Wciąż mamy ograniczenia w ilość osób, które mogą w jednym czasie przebywać w placówce, wymagamy dezynfekcji rąk przy wejściu czy zakładania rękawiczek. Jeśli chodzi o handel to obroty sklepu trochę spadły. Zaraz po ogłoszeniu pandemii ludzie zrobili duże zapasy. Z półek poznikało wiele produktów. Zaczęły się sprzedawać artykuły, które wcześniej zalegały na półce, a mowa o mydłach, żelach i rękawiczkach lateksowych. Koszyki klientów w tym czasie były bardzo duże, ale rzadziej dokonywano zakupów. Niektóre produkty sprzedały się w oka mgnieniu, a my mieliśmy braki w asortymencie. Teraz wszystko się normuje, klienci wrócili do wcześniejszych nawyków – pojawiają się w sklepie częściej, robią mniejsze zakupy. Obecnie nie ma najmniejszych problemów z zamówieniami. Sytuacji jeszcze nie można porównać do poprzedniego roku, bo jest trochę słabiej. Natomiast nie wiem czy wpływ ma tylko pandemia czy również pogoda, która w tym roku nie rozpieszcza.
Największym problemem po ogłoszeniu pandemii był brak poczucia bezpieczeństwa. Początkowo byłyśmy przerażone tym, że musimy pracować w czasie tak dużego ryzyka dla zdrowia. Dodatkowo klienci nie chcieli stosować się do wymogów bezpieczeństwa. Mimo próśb o dezynfekcję rąk czy zakładanie rękawiczek były osoby, które z tego nie korzystały. Niektórzy nie chcieli czekać w kolejce. Nie rozumieli, że jest to troska o zdrowie wszystkich, nie tylko własne. Po pewnym czasie klienci zaakceptowali nowe zasady i nie było z tym problemów.
W tym trudnym czasie pismo Hurt & Detal stanowiło bezpieczne źródło informacji z branży. W czasie kiedy przedstawiciele nie pojawiali się w sklepach o wszelkich nowościach dowiadywałam się właśnie z prasy branżowej. Dobrze wiedzieć co dzieje się na rynku nawet w tak trudnym dla nas wszystkich czasie.
Katarzyna Jeger, Kierowniczka sklepu w Łochowie
tagi: handel , koronawirus , pandemia , Katarzyna , Jeger , Łochów , sklep ,
Carrefour uruchomił zaawansowany system CRM, pozwalający na...
Atakujący próbują wykraść cenne dane, takie jak...
Obserwacja zachowań 450 tys. konsumentów w ponad 710...
66,6% dorosłych Polaków odczuwa przynajmniej jeden z...
Ministerstwo Sprawiedliwości planuje utworzenie e-Sądu...
W adaptacji wspierają rolników nowe technologie ...
Jak podaje ZUS, w ub.r. łączna liczba dni absencji chorobowej...
DHL i New York University Stern School of Business...