Z rynku FMCG

Marka Starbucks wkracza na Słowację

Wtorek, 26 stycznia 2016
AmRest (WSE: EAT), największa notowana na giełdzie firma prowadząca sieć restauracji w Europie Środkowej ogłosiła zamiar rozwoju marki Starbucks na Słowacji. Otwarcie pierwszej kawiarnia planowane jest w połowie 2016 roku w Bratysławie.
Cieszymy się, że unikalne doświadczenie marki Starbucks już wkrótce będzie dostępne dla naszych klientów na Słowacji. Dostrzegamy ogromny potencjał tego rynku. Jesteśmy dumni, że dzięki naszej pasji do najlepszej jakości kawy i wyjątkowej obsłudze klienta zapewnianej przez naszych baristów, staniemy się częścią bogatej kultury kawowej tego kraju - powiedział Adam Mularuk, Prezydent marki Starbucks.

AmRest planuje otworzyć swoją pierwszą kawiarnię w Bratysławie - mieście, które może się pochwalić bogatą tradycją picia kawy.

Wejście na rynek słowacki idealne wpisuje się w strategię AmRest - operatora kawiarni Starbucks w regionie Europy Środkowej (CE). Starbucks jest częścią portfela AmRest od 2008 roku, kiedy to w Pradze otwarto pierwszą kawiarnię tej marki. Obecnie spółka prowadzi 100 kawiarni Starbucks w 5 krajach - Polsce, Czechach, Rumunii, Bułgarii i na Węgrzech. Rozwój na kolejnym rynku CE pozwoli szerzej wykorzystać ogromne doświadczenie AmRest w prowadzeniu biznesu kawiarnianego.

AmRest jest dynamicznie rozwijającym się globalnym operatorem sieci restauracji, prowadzącym w 12 krajach lokale zarówno marek franczyzowych (KFC, Pizza Hut, Starbucks, Burger King) jak i własne sieci takie jak La Tagliatella, Blue Frog oraz Kabb. Działalność Spółki skoncentrowana jest przede wszystkim w Europie Środkowo-Wschodniej oraz Hiszpanii.



źródło: amrest.eu


tagi: Amrest , Starbucks , Słowacja ,