zaczerpnięto z natury skutkuje prowadzeniem produkcji z zerowym śladem węglowym. Ta neutralność klimatyczna poddawana jest corocznemu audytowi i potwierdzana certyfikatem.

Goodvalley_KeyVisual.jpg




tagi: Goodvalley , produkcja mięsa , wędliny , produkcja , sprzedaż , handel , ograniczenie spożycia mięsa , rynek spożywczy , FMCG , przemysł mięsny ,