Technika w handlu

  • 12 września 2017 zainaugurowana została kampania społeczna „Warto Bezgotówkowo”, pod patronatem honorowym Ministerstwa Rozwoju oraz Ministerstwa Finansów. W konferencji inauguracyjnej udział wzięli: Wiceminister Rozwoju Tadeusz Kościński, Przewodniczący Koalicji na Rzecz Obrotu Bezgotówkowego i Mikropłatności Włodzimierz Kicinski, Prezes ZBP Krzysztof Pietraszkiewicz,... Czytaj więcej »

  • Firma Distribev Orbico – strategiczny partner Grupy Żywiec, dystrybutor napojów alkoholowych i bezalkoholowych takich producentów jak CEDC, Stock, Brown Forman, Wyborowa Pernod Ricard, Carlsberg – wybrała rozwiązanie Comarch do wspierania procesów sprzedaży. W ramach współpracy firma informatyczna dostarczy systemy z rodziny Sales Force Application wraz z mobilną aplikacją dla... Czytaj więcej »

  • Usprawnienie procesów zakupowych pozwala firmie zaoszczędzić kilkanaście procent kosztów. Dlatego menadżerowie przykładają do tego obszaru coraz większą wagę i równolegle z Przemysłem 4.0 rozwija się idea Zakupów 4.0. Ostatni trend to wykorzystanie analityki big data i nowych technologii, które pozwalają zoptymalizować zakupy i obniżyć ich koszty. Przykładem mogą być... Czytaj więcej »

  • Marka Vileda znana z produkcji doskonałych akcesoriów do sprzątania, rozpoczęła kampanię promocyjną ulepszonego mopa płaskiego Ultramax. Spoty telewizyjne w mediach ogólnopolskich i tematycznych będą emitowane od 18 września do 29 października br. Czytaj więcej »

  • W ramach walki ze zmianami klimatycznymi Unia Europejska, a konkretnie Komisja Europejska wprowadziła nowe regulacje dotyczące maksymalnej mocy odkurzaczy oraz wprowadziła nowe etykiety energetyczne dla tych urządzeń. Z czym dla konsumenta wiążą się te zmiany? Czytaj więcej »

  • Już nikogo nie dziwi widok 60-70-letniej kobiety, czytającej e-book podczas podróży pociągiem albo mężczyzna w podobnym wieku, który przy pomocy aplikacji płaci za parking lub zakupy w sklepie z garniturami. „Średniolatkowie” oraz seniorzy są świadomi własnych potrzeb i jednocześnie podążają za nowinkami technologicznymi. Jak pokazują wyniki badania „Przyszłość... Czytaj więcej »

  • Co piąty Polak wykorzystuje smartfona do przeprowadzania operacji finansowej drogą elektroniczną, wynika z raportu „Płatności cyfrowe 2016”. To niewiele mniej niż w przypadku konta internetowego – 36 proc. badanych, i karty płatniczej – 35 proc. Rynek alternatywnych płatności w najbliższych latach ma się dynamicznie rozwijać. Czytaj więcej »

  • Zgodnie z prawem istotne informacje z banków muszą być przekazywane klientom na trwałym nośniku. Stosowane do tej pory papier lub płytę CD może już wkrótce zastąpić technologia blockchain, dobrze znana do tej pory z transakcji na kryptowalutach. Technologia ta gwarantuje wiarygodność i niezmienność przekazywanych informacji. Przekonują się do niej także polskie banki, które... Czytaj więcej »

  • Już blisko 80 proc. użytkowników smartfonów i tabletów płaci za pomocą urządzeń mobilnych. W taki sposób można zapłacić nie tylko za zakupy w zwykłym sklepie, lecz także za bilety i transport publiczny. Ponadto elektroniczne bilety często można kupić taniej niż w innych kanałach dystrybucji, w dodatku za pomocą jednej aplikacji. Dzięki nowym technologiom, takim jak... Czytaj więcej »

  • Z dniem 1 września zaczną obowiązywać nowe unijne przepisy dla odkurzaczy (1). Zaostrzają one minimalne parametry decydujące o wpływie tych urządzeń na środowisko. W konsekwencji wprowadzać do obrotu, czyli importować i produkować na rynek unijny będzie można odkurzacze z mocą znamionową poniżej 900W. Zdaniem producentów już nie moc, ale innowacyjność w powiązaniu z... Czytaj więcej »

