Cholesterol występuje w każdej komórce naszego ciała i odgrywa istotną rolę w prawidłowym funkcjonowaniu organizmu. Istnieją dwa główne typy cholesterolu, zazwyczaj zwane „dobrym” (HDL) i „złym” (LDL). Zbyt wysoki poziom „złego” cholesterolu LDL może prowadzić do rozwoju chorób serca.
Według szacunków, 19 milionów Polaków ma podwyższony poziom „złego” cholesterolu we krwi, a aż 65% osób, których dotyczy ten problem, nie jest tego faktu świadomych. Oznacza to, że ponad 12 milionów ludzi w Polsce nie wie o tym, że znajduje się w grupie podwyższonego ryzyka zachorowania na choroby układu krążenia, choroby serca, wystąpienia zawału czy udaru.
Eksperci Europejskiego Towarzystwa Kardiologicznego w aktualnie obowiązujących zaleceniach stwierdzają, że istnieją jednoznaczne dowody na to, że obniżenie stężenia cholesterolu LDL powoduje redukcję ryzyka zachorowania na choroby serca i naczyń. Wyniki badań epidemiologicznych potwierdziły, że redukcja cholesterolu LDL powinna być pierwszorzędnym celem prewencji tych chorób. Obniżenie cholesterolu LDL o 40 mg/dl wiąże się ze spadkiem ryzyka zachorowań na zawał serca i śmiertelności z powodu chorób serca i naczyń o 21%"
1.
Skuteczna walka z cholesterolemOdpowiednio zbilansowane posiłki oraz aktywność fizyczna to kluczowe elementy stylu życia, które pozwalają zachować zdrowie oraz utrzymać serce w dobrej kondycji. Wie o tym marka Flora ProActiv, która od wielu lat dba o serca Polaków. Kampania edukacyjna „Kto jak nie ty” ma szerzyć świadomość na temat ryzyka, jakie niesie ze sobą stan podwyższonego poziomu cholesterolu we krwi i zachęcać konsumentów do troski o swoje zdrowie – by robić to dla siebie, ale też z myślą o swoich najbliższych.
„Jako marka Flora ProActiv zdecydowaliśmy się podjąć działania, które zwrócą uwagę Polaków na konsekwencje, jakie niesie ze sobą problem podwyższonego poziomu „złego” cholesterolu. Jest to jeden z istotnych czynników rozwoju chorób sercowo-naczyniowych, a te są najczęstszą przyczyną zgonów w naszym kraju. Osoby, które zmagają się z podwyższonym poziomem „złego” cholesterolu, powinny zwracać uwagę na swoją dietę, sięgać po tłuszcze roślinne zamiast zwierzęcych, a także włączyć do swojego jadłospisu tzw. produkty funkcjonalne z dodanymi sterolami roślinnymi, jak właśnie Flora ProActiv, które mają udowodnione działanie obniżające cholesterol. Serdecznie zachęcamy wszystkich do sprawdzenia, czy także nas dotyczy problem podwyższonego cholesterolu – by to zrobić, wystarczy wykorzystać kupon na bezpłatne badanie dostępny na stronie
www.ktojakniety.pl i podjąć codzienne działania profilaktyczne dla zdrowia serca” – mówi Angela Konieczko, Brand Manager marki Flora.
Siła steroli roślinnychJak potwierdzają badania kliniczne, występujące naturalnie w warzywach, owocach czy olejach roślinnych sterole roślinne częściowo hamują wchłanianie „złego” cholesterolu z przewodu pokarmowego do krwi. Jednak, by zauważyć korzyści związane z obniżeniem cholesterolu z ich pomocą, musielibyśmy każdego dnia zjeść aż 150 jabłek, 210 marchewek lub 425 pomidorów.
Dodane sterole roślinne w ilościach odpowiednich do obniżenia poziomu cholesterolu znaleźć możemy w produktach Flora ProActiv. Badania pokazały, że jedząc codziennie 1,5-2,4g steroli roślinnych, czyli 3 porcje (3x10g) Flory ProActiv dziennie w ramach zbilansowanej diety i zdrowego stylu życia, już po 2-3 tygodniach możemy obniżyć poziom „złego” cholesterolu o ok. 7-10%. Oznacza to, że włączając do diety produkty Flora ProActiv, możemy zapewnić sobie właściwy poziom cholesterolu we krwi, a tym samym - zadbać o nasze serce. Należy jednak pamiętać, że wysoki poziom cholesterolu jest tylko jednym z czynników rozwoju choroby wieńcowej serca i zmiana tylko jednego z nich nie daje gwarancji obniżenia tego ryzyka.
Wsparcie akcjiKampania Flory ProActiv „Kto jak nie Ty?” zyska silne wsparcie mediowe, m.in. poprzez spoty radiowe. Przewidziana została również kampania display, posty promowane w social mediach oraz na YouTube. Działaniom towarzyszyć będą także aktywności PR oraz dedykowana aktywacja z influencerami prowadzona na Facebooku i Instagramie. Kampania będzie również nagłaśniana w miejscach sprzedaży – poprzez materiały POS, gazetki, digitalowe kanały własne klientów.
Spot promujący akcję:
https://www.youtube.com/watch?v=P3dnXXgD8_4&feature=youtu.be
1 Wytyczne ESC dotyczące prewencji chorób układu sercowo-naczyniowego w praktyce klinicznej w 2016 roku.