Z rynku FMCG

Dla każdego coś pysznego – oferta Koral

Wtorek, 07 kwietnia 2020 HURT & DETAL Nr 04/170. Kwiecień 2020
Szeroka oferta, wyszukane smaki lodów premium, niestandardowe akcje sprzedażowo-marketingowe i renoma marki – to wszystko najlepiej opisuje ofertę firmy Koral. Sprawdzamy co producent przygotował na najbliższy sezon!
Przewaga konkurencyjna

Oferta asortymentowa firmy Koral jest w 100% kompletna pod względem smaków, rodzajów oraz ceny. Producent oferuje lody na patyku, w rożkach, kubkach, squeeze-up’ach, sandwicze, w formie osełki, w słoiczkach i oczywiście różnej pojemności opakowaniach familijnych. Takie portfolio daje bardzo dużą przewagę konkurencyjną – poszczególne asortymenty są w stanie uzupełniać się w ten sposób. Piękna, słoneczna pogoda sprzyja skokowemu wzrostowi sprzedaży lodów impulsowych. W bardzo gorące dni zaczynają dominować lody wodne oraz sorbetowe. Z kolei kiedy pogodowa aura nie sprzyja, konsumenci wybierają lody familijne, o większych pojemnościach, które mogą bez przeszkód skonsumować w domu. Mając wszystkie wspomniane kategorie w sklepie można liczyć na stały zysk ze sprzedaży całego segmentu lodów.

Jak wskazuje firma Koral – bardzo ważna z punktu widzenia zysków sprzedaży jest marka Koral z segmentu mainstream oraz Bracia Koral z segmentu high premium. Ten drugi w ostatnich latach notuje najbardziej dynamiczny wzrost. Dowodem na to jest zeszły rok, kiedy to ilościowo Polacy skonsumowali mniej litrów lodów per capita w stosunku do roku 2018, ale  wartościowo sezon 2019 był lepszy od 2018.

Sezon 2020

W tym sezonie w portfolio marki Koral nie zabraknie kultowej serii lodów Grand, która zostanie wzbogacona o lody o smaku śmietankowym w polewie sorbetowej z maracui. Konsumenci będą mogli cieszyć się także bestsellerową linią Koral Ice Coffee, w której najpopularniejszy jest wariant Cappucino. Najbardziej znane lody marki Koral – Koktajlowe i Iza – zostaną zaprezentowane z nowym gadżetem, będzie to składana łyżeczka dołączona do opakowania, która umożliwi zjedzenie ulubionych lodów gdziekolwiek, bez konieczności powrotu do domu – zgodnie z tegorocznym hasłem Koral – „Anytime, anyplace”. Z kolei linia lodów Oskar pojawi się w nowych, kolorowych i designerskich (określanych mianem patchworkowych) opakowaniach dedykowanych młodzieży, która jest głównym konsumentem tej linii. Top Milker również wraca w nowej odsłonie. Tym razem znajdziemy go w ciekawym graficznie opakowaniu w kolorze turkusowym, który na dłużej zagości nie tylko na odświeżonym designie, ale również wśród gadżetów reklamowych Koral.

Impulsowe nowości to linia TOP Sorbet – lody sorbetowe w dwóch smakach: kwaśna lemoniada i bananowe w mlecznej czekoladzie. Pojawi się również nowość wodnych lodów Solo – czarna herbata o smaku brzoskwiniowym. W kategorii lodów familijnych marka zaprezentowała nowe smaki linii Kolorowe Lato w opakowaniu o poj.  1 l – sorbetowe kwaśna lemoniada oraz połączenie trzech propozycji: czekolady, śmietanki i caffe latte.

Rozszerzona zostanie także oferta produktów licencyjnych – do gamy OSHEE dołącza nowy wariant lodów sorbetowych OSHEE multifruit, który nawiązuje do najpopularniejszego smaku napoju tego producenta. Wyciskane lody wodne o smaku wieloowocowym będą wzbogacone witaminami B6 i PP oraz biotyną.

