Handel

ALDI Nord otwiera swój 5. tysięczny sklep

Środa, 14 kwietnia 2021
Dnia 14 kwietnia 2021 roku w Cala Millor na Majorce został otwarty 5. tysięczny sklep Grupy ALDI Nord. Jest to 336 sklep ALDI w Hiszpanii, a spółka z tego kraju zaplanowała na 2021 rok 40 nowych otwarć. W Polsce ALDI do końca roku będzie miał 200 sklepów i z każdym kolejnym rokiem liczba ta będzie wzrastać.
Pierwszy na Majorce sklep sieci ALDI został otwarty w 2015 roku. Nowy, 5. tysięczny sklep Grupy ALDI Nord jest jednocześnie 9. sklepem sieci na wyspie. Zgodnie z wytycznymi Grupy ALDI Nord został on wyposażony w najnowsze proekologiczne rozwiązania, w tym oświetlenie LED oraz technologię umożliwiającą użycie dwutlenku węgla w systemach chłodniczych. Na parkingu sklepu klienci znajdą stację do ładowania pojazdów elektrycznych.

- Chcemy wzmocnić swoją obecność w strategicznych dla nas regionach i dotrzeć do obszarów, w których jeszcze nie jesteśmy obecni. Rozwój sieci we wszystkich krajach grupy odbywa się zgodnie z naszą misją – ALDI oferuje konsumentom najwyższej jakości produkty, w możliwie najniższych cenach – mówi Valentin Lumbreras, Prezes ALDI Supermercados S.L.

Choć rozwój sieci ALDI Nord odbywa się głównie w sposób organiczny, spółki Grupy systematycznie badają również potencjał, jaki może wynikać z przejęć. Największą jak dotąd akwizycją w historii Grupy było przejęcie w 2020 roku przez ALDI France 549 sklepów i 3 magazynów Grupy Casino.

W Polsce ALDI liczy aktualnie 169 sklepów. W tym roku sieć planuje otwarcie 45 nowych obiektów oraz inwestycje w zieloną energię. Do końca 2021 roku sklepy sieci będą dostępne w większości województw w Polsce.

- Konsekwentnie stawiamy na rozwój sieci w Polsce i mimo pandemii, nie zwalniamy tempa– mówi Tomasz Gawlik, Dyrektor Obszaru Nieruchomości i Ekspansji sieci ALDI w Polsce. W drugiej połowie kwietnia otwieramy 170. sklep i czekamy na otwarcie dwusetnego sklepu jeszcze w tym roku. Nasza ekspansja, podobnie, jak otwarcie 5. tysięcznego sklepu całej Grupy ALDI Nord, jest realizowana zgodnie z planami zwiększenia rozpoznawalności marki i dotarcia do coraz szerszego grona klientów, dla których ALDI stanie się sklepem codziennych i ulubionych zakupów – dodaje Gawlik.



tagi: Grupa ALDI Nord , sieci handlowe , rynek spożywczy , nowe placówki handlowe , przemysł spożywczy ,