Z rynku FMCG

  • Producenci lodów stawiają na innowacje. Na rynku można już znaleźć lody, które nie topią się i nie ściekają, niektóre świecą w ciemności, a jeszcze inne – zmieniają kolor w miarę topnienia lub lizania. Polacy stawiają jednak na lody ekologiczne, które są odpowiednie także dla wegan. Polski start-up opracowuje metodę produkcji ekologicznych lodów, w których zamiast... Czytaj więcej »

  • Carrefour Polska skutecznie realizuje swoje zobowiązanie dotyczące wycofania ze sprzedaży jajek od kur z chowu klatkowego. Sieć całkowicie zaprzestała sprzedaży, tzw. jaj „trójek” w ofercie marki własnej. Działanie to jest kolejną z konkretnych inicjatyw strategii transformacji żywieniowej oraz programu Act For Food realizowanych przez Carrefour na polskim rynku. Czytaj więcej »

  • Opakowania nadające się do recyklingu są warunkiem funkcjonowania gospodarki obiegu zamkniętego. Aby szybko i niezawodnie określić możliwości recyklingu nowych opakowań, Henkel korzysta ze specjalnie opracowanego przez siebie oprogramowania EasyD4R, które postanowił udostępnić również innym firmom i organizacjom. To darmowe narzędzie, dostępne na stronie www.henkel.com/easyd4r... Czytaj więcej »

  • W kwietniu 2020 roku ma wejść w życie nowa matryca stawek VAT. Celem zmian jest uporządkowanie obecnej sytuacji, która powoduje wśród przedsiębiorców kłopoty interpretacyjne. Nowym i korzystnym dla nich rozwiązaniem ma być tzw. wiążąca informacja stawkowa, która ma zapewnić podatnikom większą ochronę na wypadek kontroli organów podatkowych. Będzie można się ubiegać o... Czytaj więcej »

  • Rośnie sprzedaż lodów. Polacy sięgają po nie nie tylko dla ochłody, lecz także na poprawę humoru. Choć na rynku pojawia się coraz więcej oryginalnych smaków, pozostajemy wierni tym tradycyjnym – śmietankowym, czekoladowym i owocowym. Najchętniej sięgamy po lody gałkowe lub familijne, w dużych opakowaniach, ale w upalne dni rośnie sprzedaż lodów na patyku. Coraz większą... Czytaj więcej »

  • Lasy umierają z powodu suszy

    Piątek, 16 sierpnia 2019

    Obecny rok nie wypada źle pod względem liczby pożarów w lasach. Problemem są jednak susza i ekstremalnie wysokie temperatury, słabo znoszone przez starsze drzewostany – oceniają leśnicy. Apelują przy tym, żeby podczas przebywania w lasach zachować ostrożność, a wszystkie zagrożenia zgłaszać pod numer alarmowy 112. Za 90 proc. pożarów lasów odpowiada właśnie ludzka... Czytaj więcej »

  • MAKRO Polska zostało partnerem 51. edycji Międzynarodowego Festiwalu Folkloru Ziem Górskich, który odbędzie się w dniach 16 – 24 sierpnia w Zakopanem. W ramach festiwalu sieć hurtowni wraz z czołowymi szefami kuchni z Podhala promować będzie szlak kulinarny. Czytaj więcej »

  • Pod hasłem „Dobre jedzenie, lepsze życie” rusza wspólny projekt dystrybucyjny innowatorów na rynku zdrowej żywności. DayUp (Arteta), Purella z markami BeRAW i Superfoods oraz Bracia Sadownicy rozpoczynają współpracę przy budowie wspólnych sił sprzedaży obsługujących rynek handlu tradycyjnego. Czytaj więcej »

  • Ziemniaki z kefirem, sałatki, makaron, kiełbasa i karkówka z grilla, lody, chipsy, owoce i czekolada, do tego woda mineralna, lemoniada, bądź mrożona kawa, piwo lub koktajl Mojito… Brzmi jak menu odczytywane przez obsługę w przyjemnym wakacyjnym barze? Ten smaczny zestaw to jednak nie menu, ale wakacyjna lista smaków Polaków, którą stworzyli członkowie największej społeczności... Czytaj więcej »