Nowości będzie można spróbować również w lodach dla kanału HoReCa, w której to ofercie pojawią się kulki o smakach do tej pory spotykanych tylko w produktach impulsowych – koktajlowa krówka-kukułka oraz ZIG-ZAG o smaku karmelowym.

Siła lodów premium

Nowe, oryginalne smaki zostaną zaprezentowane również w portfolio marki z segmentu high premium – Bracia Koral. Linia „Lody Jak Dawniej” 900 ml zaoferuje smak tiramisu, a w pojemności 450 ml pojawi się wariant: makowe z rodzynkami i skórką pomarańczową. Wspomniana kolekcja to również lody impulsowe – nowością w najbliższym sezonie będzie rożek biszkoptowo-jagodowy. Segment HoReCa również został wzbogacony o pozycje premium: sorbet pomarańczowy, makowe z rodzynkami i skórką pomarańczową, „niebieskie migdały” o smaku karmelków, a także nowa propozycja, o której już niedługo poinformuje producent. Sygnowana jest przez samego Damiana Kordasa. Będzie niezwykła nie tylko jeżeli chodzi o smak, ale i formę.

Marka Koral już od kilku lat wdraża eko rozwiązania dla swojego segmentu premium – zarówno w produkcji, jak i w opakowaniach lodów. Od 2018 roku linia lodów „Smaki Dzieciństwa” opakowana jest w słoiczki do ponownego wykorzystania zgodnie z ideą „packaging second life” . W tym sezonie nową, bardziej ekologiczną odsłonę dostaną również rożki z linii „Lody Jak Dawniej” – wieczka zostaną wykonane z ekologicznego materiału PET, w 80% pochodzącego z surowca odnawialnego i w 100% nadającego się do recyklingu. Z kolei duże opakowania lodów familijnych Bracia Koral z linii „Lody Jak Dawniej” otrzymały certyfikat Instytutu Badawczego Opakowań – COBRO – świadczący o tym, że opakowania powstały z surowców odnawialnych.

Wsparcie sprzedaży

Jak co roku, firma Koral przygotowała atrakcyjne oraz konkurencyjne warunki handlowe dla sklepów. Właściciele placówek handlowych mogą skorzystać z szeregu promocji, bonusów oraz gratyfikacji związanych z polityką zakupową produktów. Producent zapowiada też, że w zależności od sytuacji pogodowo-rynkowych będzie on wprowadzać ad hoc’owe wsparcia sprzedaży, czy to w postaci czysto finansowej, czy też w formie atrakcyjnych nagród. Przedstawiciele handlowi Korala cały czas są w bardzo bliskim kontakcie z odbiorcami i na bieżąco będą informować o aktualnie wprowadzanych promocjach zakupowych.

Sprzedaży towarzyszyć będą sezonowe kampanie reklamowe. Koral będzie prezentował najnowszą ofertę zarówno w telewizji, radiu, kinach, na billboardach oraz kampanii DOOH, jak również w prasie branżowej. Firma nie zapomina także o działaniach BTL i jak co roku będzie wspierać różnego rodzaju wydarzenia kulturalne, sportowe oraz społeczne. Z uwagi na bardzo pochlebne opinie oraz rewelacyjny odbiór zeszłorocznej akcji marketingowej producent i w tym sezonie będzie kontynuował współpracę z ambasadorami marki Bracia Koral – Arturem Żmijewskim oraz Damianem Kordasem, który poprowadzi już II sezon autorskiego programu kulinarnego „Pyszne Studio”. Będzie w nim przygotowywał nietuzinkowe i oryginalne desery z lodami Bracia Koral w roli głównej.

Zupełną nowością będzie seria wywiadów o nazwie „Porozmawiajmy jak bracia”, w której widzowie będą mogli poznać interesujące i motywujące historie osób wykonujących ciekawe zawody. Dla konsumentów i wszystkich miłośników tańca firma Koral przygotowała internetowy konkurs „Koral Dance Show” z udziałem gwiazd. Za jego sprawą zostaną poruszeni do tańca wszyscy Polacy i nagrodzeni najlepsi! W jury konkursu zasiądą znane osoby będące jednocześnie specjalistami w dziedzinie tańca.




tagi: Koral , lody ,