  • Niezawodne rozwiązania chłodnicze

    Wtorek, 22 sierpnia 2017

    Rynek mrożonych warzyw i owoców kwitnie w Polsce od wielu lat. Zanim jednak produkty trafią na półki sklepów, a z nich do kuchni, muszą zostać przetransportowane w bezpieczny sposób – tu do gry wchodzą rozwiązania chłodnicze montowane w samochodach dostawczych. Czytaj więcej »

  • Firma Mastercard poinformowała o wynikach pilotażu kart biometrycznych, prowadzonych wspólnie z bułgarskim bankiem UniCredit Bulbank. Nowe rozwiązanie łączy w sobie mikroprocesor i technologię rozpoznawania odcisku palca, co zapewnia bezpieczną weryfikację tożsamości posiadacza karty podczas zakupów w sklepach stacjonarnych. Czytaj więcej »

  • Czas wakacji dla branży gastronomicznej oraz hotelarskiej to ogromne wyzwanie: wytężona praca, tłumy klientów i ciągła walka z uporczywymi zabrudzeniami. Do tego trzeba sprostać surowym wymogom Sanepidu. Jak sprawnie i skutecznie dbać o czystość w ośrodkach wypoczynkowych, hotelach i nadmorskich restauracjach? Spytaliśmy o to ekspertów. Czytaj więcej »

  • Dużym wyzwaniem współczesnego biznesu jest sprawne korzystanie z potężnej liczby gromadzonych danych. Pomagają w tym rozwiązania integrujące bazy danych i przedstawiające wyniki w czytelny sposób. Business Intelligence pozwala nie tylko na dostarczenie informacji, lecz także na wsparcie decyzji na różnych szczeblach prowadzenia biznesu. Choć większość firm ma wdrożone systemy... Czytaj więcej »

  • Zdecydowana większość użytkowników urządzeń mobilnych zabezpiecza swoje smartfony i tablety, jednak stosowane metody są zwykle mało skuteczne – wynika z raportu Fundacji Wiedza to Bezpieczeństwo. Kod PIN czy zabezpieczenie wzorem łatwo jest złamać, co więcej chronią one jedynie urządzenie, a nie znajdujące się na nim dane. To często nie tylko nasze zdjęcia i kontakty, lecz... Czytaj więcej »

  • Od kilku lat w Polsce istnieje możliwość elektronicznej autoryzacji dokumentów. Z usługi mogą korzystać nie tylko duże firmy, ale także mikroprzedsiębiorstwa. Eksperci podkreślają, że kluczowa w tym zakresie jest kwestia możliwości udowodnienia pochodzenia danych i zabezpieczenia ich przed sfałszowaniem, świadczona jako usługa przez wyspecjalizowane firmy. W Polsce podpis... Czytaj więcej »

  • Nowoczesne metody edukacyjne korespondują dziś z wymaganiami stawianymi prezentacjom biznesowym, gdzie statyczny obraz to zdecydowanie za mało. Pomoce wizualne mają nie tylko przykuć uwagę, ale też wciągnąć odbiorców w interakcję. Nowe dotykowe ekrany wielkoformatowe iiyama z serii 68-ej, wyświetlające obraz w rozdzielczości 4K UHD zostały właśnie w tym celu stworzone. Czytaj więcej »

  • Polacy opracowali system monitoringu temperatury w transporcie produktów wrażliwych Czytaj więcej »

  • Zaznaczenie obecności nowej firmy w internecie nie jest prostym zadaniem. By przyciągnąć klientów, start-up nie tylko powinien wybrać odpowiednią domenę i zweryfikować jej wartość pod kątem biznesowym, lecz także powinien zadbać o odpowiednie certyfikaty bezpieczeństwa. Ważne jest również wykreowanie odpowiedniego wizerunku poprzez rozwijanie mediów społecznościowych. Czytaj więcej »

  • Nie wykluczałbym ataku cybernetycznego na Polskę, który będzie bardzo odczuwalny - mówi PAP dyrektor Narodowego Centrum Cyberbezpieczeństwa w NASK Juliusz Brzostek. Podkreśla, że w takiej sytuacji kluczowe jest przygotowanie i szybka reakcja, nad którymi pracuje centrum. Czytaj więcej »

