Z rynku FMCG

Sery z białą pleśnią należą do najsłynniejszych na świecie!

Środa, 12 lutego 2020
Trudno sobie wyobrazić rynek serów bez serów pleśniowych i ich wyjątkowego, aksamitnego smaku. Mimo, że co roku liczba sympatyków serów pleśniowych rośnie, wciąż niewiele wiemy o ich zaletach, właściwościach, pochodzeniu i historii. Firma Hochland Polska, która w swojej ofercie ma sery pleśniowe, rozpoczęła w ubiegłym roku największą od lat kampanię marki Valbon. Celem prowadzonych działań jest zwiększenie świadomości marki i benefitów produktowych.
Ojczyzną serowarstwa jest Francja, gdzie dostępnych jest ponad 500 gatunków sera, stamtąd pochodzą także najbardziej znane na świecie sery pleśniowe, które produkuje się obecnie już w całej Europie. Proces produkcji bazuje na tradycyjnych francuskich recepturach sprzed 700 lat. Wraz z rozwojem techniki proces ten zmienił się i odbywa się dziś w bardzo nowoczesnych zakładach. Połączenie najnowszych technologii z elementami tradycyjnych metod wytwarzania zapewnia pełne bezpieczeństwo, ale także pozwala cieszyć się walorami smakowymi znanymi ludzkości od wielu stuleci. Prawie każdy słyszał o wspaniałym serze brie czy camembert. Ser brie pochodzi od nazwy opactwa Meaux położonego na płaskowyżu Brie we Francji. W XIII wieku zaczął być wytwarzany przez braci zakonnych w opactwie. Przez następne stulecia szybko stał się przysmakiem i najpopularniejszym serem pleśniowym, a jego międzynarodowa sława trwa do dzisiaj. Ser camembert jest od brie dużo młodszy, pochodzi z XVIII wieku. Do produkcji serów pleśniowych wykorzystuje się specjalne grzyby Penicillium camemberti i Penicillium candidum. Są one pleśniami wybarwionymi na biało. Oprócz unikatowego wyglądu oraz atrakcyjnego smaku i zapachu stanowią źródło wielu składników pokarmowych niezbędnych do prawidłowego rozwoju i funkcjonowania organizmu człowieka. Smakowite sery z pleśniami dostarczają łatwo przyswajalnego białka, które jest podstawowym budulcem naszego organizmu. Bezpieczeństwo ich stosowania zostało potwierdzone przez Europejski Urząd ds. Bezpieczeństwa Żywności (EFSA).
Więcej informacji dostępnych jest na: www.valbon.pl

Polacy zmieniają swoje nawyki żywieniowe, zauważalna jest także zmiana trendów kulinarnych, na które duży wpływ ma chociażby podróżowanie kulinarne. W naszych działaniach inspirujemy do poszukiwania nowych okazji spożycia serów pleśniowych Valbon, proponując nowe sposoby podania i zastosowania naszych produktów. Realizujemy aktywności w kilku obszarach: mediowym, digital, content i influencer marketingowych, które obejmują kampanię video online na YouTubie, kanałach VOD i witrynach premium, działania paid social na kanałach Facebook i Instargam marki Valbon, search i programmatic. W ramach działań content marketingowych benefity produktowe w kategorii serów pleśniowych wspierają treści redakcyjne. Dodatkowo dla wszystkich konsumentów Valbon przygotowaliśmy w tym roku niespodziankę, o której więcej powiemy już wkrótce! – podsumowuje Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska.    

Hochland istnieje na polskim rynku od początku lat 90-tych. Obecnie posiada w Polsce dwa zakłady – w Kaźmierzu i Węgrowie. Hochland, Almette, Valbon to wiodące na rynku marki, pod którymi kryje się cała gama produktów, dostępna także dla rynku HoReCa. Produkty można odnaleźć we wszystkich najważniejszych kategoriach serów. Doskonały smak i jakość zawdzięczają najlepszym surowcom i technologiom.







tagi: Hochland Polska , sery , FMCG , Valbon ,