Z rynku FMCG

MAKRO Polska odpowiada na zapotrzebowanie rynku

Środa, 18 marca 2020
MAKRO Polska dba o budowanie długotrwałych i partnerskich relacji z dostawcami oraz klientami z sektorów HoReCa i handlu tradycyjnego. Działając na partnerskich zasadach oraz zgodnie z zapotrzebowaniem klientów, wspiera ich rozwój oraz konkurencyjność na rynku.
Dostosowanie oferty firmy do potrzeb rynku oraz wsparcie jej profesjonalnych klientów z sektorów HoReCa i handlu tradycyjnego – to działania, które składają się na strategię MAKRO Polska. Wychodząc naprzeciw potrzebom producentów, sieć hurtowni prowadzi stabilną i przewidywalną politykę zakupową. Polega ona na skutecznym dokonywaniu zakupów na optymalnych warunkach handlowych dla obu stron: producentów i dystrybutorów.

MAKRO Polska dba o specjalizację i dopasowanie ofert produktowych do potrzeb klientów. Na asortyment sieci składają się artykuły dostosowane do wymagań różnych rodzajów kuchni i typów gastronomii. Dzięki bezpośredniej, długoletniej współpracy z dostawcami oraz efektywnej organizacji, sieć hurtowni dostarcza klientom spersonalizowane produkty wysokiej jakości w przystępnych cenach.

W odpowiedzi na zapotrzebowania klientów, sieć hurtowni stawia na sezonowość. Zakup produktów w sezonie ich występowania gwarantuje najniższe ceny oraz wysoką jakość. Oferując szeroki asortyment dostosowany do potrzeb profesjonalistów, czyli firm handlowych oraz segmentu HoReCa, firma zapewnia także jego odpowiednie dostosowanie do zmian sezonów. MAKRO Polska bierze pod uwagę również kluczowe znaczenie, jakie mają dla rozwoju polskiej gastronomii lokalne produkty.

Sieć hurtowni dostarcza także częściowo przygotowane produkty, m.in. obrane, krojone i kalibrowane warzywa, które są odpowiednio przygotowane do dalszej obróbki termicznej. Stanowią one rozwiązanie dla lokali gastronomicznych, pozwalające zaoszczędzić czas oraz pracę w restauracji.

By zaspokoić potrzeby klientów oraz sprostać oczekiwaniom rynkowym, MAKRO Polska nieustannie rozwija ofertę marki własnej. Obecnie sieć hurtowni posiada w swoim asortymencie ponad 700 produktów marki MAKRO Chef. Stworzona z myślą o przedstawicielach polskiej branży gastronomicznej, marka powstała w konsultacji z ekspertami i szefami kuchni. Linia MAKRO Chef obejmuje wysokiej jakości produkty i półprodukty spożywcze, w opakowaniach dostosowanych do potrzeb profesjonalnej kuchni, m.in.: ryże, kasze, sosy, miody, warzywa i owoce.

Marka własna Aro skierowana jest do klientów z sektorów HoReCa, jak i szeroko rozumianego handlu tradycyjnego. Została stworzona w odpowiedzi na oczekiwania przedstawicieli małej gastronomii, którzy podczas zakupów poszukują produktów w niskiej cenie, ale nie chcą rezygnować z jakości. W ofertę marki wchodzi obecnie ponad 1000 artykułów spożywczych i przemysłowych.

MAKRO Polska posiada wyselekcjonowaną ofertę win, liczącą ponad 1000 artykułów z 20 krajów świata. Skrojony pod zapotrzebowania zarówno klientów z sektorów HoReCa, jak i handlu tradycyjnego, asortyment win dostosowany jest do trendów oraz nowości na rynku winiarskim. Z myślą o klientach z branży gastronomicznej powstała szeroka oferta win w opakowaniach kartonowych (Bag-in-Box), cieszących się coraz większą popularnością. Z uwagi na wydajność, obniżenie kosztów oraz przyjazność dla środowiska naturalnego, opakowania te stanowią świetne rozwiązanie dla współczesnej gastronomii.

W swojej ofercie sieć hurtowni posiada także wina na wyłączność, na które składa się ponad 350 artykułów marki własnej. Produkowane dla MAKRO wina stanowią atrakcyjny stosunek jakości do ceny. Szeroki wybór win z każdego zakątka świata pozwala zaspokoić potrzeby lokali o różnym profilu, m.in. serwujące kuchnię polską, włoską czy francuską. Rozwiązaniem dla małej gastronomii, w tym cukierni czy kawiarni, są oferowane przez MAKRO bezalkoholowe białe, różowe i czerwone wina. Są one wspaniałym poszerzeniem karty bezalkoholowych napojów. MAKRO oferuje wsparcie profesjonalnych sommelierów i doradców ds. wina. Korzystając z pomocy wykwalifikowanych ekspertów, klienci mają możliwość doboru odpowiedniego wina do indywidualnych czy biznesowych potrzeb, jak i kompleksowej budowy karty win. Dodatkowo na klientów czekają rabaty, przeznaczone wyłącznie dla gastronomii, na wybrany asortyment winny.

Prowadząc politykę środowiskową, sieć hurtowni dba m.in. o redukcję odpadów i eliminację zanieczyszczeń. W ramach Polityki Papieru i Drewna firma dąży do tego, aby wszystkie opakowania produktów marki własnej pochodziły z recyklingu lub posiadały certyfikaty FSC (Forest Stewardship Council) lub PEFC (Program for the Endorsement of Forest), potwierdzające pochodzenie surowca drzewnego oraz jego użytkowanie w zrównoważony sposób.

Dbając o jakość produktów i środowisko naturalne MAKRO Polska stawia nacisk na budowę zrównoważonego i certyfikowanego systemu dostaw, współpracując wyłącznie z dostawcami, którzy spełniają wysokie standardy produkcji i transportu żywności wymagania. Firma konsekwentnie wspiera bezpieczny połów ryb, umożliwiający późniejsze odnowienie się ich populacji. Potwierdza to certyfikacja MSC/ASC w zakresie zrównoważonego rybołówstwa, która zgodna jest z założeniami Polityki Rybnej METRO GROUP.

METRO GROUP od 2011 roku jest członkiem RSPO (The Roundtable on Sustainable Palm Oil, czyli Porozumienie dla Zrównoważonej Produkcji Oleju Palmowego). W jego ramach podpisało światową politykę zakupu oleju palmowego oraz zdefiniowało wymagania odnośnie tego produktu. Olej palmowy obecny w produktach marki własnej musi pochodzić ze zrównoważonych zasobów oraz być certyfikowany zgodnie z wymaganiami RSPO. Rekomendowany jest olej certyfikowany w systemie Identity Preserved (IP) i Segregation (SG). MAKRO Polska dąży do tego, aby wszystkie produkty, w składzie których znajduje się olej palmowy, zawierały certyfikowany produkt na zgodność z wymaganiami RSPO. Wymagania te dotyczą asortymentu marki własnej, a także artykułów pod markami producentów. Aktualnie 2/3 produktów lokalnej marki własnej posiada olej palmowy pochodzący ze zrównoważonych źródeł.




tagi: MAKRO Polska , HoReCa , handel tradycyjny ,