  • 1000 stacji bezprzewodowego ładowania smartfonów – taki cel do końca 2017 roku postawił sobie innowacyjny startup Powermat Polska. Firma rozpoczęła kolejny etap w strategii rozwoju na polskim rynku skupiając w najbliższym czasie uwagę na klientach indywidualnych z branży HoReCa. Czytaj więcej »

  • W ostatnich miesiącach marka Tork wprowadziła na rynek nową generację czyściw włókninowych exelCLEAN®. Dzięki innowacyjnym zmianom w procesie produkcji, nowe czyściwo exelCLEAN® jest skuteczniejsze niż kiedykolwiek. Udoskonalone czyściwa są jeszcze mocniejsze i bardziej wytrzymałe na strzępienie, a dzięki innowacyjnemu procesowi pakowania listków czyściwa w formacie W4,... Czytaj więcej »

  • Dzięki interaktywnym lustrom katowicki start-up Abyss Glass zaczyna podbijać zagraniczne rynki. Produktem, który umożliwia analizowanie zachowań konsumentów, przyciąga wzrok i wyświetla odpowiedni przekaz marketingowy, są zainteresowane m.in. firmy z Niemiec, Holandii Francji i państw skandynawskich. Niedługo dotykowe lustra pojawią się też w zagranicznych salonach marki... Czytaj więcej »

  • Narzędzia do analizy zachowań klientów zyskują nowy wymiar. Dzięki technologii wi-fi i beaconom handel może już nie tylko monitorować ruch użytkowników w witrynach online, lecz także zyskuje narzędzie do analizy aktywności konsumentów również w świecie rzeczywistym. Na tej podstawie może skierować do nich spersonalizowaną reklamę mobilną. Po tego typu narzędzia coraz... Czytaj więcej »

  • Tylko co piąty przedsiębiorca akceptuje karty płatnicze – wynika z doświadczeń Banku Pekao SA. Główną barierą jest obawa o wysokie koszty, jednak inwestycja w terminal płatniczy może się szybko zwrócić. Detaliści akceptujący płatności kartami notują większy ruch w punktach usługowych i sklepach. Mogą też zaproponować klientom nowe usługi, takie jak wypłata gotówki z... Czytaj więcej »

  • Tym razem Kärcher proponuje zupełnie coś innego od dotąd testowanych urządzeń w sklepach. Przede wszystkim szorowarka BD 30/4 C zaskakuje funkcjonalnością oraz małymi gabarytami. Praca na baterii litowo-jonowej daje pełną niezależność oraz komfort poruszania się po czyszczonej powierzchni. Idealne rozwiązanie zarówno na małych powierzchniach jak i większych: w sklepach,... Czytaj więcej »

  • Sklepy przyszłości bez kas

    Poniedziałek, 22 maja 2017

    Kolejki do sklepowych kas są zmorą większości konsumentów. 61 proc. z nich uważa, że można je skrócić dzięki szybkim płatnościom zbliżeniowym i tyle samo respondentów oczekuje, aby można było płacić kartą w każdym sklepie, bez wyjątku. Dzięki otwartości konsumentów na nowe rozwiązania w handlu i płatnościach, już niedługo Polacy będą też sami skanować produkty... Czytaj więcej »

  • Jak pokazują wyniki raportu „PRZYSZŁOŚĆ ZAKUPÓW NAJWAŻNIEJSZE TRENDY W RETAIL DZIŚ I W ROKU 2030” przygotowanego przez Comarch i Kantar TNS, Polacy masową ruszają na zakupy „do internetu”, gdzie kupują sprzęt AGD, TV, Hi-Fi, odzież, kosmetyki a nawet… meble. Nowoczesny sprzedawca musi być na to przygotowany już teraz. Jak zachęcić klienta do swojej oferty w gąszczu... Czytaj więcej »

  • Firma Mastercard opublikowała wyniki badania pt. „Czy Polacy są gotowi na sklepy bez kas?” zrealizowanego we współpracy z domem badawczym Maison&Partners. Celem badania było sprawdzenie nastawienia polskich konsumentów do nowych rozwiązań technologicznych w sklepach stacjonarnych, służących przyspieszeniu zakupów. Ankietowani potwierdzają, że kolejki do kas to dla nich... Czytaj więcej »

  • Badanie opinii przeprowadzone wśród kierowników i właścicieli sklepów pokazuje, że 70% z nich poleciłoby usługę cashback innym detalistom Czytaj więcej »