Z rynku FMCG

InPost wprowadza nową usługę Podaj Dalej

Środa, 06 maja 2020
InPost wprowadza nową usługę dla klientów biznesowych, czyli takich którzy mają podpisaną umowę z InPost. Nowe rozwiązanie InPost o nazwie Podaj Dalej wprowadza korzystne warunki cenowe dla przesyłek paczkomatowych, które zostały fizycznie nadane i odebrane w tej samej maszynie. Usługa będzie korzystna zwłaszcza dla małego e-commerce, który działa lokalnie. Umieszczanie przesyłek w Paczkomacie® w pobliżu firmy pozwoli na bezkontaktowy i bezpieczny odbiór przesyłek 24/7. Usługa nie wymaga zmian w systemach ani dodatkowej integracji – opłata jest naliczana automatycznie, bez konieczności dodatkowej aktywności ze strony klienta biznesowego. Należy jedynie spełnić warunek nadania i odebrania paczki w tym samym Paczkomacie®.
Aby skorzystać z nowej usługi InPost Podaj Dalej wystarczy:
  • wygenerować etykietę adresową z wybranym Paczkomatem® odbiorczym, który jest jednocześnie Paczkomatem® nadawczym. Można to zrobić z poziomu Managera Paczek lub innego narzędzia do tworzenia przesyłek;
  • umieścić przesyłkę w wybranym Paczkomacie® odbiorczym;
  • po kilku minutach odbiorca otrzyma powiadomienie o możliwości odebrania przesyłki.
„Naszą nową usługę kierujemy do małego, lokalnego biznesu, oraz małego e-commerce, który szczególnie teraz polega na odbiorach osobistych zamówionych przez klientów towarów. Od tej chwili – przy korzystnych warunkach cenowych – przedsiębiorcy mogą nadawać przesyłki do swoich klientów np. w najbliższym Paczkomacie®, gdzie zamawiający odbiorą swoje zamówienie bez kontaktu z pracownikami i wtedy, kiedy będzie to dla nich wygodne. Usługa Podaj Dalej uwalnia z ograniczeń, które nakłada czas otwarcia firmy i jest naturalnym przedłużeniem czasu odbioru lub działania punktu odbioru samego w sobie. Często punkty usługowe są czynne tylko do godziny 17:00 – w Paczkomacie® klienci mogą odebrać swoje zamówienie 24/7. Usługa Podaj Dalej jest też świetną propozycją dla małych firm, które sprzedają swoje produkty przez platformy ogłoszeniowe” – powiedział Rafał Brzoska, prezes InPost.

W przypadku, gdy przesyłka zostanie nadana w innej maszynie niż w wybranym Paczkomacie® odbiorczym, zostanie naliczona cena standardowa, a przesyłka zostanie dostarczona do pierwotnie wybranej maszyny. Usługa nie jest dostępna dla klientów korzystających z płatności pre-paid oraz dla przesyłek nadawanych w ramach usługi InPost Allegro Paczkomaty 24/7.

W związku z uruchomieniem nowej usługi, na stronie internetowej inpost.pl został opublikowany również zaktualizowany cennik dla usługi InPost Paczkomaty 24/7. 

Systematycznie rośnie zapotrzebowanie na usługi InPost – liczba Paczkomatów® (6000 urządzeń w Polsce) przekroczyła skalę placówek własnych Poczty Polskiej (46001).

Aż 63% kupujących w Internecie deklaruje, że najczęściej korzystają z usług oferowanych przez InPost2 – to najwyższy wynik wśród wszystkich firm logistycznych działających w Polsce.

InPost z uwagi na rosnące zapotrzebowanie na usługi paczkomatowe w związku pandemią przyspieszył start nowej usługi „Paczka w Weekend” umożliwiającej dostawy do Paczkomatów® także w soboty i niedziele – koszt usługi to 4,99 zł brutto. W ramach „Paczki w weekend” przesyłki zostaną dostarczone do klientów w weekend, jeśli nadanie (czyli przekazanie paczki do Paczkomatu® lub POP albo złożenie zlecenia na odbiór przez kuriera), nastąpi w sobotę do godziny 13:00.

InPost udostępnił nowatorskie rozwiązanie pozwalające na zarządzanie Paczkomatem® i swoją paczką z poziomu aplikacji3. Od kilku miesięcy przy jednym Paczkomacie® przesyłki będzie mogło odbierać wiele osób na raz. Strategia GO MOBILE! to znaczący krok w reorientacji branży logistycznej w kierunku mobilności. InPost umożliwi też niedługo nadawanie przesyłek za pomocą aplikacji zainstalowanej w smartfonie. Z InPost można skontaktować się teraz także za pomocą WhatsApp, wysyłając wiadomość na numer +48 722 444 000. Klienci mogą zapytać m.in. o status przesyłki, najbliższy Paczkomat®, a także numer do kuriera. To pierwsze takie rozwiązanie w Polsce dostępne za pośrednictwem tej aplikacji. Z InPost można porozmawiać również za pomocą Google Asystenta wywołując bota o nazwie ChatBot Mat frazą „Porozmawiaj z InPost”, a także na Messengerze.




1  Źródło: https://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/1401760,zarzad-poczty-o-podwyzkach-dla-listonoszy.html
2  Badanie CAWI na reprezentatywnej grupie internautów N=1000, wszyscy dokonali zakupu w internecie w ciągu ostatnich trzech miesięcy, kwiecień 2019
3  Rozwiązanie jest dostępne w 95% maszyn. Pozostałe starsze urządzenia są sukcesywnie modernizowane do najnowszego standardu



tagi: InPost , Podaj Dalej , przesyłki kurierskie ,