Kategorie produktów

Lavazza – jakość i tradycja

Środa, 17 marca 2021 Autor: Joanna Kowalska, HURT & DETAL Nr 03/181. Marzec 2021
Lavazza – bezsprzecznie jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych na rynku marek w kategorii kawy. Przez lata umacnia swoją pozycję na rynku, dbając o utrzymanie wysokiej jakości. O jej historii i planach opowiada Marco Barbieri, Poland Country Sales Manager marki Lavazza.
Marka Lavazza rozpoznawalna jest w całej Europie – zna ją niemal każdy miłośnik kawy. Czym wyróżnia się w swojej kategorii?

Założona w 1895 roku w Turynie włoska firma kawowa jest własnością rodziny Lavazza od czterech pokoleń. Od ponad 120 lat firma realizuje swoją wizję działania opartą na pasji do pracy, produktu i terenu, na którym działa. Wartości te są częścią DNA marki Lavazza i rozwijają się wraz z firmą, która pozostaje wierna szlachetnym cechom pasji i innowacji odziedziczonym po założycielu, Luigim Lavazza.

To podejście pozwoliło firmie rozwijać się przez lata, osiągając wynik ponad 30 miliardów filiżanek kawy rocznie spożywanych obecnie na całym świecie. Lavazza dba o rozwój krajów, w których prowadzi działalność, troszcząc się o lokalne społeczności i terytoria, z których pochodzi kawa. Promuje również programy mające na celu poprawę lokalnej gospodarki, życia społeczności i ochronę środowiska.

Są to cechy, które stanowią podstawę wartości firmy, dzięki czemu Lavazza jest doceniana nie tylko za produkcję kawy premium, ale także za zaangażowanie w zrównoważony rozwój.

Jaką kawę piją Polacy? Czy ich przyzwyczajenia różnią się od innych nacji? Czy Lavazza na polski rynek przygotowała ofertę skrojoną pod potrzeby mieszkających tu konsumentów?

Według ostatnich analiz Lavazzy (maj 2020), prawie wszyscy Polacy piją kawę (94%) – średnio 3 filiżanki dziennie. Spożywana jest głównie w domu wczesnym rankiem lub przy śniadaniu. Polacy najczęściej piją ją z mlekiem (60%). Kolejne najpopularniejsze wybory to kawa czarna/Americano (44%) lub Cappuccino (38%). Dokładnie badając postawy polskich konsumentów, Lavazza jest w stanie oferować szeroką gamę produktów, doskonale odpowiadających ich preferencjom zarówno pod względem smakowym, jak i przyzwyczajeń konsumenckich.

Jednocześnie Lavazza wie, że regionalne nawyki związane z piciem kawy nieustannie ewoluują – dostosowuje się do okoliczności, ujawnia nowe, ciekawe trendy. Polacy okazują się niezwykle świadomymi i wymagającymi konsumentami: bardzo cenią sobie jakość, przykładając dużą wagę do wyboru zdrowych produktów o wysokich standardach. Świadoma takich zachowań, Lavazza dokłada wszelkich starań, aby zapewnić prawdziwie włoską kawę coraz bardziej uważnym polskim konsumentom, nie rezygnując z jakości, innowacyjności i przede wszystkim włoskości.

Jak wygląda sprzedaż produktów Lavazza w Polsce? Które z pozycji są najbardziej popularne wśród polskich konsumentów?

Najbardziej preferowana w Polsce jest kawa z mlekiem, pita zazwyczaj wcześnie rano jako natychmiastowy zastrzyk energii oraz chwila przyjemności przed długim dniem. W swojej ofercie Lavazza ma produkty, które doskonale wpisują się w przyzwyczajenia Polaków: najlepszym przykładem jest Lavazza Qualità Oro, obecne na rynku od 1956 roku unikalne połączenie 6 spośród najlepszych odmian ziaren Arabiki z Ameryki Środkowej i Południowej. Jest to rzemieślniczo przygotowany, doskonały blend, zapewniający najwyższej jakości wrażenia smakowe. Niedawno ponownie wprowadziliśmy wariant Qualità Rossa, który doskonale sprawdzi się jako codzienna kawa o wyjątkowym smaku. Mieszanka składa się głównie z wyselekcjonowanej brazylijskiej arabiki oraz robusty z Afryki i Azji Południowo-Wschodniej: ta pierwsza nadaje lekkiego i łagodnego aromatu, a druga nadaje Qualità Rossa pełny smak z wyjątkowym czekoladowym akcentem.

Jakie nowości pod marką Lavazza pojawią się w najbliższym czasie w Polsce?

Polska jest strategicznym rynkiem dla Lavazzy. Bardzo istotny jest dla nas sektor gastronomiczny, jednak to właśnie sprzedaż detaliczna kawy ma największy wpływ na pozycję marki w kraju i jej wyniki sprzedażowe. Jeśli chodzi o premiery, Lavazza ma w planach nowości w obu tych obszarach, przede wszystkim w zakresie produktów wytwarzanych w zrównoważony sposób: z troską o ich bezpośrednich twórców i terytoria, z których pochodzą, ale w ciągu roku pojawią się również nowości w innych kategoriach.

Czy planowane są dodatkowe działania reklamowe lub zwiększenie punktów dystrybucji? Jakie są plany marki Lavazza wobec polskiego rynku?

Inwestycje marketingowe i komunikacyjne są zawsze podstawą naszej strategii, która zakłada bycie blisko konsumentów. W okresie wielkanocnym skupiamy się głównie na Lavazza Qualità Oro, wspieranej przez wielokanałowe działania reklamowe: m.in. spoty telewizyjne w ramach naszej słynnej kampanii „Więcej niż włoska” (More than Italian), która wciąż jest podstawą naszych działań marketingowych oraz kampanię cyfrową.

Dziękuję za rozmowę.
Joanna Kowalska



tagi: Lavazza , kawa , Marco Barbieri , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , przemysł spożywczy ,