Wiadomości

Comarch wdraża system wsparcia sprzedaży dla Frito Lay

Poniedziałek, 26 listopada 2018
Comarch i Frito Lay podpisały umowę na wdrożenie i utrzymanie platformy komunikacyjnej Comarch Online Distribution oraz Comarch Online Sales Support, systemu raportującego dane od partnerów handlowych Frito Lay.
Frito Lay to kolejna firma z sektora FMCG, która wybrała współpracę z Comarch i zdecydowała się na wdrożenie nowoczesnych rozwiązań Comarch. Obecnie korzysta z niego około 20 producentów, ponad 1000 dystrybutorów z branży FMCG i budowlanej, wśród nich można wymienić takie firmy jak Carlsberg, Colgate Palmolive, Mars, Hortex, IDS Group czy Nivea, które dzięki systemom Comarch wdrożyły nowe strategie współpracy z dystrybutorami, także poza granicami Polski.

Comarch Online Sales Support umożliwia regularne i automatyczne raportowanie odsprzedaży oraz stanów magazynowych u dystrybutorów współpracujących z firmą Frito Lay. Rozwiązanie to wdrożone będzie wspólnie z innym systemem firmy Comarch – Online Distribution, platformą raportującą informacje pozyskiwane z sieci dystrybucji. Połączone systemy umożliwią lepszą kontrolę nad realizacją indywidualnych celów sprzedażowych przy współpracy z zewnętrzną siecią dystrybucji, jak również efektywniejsze zarządzanie stanami magazynowymi produktów sprzedawanych partnerom handlowym. Wdrożenie obu modułów Comarch zautomatyzuje i ujednolici raportowanie danych z rynku oraz zapewni szybki dostęp do wiarygodnych danych.

– Ten projekt jest wynikiem naszej długoletniej i bardzo dobrej współpracy realizowanej w kontekście elektronicznej wymiany danych (EDI) z sieciami handlowymi i operatorami logistycznymi – mówi Bartłomiej Szuper, dyrektor konsultingu Comarch – EDI, jako serce systemu Comarch Online Distribution zapewnia automatyczną i elektroniczną komunikację praktycznie z każdym partnerem handlowym Frito Lay, a dostarczane przez nas usługi utrzymujące biznesową jakość danych, pozwalają na rozliczanie dystrybutorów z efektów działań rynkowych. Wierzymy, że dzięki znajomości biznesu Frito Lay w obsługiwanych kanałach sprzedaży, będziemy w stanie dostarczyć naszemu klientowi jeszcze lepszą jakość raportowanych danych i osiągnąć efekt synergii poprzez połączenie raportowania z obu dostarczanych przez nas systemów.

Należąca do koncernu PepsiCo, Frito Lay produkuje słone przekąski Lay’s, Cheetos, Star, Sunbites, Twistos oraz chrupki Mr. Snacki. Natomiast PepsiCo produkuje w Polsce napoje gazowane marek Pepsi, Mirinda, 7UP, Mountain Dew, bezcukrowe napoje Pepsi Max, Pepsi Light i Pepsi Light Lemon, niegazowane napoje Lipton Ice Tea, soki owocowe Toma oraz wodę źródlaną Krystaliczne Źródło. PepsiCo dystrybuuje także na terenie naszego kraju napoje energetyczne Rockstar i napój izotoniczny Gatorade. PepsiCo jest światowym liderem w produkcji artykułów spożywczych i napojów z średniorocznym przychodem netto sięgającym nawet 66 mld dolarów. W swoim globalnym portfolio PepsiCo posiada 22 różne linie produktów, z których każdy generuje w ciągu roku sprzedaż detaliczną na poziomie ponad miliarda dolarów.

Rozwiązania Comarch zapewniają kompleksową platformę do wsparcia procesów w sprzedaży i w łańcuchu dostaw zarówno w kanale tradycyjnym, jak i nowoczesnym. Jednym z modułów platformy Comarch jest Online Distribution umożliwiający firmom współpracującym z zewnętrzną siecią dystrybucji, przez którą realizowana jest sprzedaż do sklepów detalicznych, pozyskiwanie i raportowanie codziennie aktualnych danych biznesowych, takich jak dane o odsprzedaży oraz bieżące stany magazynowe. Kolejny moduł to Online Sales Support, rozwiązanie komunikacyjno-raportujące umożliwiające producentowi oraz dystrybutorowi dostęp do szeregu analiz i raportów z wymienianych danych biznesowych. Warto zaznaczyć, że moduły te mogą być zintegrowane z platformą EDI, która zapewnia wymianę elektronicznych dokumentów (np. zamówienia, faktury) oraz kart produktowych (poprzez certyfikowany katalog GDSN) z sieciami handlowymi. Dzięki kompleksowemu podejściu do digitalizacji procesów, przedsiębiorstwa nie tylko je automatyzują, ale uzyskują też natychmiastową poprawę jakości danych oraz dostęp do szeregu raportów prowadzonej sprzedaży wielokanałowej.

Platforma działa od 2000 roku, a wśród klientów, którzy wybrali Comarch SFA można wymienić m.in. Red Bull, Carlsberg, Fortuna, IDS Group, Mieszko, Froneri, Mattel, PPG i wiele innych.



tagi: Comarch , system wsparcia sprzedaży , Frito Lay ,