Polska sieć sklepów TOPAZ od 2019 roku inwestuje w instalacje PV. Dzięki współpracy z Alians OZE - ekspertem w dziedzinie fotowoltaiki, inwestycje
te przybierają coraz większych rozmiarów.
Pierwsze dwie, pilotażowe instalacje w TOPAZ uruchomione zostały w połowie roku 2019. Chociaż już wcześniej rozważano montaż instalacji fotowoltaicznych, bo w latach 2010-2012, to 2019 rozpoczął ciąg poważnych inwestycji, które trwają do dzisiaj. Większość lokalizacji sklepów TOPAZ ulokowana jest we wschodniej części województwa mazowieckiego.
W przypadku instalacji PV uwzględniane były tylko obiekty własne (tzn. własny grunt oraz budynek). Firma TOPAZ od początku istnienia stara się wprowadzać nowe rozwiązania, które zwiększą pozycję na rynku FMCG.
- Naszym priorytetem i główną motywacją do tych inwestycji jest fakt, iż dzięki łatwej dostępności instalacji PV można w prosty sposób ograniczyć emisję gazów i pyłów do środowiska. Oczywiście dochodzi również aspekt finansowy czyli ograniczenie rachunków za energię elektryczną – mówi Zbigniew Paczóski, właściciel sieci sklepów TOPAZ.
Współpraca TOPAZ z Alians OZE rozpoczęła się w maju 2020 roku. Pierwsza instalacja powstała w miejscowości Ogródek w połowie maja 2020 r. Kooperacja polegała na profesjonalnym audycie niemal 30 sklepów firmy TOPAZ oraz ocenie technicznej możliwości montażu instalacji fotowoltaicznych.
- Sporządzone zostały kosztorysy z uwzględnieniem zużycia energii elektrycznej w poszczególnych sklepach, a także wykonane wizualizacje. We współpracy Działu Montaży Alians z firmą TOPAZ wykonanych zostało 19 realizacji, kolejne dwie są aktualnie w trakcie montażu. Omawiamy właśnie projekty na kolejne lokalizacje – wskazuje Jakub Jadziewicz, Członek Zarządu Alians OZE.
- Dzięki współpracy z Alians OZE wykonaliśmy instalacje o łącznej mocy 0,9 MW. W obecnym roku przekroczymy moc 1 MW. Dzięki instalacjom fotowoltaicznym jesteśmy w stanie zaoszczędzić rocznie około 500 tys. zł. – dodaje właściciel sieci sklepów TOPAZ.
Jak wynika z prognoz Alians OZE, inwestycja z kolei powinna zwrócić się w około 5 lat. Jednak biorąc pod uwagę obecne wzrosty cen energii elektrycznej może być to krótsza perspektywa czasu. Korzyści należy doszukiwać przede wszystkim w wymiarze finansowym, ale to nie wszystko. Firma TOPAZ poza realnymi oszczędnościami na rachunkach za energię elektryczną, zyskuje również status ekologicznej firmy, która umiejętnie zarządza swoimi zasobami i świadomie działa na rzecz poprawy stanu środowiska. Wizerunkowo jest to bezdyskusyjny plus w kontekście dynamicznie zachodzących zmian klimatycznych.
Jak zapewnia właściciel sieci sklepów, planowane są dalsze kroki na rozwój OZE. Obecna sytuacja na rynku niejako wymusza na przedsiębiorstwach wprowadzanie nowych rozwiązań i technologii, które niosą ze sobą wiele korzyści.
- Jako sieć sklepów TOPAZ staramy się ograniczyć koszty związane z funkcjonowaniem placówek. Instalacje fotowoltaiczne są bardzo dobrym rozwiązaniem. Dodatkowo mamy możliwość ograniczenia emisji zanieczyszczeń. Na przestrzeni kilku ostatnich lat zakup instalacji stał się możliwy dla każdej formy działalności, również dla sieci sklepów. Dzięki rozwijaniu i wprowadzaniu nowych rozwiązań umacniamy swoją pozycje na rynku i stajemy się bardziej konkurencyjni. Obecnie jesteśmy jeszcze w trakcie dwóch montaży, które niedługo się zakończą. Optymalnym rozwiązaniem byłoby, gdyby każdy nowy sklep w sieci TOPAZ miał już uwzględnioną instalację fotowoltaiczną na dachu – podsumowuje Zbigniew Paczóski.
Z początkiem stycznia 2025 roku Polska obejmie rotacyjną...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.