Wiadomości

Grupa Żywiec podsumowała wyniki w pierwszym półroczu 2020

Środa, 05 sierpnia 2020
Grupa Kapitałowa Żywiec S.A. opublikowała półroczne sprawozdanie finansowe. W pierwszej połowie roku skonsolidowane przychody ze sprzedaży Spółki wyniosły 1 845 mln złotych (I poł. 2019: 1 729 mln). Skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej Grupy wyniósł 98 mln złotych (2019: 131 mln złotych).
W pierwszych sześciu miesiącach roku Grupa Żywiec koncentrowała się na utrzymaniu ciągłości biznesu i realizacji założonej strategii, przy zapewnieniu maksymalnego bezpieczeństwa pracownikom, klientom i partnerom biznesowym w warunkach pandemii. Spółka elastycznie dostosowała swoje programy marketingowe oraz obsługę klienta do nowych warunków działania.

Pomimo dużej niepewności w otoczeniu oraz spadku sprzedaży w kanale gastronomii związanej z epidemią, zwiększyliśmy przychody ze sprzedaży. Przyczyniło się do tego przede wszystkim utrzymanie wzrostu sprzedaży w segmencie premium oraz dynamiczny wzrost marki Namysłów. Nasze przychody rosły jednak wolniej niż koszty. W szczególności wzrosły koszty opakowań, co wynika z większego zainteresowania konsumentów piwem w opakowaniach jednorazowych i spadku butelki zwrotnej. W pierwszym półroczu inwestowaliśmy także w drogę do rynku w tradycyjnym kanale sprzedaży. W efekcie przełożyło się to negatywnie na poziom zysku operacyjnego. Ponadto spadek wartości złotówki negatywnie wpłynął na koszty działalności działalności, co w znacznym stopniu przyczyniło się do spadku zysku netto. Kluczowe dla wyników spółki miesiące jednak przed nami i jesteśmy dobrze przygotowani aby je jak najlepiej wykorzystać. - powiedział Francois-Xavier Mahot, prezes Grupy Żywiec S.A.

W nowych warunkach funkcjonowania związanych z epidemią, Grupa Żywiec przeznaczyła łącznie blisko 6 mln złotych na wsparcie ekosystemu partnerów, w tym szczególnie klientów z sektora gastronomii i dostawców oraz społeczności lokalnych. Mimo ryzyka wzrostu kosztów, jako pierwsza firma w branży Grupa Żywiec zdecydowała się na odbiór na własny koszt niesprzedanego piwa z lokali gastronomicznej o wartości 3.9 mln złotych wspierając lokale zamknięte z powodu pandemii. Spółka uruchomiła także inicjatywy wspierające dostawców, z których zdecydowana większość to firmy lokalne. Na rzecz społeczności lokalnych firma przekazała blisko 2 mln złotych w formie bezpośrednich darowizn na zakup sprzętu medycznego do walki z koronawirusem w miastach, gdzie znajdują się browary należące do Grupy oraz w formie zasilenia zbiórki Fundacji Siepomaga. Firma przekazała także specjalny bezalkoholowy produkt na rzecz służb medycznych a także płyn do dezynfekcji rąk powstały na bazie alkoholu pozostałego po produkcji piw 0.0.% na rzecz wszystkich mieszkańców Żywca.

Przeszliśmy przez pierwsze miesiące kryzysu epidemicznego szybko analizując zmiany na zewnątrz i dostosowując się do nowej rzeczywistości. Jednocześnie kierowaliśmy się naszymi wartościami dbając o naszych pracowników, klientów i cały ekosystem biznesowy. Kontynuowaliśmy również budowanie przyszłości, skupiając się na naszych priorytetach biznesowych, aby zwiększyć wartość działalności, koncentrując się na markach premium i wzmacniając reputację naszej firmy. - mówi Francois-Xavier Mahot, prezes Grupy Żywiec S.A.

W nadchodzących miesiącach Grupa Żywiec skoncentruje się na efektywnej realizacji planów na sezon przy jednoczesnej kontroli kosztów działalności.



tagi: Grupa Żywiec , wyniki finansowe ,