Z rynku FMCG

Pasztetowa Duda – numer 1 sprzedaży w Polsce w swojej kategorii

Wtorek, 27 kwietnia 2021
Według badania Nielsen Consumer LLC* sprzedaż Pasztetowej Duda z Zakładów Mięsnych Silesia zajmuje bezkonkurencyjne 1. miejsce w Polsce. Analizując kategorię „Top 5 producentów pasztetowych” ponad 85 proc. konsumentów kupuje pasztetową Duda.
Pasztetowa Duda jest chętnie wybierana przez Polaków na śniadanie. Jest to, według badania IPSOS**, okazja najbardziej celebrowana w ciągu dnia. Na pierwszy posiłek wędliny spożywa 35 proc. ankietowanych, na kolację – 28 proc. Pasztetowa jest wybierana przede wszystkim jako dodatek do kanapek – ze względu na konsystencję, która ułatwia rozsmarowywanie na pieczywie. Najchętniej jest jedzona na kromce chleba z ogórkiem kiszonym.

Na popularność pasztetowej w Polsce miały wpływy kuchni niemieckiej, austriackiej i czeskiej. Pasztetowa Duda jest ceniona przez konsumentów ze względu na bogactwo smaku i aromatu. Kupowana od 30 lat, ma rzeszę wiernych konsumentów. Jej wielka popularność sprawia, że Klienci mogą kupić Pasztetową Duda w całej Polsce. Zarówno w dużych sklepach, sklepikach osiedlowych oraz dyskontach.

W ofercie Zakładów Mięsnych Silesia znajduje się szeroka gama pasztetowych: drobiowa, firmowa, cebulowa, ze szczypiorkiem i pomidorowa. Produkty sprzedawane są w dwóch gramaturach: 0,7 kg w handlu tradycyjnym (zza lady) oraz 300 g i 150 g w handlu nowoczesnym (półka sklepowa).




* Silesia za NielsenIQ, Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska z Dyskontami (Food), Sprzedaż wartościowa |
w okresie I-XII 2020 w segmencie pasztetowych z wyłączeniem Marki Własnej (kategoria Fixed-Weight Meats)
** Silesia za IPSOS, Raport z ilościowego badania „Wędliny – U&A”, zrealizowanego w listopadzie 2020



tagi: Silesia , Pasztetowa Duda , Nielsen Consumer LLC , zakłady mięsne , sprzedaż , handel , rynek spożywczy , wędliny , przemysł spożywczy ,