Auto w handlu

Fiat Ducato Maxi Furgon Multijet

Wtorek, 07 kwietnia 2020 HURT & DETAL Nr 04/170. Kwiecień 2020
Producenci nowego Fiata Ducato podjęli kolejne, trudne wyzwanie – stworzyć najlepszy samochód dostawczy wszechczasów. Zadanie to nie było łatwe, ponieważ poprzednie odsłony popularnego modelu postawiły poprzeczkę bardzo wysoko. O efektach tych działań przekonała się nasza redakcja, która miała okazję przetestować najnowszy model Ducato MY2020.
Fiat Ducato utrzymuje pozycję lidera w Europie już piąty rok z rzędu, a samochody tej marki cieszą się wśród nabywców niesłabnącym zaufaniem. Przedsiębiorcy – zwłaszcza ci zajmujący się handlem – oczekują od auta dostawczego przede wszystkim praktyczności, niezawodności i niskich kosztów użytkowania, a modele Fiata spełniają te oczekiwania już od wielu lat. Jednak projektanci najnowszego Ducato poszli o krok dalej – model MY2020 został odświeżony również pod względem wyposażenia i technologii. Ponadto na rynku, wraz z pojawieniem się nowego modelu, zadebiutowały również nowe silniki z homologacją Euro 6D, które mają być jeszcze bardziej wydajne i oszczędne.

Tegoroczna edycja Fiata Ducato w standardowej wersji wyposażona jest w EcoPack, czyli pakiet zawierający najnowsze rozwiązania technologiczne mające pozytywny wpływ na ekologię. Zestaw obejmuje m.in. system Start&Stop, inteligentny alternator czy elektronicznie sterowaną pompę. Co ważne, pakiet ten gwarantuje oszczędność energii i jeszcze większą wydajność spalania. Producenci wzbogacili najnowszego Ducato o zaawansowane systemy wspomagania, które wpłyną na jeszcze większe bezpieczeństwo i kontrolę podczas jazdy. Obecnie samochody wyposażane są m.in. w Asystenta hamowania awaryjnego (FBC), Asystenta martwego pola (BSA) czy System rozpoznawania obiektów na drodze (RDC). Ponadto przy zakupie Fiata, nabywcy mogą dobrać System inteligentnych świateł, czujniki deszczu i zmierzchu, a także Asystenta pasa ruchu (LDSW). Te innowacyjne rozwiązania wprowadzają Ducato na nowy – wyższy poziom.

Testowany przez naszą redakcję Fiat Ducato został wyprodukowany w wersji nadwozia Furgon L2H2. Model wyposażony jest w silnik zasilany olejem napędowym o pojemności 2,3 litra, generujący moc na poziomie 180 KM i 450 Nm obrotu. Dzięki tym osiągom, samochód w praktyce prowadzi się płynnie i dynamicznie. Pojazd wzbogacono dodatkowo o nową, dziewięciostopniową automatyczną skrzynię biegów, co w bezpośredni sposób podwyższa komfort jazdy. Jak zapewnia producent, silnik Multijet 2.3 ma być obecnie najmocniejszy w swojej klasie pod względem momentu obrotowego. Przestrzeń ładunkowa w testowanym Ducato Furgon wynosi ponad 3,1 m długości na 1,4 m szerokości. Takie wymiary zapewniają możliwość swobodnego ustawienia nawet trzech europalet, oczywiście pamiętając o dopuszczalnej ładowności. Liczby te same w sobie pokazują potencjał przewozowy jaki zapewnia Ducato Maxi Furgon.

Wnętrze pojazdu zostało wykonane w ergonomiczny sposób. Do dyspozycji kierowcy jest wystarczająca ilość schowków, również nad głową. Ducato wyposażony jest w automatyczną klimatyzację oraz komputer pokładowy zapewniający takie opcje jak sparowanie telefonu, nawigację oraz media. Dzięki możliwości regulacji siedzenia, użytkownik może w łatwy sposób dobrać najlepszą pozycję za kierownicą. Ponadto w kabinie przygotowane są dwa miejsca dla pasażerów. Samochód posiada również kamerę tylną, czujniki parkowania i asystenta wyjazdu z miejsca parkowania, które przy gabarytach pojazdu wynoszących ponad 5 metrów wydają się być obowiązkowe. Według producenta zużycie paliwa w cyklu mieszanym powinno wynosić około 7,2 l/100 km. Podczas naszego testu średni poziom spalania był tylko nieznacznie wyższy i wyniósł ok. 8 l/100 km.

Jeżeli planujecie zakup nowego „dostawczaka”, warto rozważyć Fiata Ducato w wersji Maxi Furgon z silnikiem Multijet. To bardzo dobra i sprawdzona propozycja!

xxxx.JPG

Michał Pańczyk
Redaktor







tagi: Fiat Ducato Maxi Furgon Multijet,