  • W środę, 14 sierpnia podczas UEFA Super Cup 2019 w Stambule zmierzą się zawodnicy najlepszej i najbardziej popularnej ligi świata - Premier League. Pojedynek pomiędzy Liverpoolem a Chelsea zobaczy m.in. ponad setka szczęśliwców z Polski. A to za sprawą marki Warka, sponsora UEFA Europa League, który w tym roku wspiera także Superpuchar UEFA. Czytaj więcej »

  • Polacy chcą się zdrowo odżywiać

    Wtorek, 13 sierpnia 2019

    Chęć zmiany nawyków żywieniowych przegrywa z szybkim tempem codziennego życia. Polacy stawiają zdecydowanie na gotowe dania, łatwe do przyrządzenia także w pracy. Eksperci przekonują jednak, że nawet prowadząc aktywny tryb życia, można się zdrowo odżywiać. Wymaga to dobrego planowania posiłków i zwracania uwagi na jakość gotowych dań. Czytaj więcej »

  • 14 czerwca 2019 roku w Beligii Komisja Europejska przyznała serowi DŽIUGAS, który jest produkowany w litewskiej spółce „Žemaitijos pienas” status chronionego oznaczenia geograficznego. Czytaj więcej »

  • Kolorowe przyjemności konsumentów

    Poniedziałek, 12 sierpnia 2019

    Owocowe smaki należą do czołówki uwielbianych i najczęściej wybieranych przez Polaków. Konsumenci szukają ich już nie tylko w tradycyjnej formie, ale także w słodyczach, po które sięgają niemal każdego dnia. Perfetti Van Melle odpowiada na te potrzeby, oferując klientom lizaki w soczyście owocowych, idealnych na lato smakach. Czytaj więcej »

  • Hochland sponsorem głównym Poznań Business Run!

    Poniedziałek, 12 sierpnia 2019

    Firma Hochland Polska została sponsorem głównym tegorocznego biegu Poznań Business Run, który odbędzie się 8 września. Barwy Hochland Polska zdecydowało się reprezentować aż 50 osób zrekrutowanych spośród pracowników firmy. Czytaj więcej »

  • Która z autorek projektów zgłoszonych do akcji „Stań na własnych nogach” otrzyma 30 tys. zł na rozwój własnego biznesu? Wszystko w rękach członków Klubu Rossmann - już od 1 sierpnia mogą oni zagłosować na jedną z 50. finalistek. Czytaj więcej »

  • Kiedy najczęściej sięgamy po gumę do żucia? Oczywiście, po posiłku! Właśnie dlatego Mentos łączy siły z Costa Coffee realizując ogólnopolską promocję konsumencką. Już od 1 sierpnia, każdy kto w jednej z kawiarni sieci zamówi zestaw składający się z dowolnego napoju i drobnej przekąski, otrzyma również bezpłatnie opakowanie gum do żucia Mentos Pure Fresh. Czytaj więcej »

  • Co roku na początku sierpnia obchodzimy Międzynarodowy Dzień Piwa i Piwowara – święto złotego trunku i wszystkich tych, którym go zawdzięczamy. Warto z tej okazji przypomnieć kilka mniej znanych faktów o piwie. Czytaj więcej »

  • Od kilku lat pszczelarstwo staje się modnym hobby, a ule coraz częściej pojawiają się w miastach. W Paryżu, Londynie czy Berlinie stoi po 4–5 tys. uli. Szacuje się, że Warszawa ma ich na razie kilkaset, ale z każdym rokiem ich liczba rośnie. Na ich postawienie decyduje się coraz więcej firm, m.in. DHL Parcel Polska. Przy warszawskiej siedzibie stanęło 5 uli z 250 tys. pszczół.... Czytaj więcej »

