Problem prowadzenia pojazdów pod wpływem alkoholu był już motywem przewodnim dwóch poprzednich edycji akcji. Nie bez przyczyny – statystyki dotyczące wypadków wciąż są niepokojące chociaż widać, że kampanie edukacyjne przynoszą efekty. Tegoroczna, polska edycja programu realizowana pod hasłem „Piłem – NIE Jadę!” skierowana jest po raz pierwszy także do rowerzystów.
Polska krajem rowerzystów
W dużych miastach to właśnie rower coraz częściej wybierany jest jako codzienny środek transportu. Jak wykazał ostatni globalny raport na temat cyklistów, miłośnicy dwóch kółek
w stolicy stanowią już 5% ruchu w mieście! Wszystkich niezmiernie cieszy zwiększona aktywność Polaków i ich apetyt na ruch.
Bezpieczeństwo przede wszystkim
Sytuacja drogowa w ostatnich dwóch latach bardzo się zmieniła – liczba rowerzystów wzrosła nawet dwukrotnie. Ważne żeby pamiętać o tym, że jazda na dwóch kółkach to zarówno przyjemność jak i odpowiedzialność. Niezależnie od wybranego środka transportu, jazda po spożyciu alkoholu niesie za sobą ryzyko. Tylko w roku 2013 rowerzyści uczestniczyli w 4 723 wypadkach drogowych. Możliwe, że części z nich dałoby się uniknąć. Tegoroczna akcja „Piłem – Nie jadę!” realizowana przez Pernod Ricard w Polsce szczególną troską obejmuje właśnie to zagadnienie.
„Szczyt sezonu rowerowego przypada właśnie na miesiące letnie. To okres szczególny, gdy większość wolnego czasu spędzamy na świeżym powietrzu, często w gronie przyjaciół i znajomych. W restauracjach, barach, miejskich ogródkach i plażach. To czas, który łączy się z zabawą” – mówi Katarzyna Groszek, Communication Manager, Pernod Ricard Polska – „Niestety zdarza się, że rowerzyści zapominają o obowiązujących zasadach i jeżdżą po spożyciu alkoholu. W trosce o wszystkich użytkowników ruchu chcemy swoją akcją zwrócić uwagę również na problem nietrzeźwych rowerzystów. Celem naszych działań jest przede wszystkim edukacja. Alkohol to przyjemność, ale trzeba go konsumować odpowiedzialnie.
I bez względu na okoliczności trzeba o tym pamiętać. Jestem głęboko przekonana, że najlepszymi ambasadorami tych wartości są nasi pracownicy. Dlatego co roku aktywnie wszyscy angażujemy się w promowanie pozytywnych postaw” – kontynuuje Katarzyna Groszek.
W tym roku wydarzenia związane z Responsib’ALL Day pracownicy Pernod Ricard w Polsce będą organizować w dwóch lokalizacjach – Warszawie i Zielonej Górze. To jednak nie wszystko. Widząc jak silnym trendem jest korzystanie z dwóch kółek firma we współpracy z Urzędami Miasta Stołecznego Warszawy i Zielonej Góry postanowiła zrobić coś wyjątkowego dla rowerzystów. Już 22 maja br. w trakcie obchodów Responsib’ALL Day, wspólnie z przedstawicielami władz miasta, Pernod Ricard w Polsce przekaże rowerzystom w obydwu lokalizacjach sprzęt, który przyczyni się do zwiększenia bezpieczeństwa rowerzystów w mieście. 22 maja to również data premiery nowej aplikacji na smartfony – „Wise drinking” (dostępnej również w polskiej wersji językowej), która będzie kompendium wiedzy na temat odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu.
Tegoroczna odsłona akcji „Piłem – NIE Jadę” jest kontynuacją dotychczasowych działań z obszaru CSR. W ubiegłym roku tematem przewodnim był problem prowadzenia samochodu po spożyciu alkoholu oraz tzw. syndrom dnia następnego, gdy kierowcy siadają za kierownicą mimo znajdującego się w ich organizmie alkoholu. Specjalnie dla nich Pernod Ricard w Polsce zaktualizowało aplikację mobilną „AlkoFAKTY”, która w przystępny sposób pokazuje w jaki sposób ludzki organizm reaguje na alkohol.
Działania Grupy Pernod Ricard promujące odpowiedzialną konsumpcję alkoholu mają długą, blisko już 40-letnią tradycję. Swym zasięgiem obejmują wszystkie oddziały firmy na całym świecie. Od kilku lat są oparte o pięć zobowiązań podpisanych przez branżę alkoholową (m.in. Grupę Pernod Ricard) wobec Światowej Organizacji Zdrowia (WHO), których celem jest promowanie właściwych postaw związanych z odpowiedzialną konsumpcją alkoholu. Wśród nich znajduje się walka ze spożyciem alkoholu przez nieletnich oraz kierowców, budowanie i wzmacnianie pozytywnych praktyk w branży dzięki odpowiedzialnemu rozwojowi oferty oraz informacjom konsumenckim. Koncern zachęca również sprzedawców oraz partnerów biznesowych do odpowiedzialnej sprzedaży alkoholu.