  • Marka Bracia Koral już po raz trzeci sponsoruje niezwykłe wydarzenie kulturalne – najdłuższy wakacyjny festiwal Kino Letnie Sopot – Zakopane. W tym roku logo marki zobaczyć można między innymi na sopockim molo, którego firma została partnerem, skorzystać ze strefy chill-out w ogródku na molo oraz spróbować deserów lodowych Bracia Koral w roli głównej. Marka objęła... Czytaj więcej »

  • Zadaniem uczestników w czwartej edycji konkursu było przygotowanie dania z polskiej kuchni regionalnej z wykorzystaniem produktów MAKRO Chef. Spośród nadesłanych zgłoszeń zwyciężyła propozycja Zespołu Szkół im. Korpusu Ochrony Pogranicza w Szydłowcu. Uczniowie reprezentujący tę placówkę wygrali także w plebiscycie na nagrodę publiczności. Zdaniem jury na podium... Czytaj więcej »

  • To dopiero początek drogi, ale z dużą energią zaczynają się zmiany na polskim rynku plantatorów chmielu. Powstaje grupa przedsiębiorców, którzy chcą produkować czyste szyszki chmielowe, pozbawione rakotwórczych związków. I planują oczyścić swoje grunty ze szkodliwych substancji. W Polsce co roku zbiera się 4 tys. ton chmielu z 2 tys. ha upraw. Czytaj więcej »

  • Dan Cake rezygnuje z plastiku

    Piątek, 19 lipca 2019

    Dan Cake, jeden z czołowych producentów w branży piekarniczo-cukierniczej w Polsce oraz lider w sektorze pakowanych produktów piekarniczo-cukierniczych w kraju, rezygnuje z używania plastikowych butelek w swoim biurze. Dzięki temu spółka zużyje mniej o ok. 18 kg plastiku miesięcznie, czyli o około 216 kg plastiku roczne. Czytaj więcej »

  • Popularne w Europie studia praktyczne, zwane dualnymi, podczas których naukę i przedmioty teoretyczne uzupełnia praktyka zawodowa u pracodawcy, zyskują zwolenników także w Polsce. W Akademii Leona Koźmińskiego od października rusza nowy kierunek „Zarządzanie w sektorze QSR (quick service restaurants)”, który powstał we współpracy z McDonald’s Polska. Czytaj więcej »

  • Idealnie zatowarowana lodówka

    Czwartek, 18 lipca 2019

    Piwo to największa kategoria spożywcza w Polsce pod względem wartości sprzedaży. Piwny rynek handlu detalicznego warty jest 16,7 mld zł¹. To właśnie piwo jest jedną z kategorii mających największy udział w obrotach i zyskach sklepu, oczywiście pod warunkiem, że jest tam dostępne i… widoczne dla samych nabywców. Dlatego należy szczególnie zadbać o odpowiednią ekspozycję... Czytaj więcej »

  • Wyjątkowa muzyka, dobra zabawa oraz pozytywne emocje – oto, co od lat przyciąga markę Lech na Pol’and’Rock Festival. W 2019 roku również nie zabraknie jej w Kostrzynie nad Odrą, gdzie w specjalnie przygotowanej strefie czekać będzie dawka orzeźwienia i atrakcji dla wszystkich festiwalowiczów. Nie mogło być inaczej. W końcu z Leszkiem lato jest zawsze pełne muzyki! Czytaj więcej »

  • ID Logistics, jeden z europejskich liderów dedykowanej logistyki kontraktowej, przykłada dużą wagę do wdrażania certyfikatów wspierających procesy zarządzania operacyjnego w magazynach i poświadczających wysoką jakość świadczonych usług. W Portugalii operator, wzmacniając swoją ofertę dla firm farmaceutycznych, odnowił właśnie kluczowy dla tej branży certyfikat jakości... Czytaj więcej »

  • Dzięki umowie gospodarczej zawartej między Unią Europejską a Mercosurem powstaje właśnie największy blok handlowy na świecie, który połączy kraje UE z Brazylią, Argentyną, Paragwajem i Urugwajem. Razem odpowiadają one za 1/4 globalnej gospodarki. Zniesienie ceł na sprowadzane z UE produkty da przedsiębiorcom e-commerce z Europy świetne perspektywy na skierowanie swojej... Czytaj więcej »