Z rynku FMCG

  • Polska Grupa Sklepów Spożywczych Chorten właśnie rozpoczęła ekspansję na nowe województwa, w których jej jeszcze nie było – śląskie, opolskie i małopolskie. Właśnie podpisano pierwsze umowy partnerskie z detalistami na nowych regionach i obecnie wspólnie działa już 1765 placówek handlowych. Czytaj więcej »

  • Na koniec III kw. 2019 roku w Polsce działało 517 centrów handlowych o łącznej powierzchni 12 143 000 mkw. W budowie znajduje się obecnie 432,5 tys. mkw. Podsumowując III kw. 2019 roku, eksperci Colliers International wybrali 5 najważniejszych wydarzeń na rynku handlowym, które miały miejsce od początku lipca do końca września: Czytaj więcej »

  • Hochland daje przykład

    Wtorek, 22 października 2019

    Ślad węglowy obejmuje emisję dwutlenku węgla, metanu, podtlenku azotu i innych gazów cieplarnianych wyrażone w ekwiwalencie CO2. Hochland daje przykład i stara się równoważyć te emisje, inwestując w projekty wychwytywania i ograniczania emisji CO2. Czytaj więcej »

  • Amazon powoli zdobywa polski rynek

    Wtorek, 22 października 2019

    Choć udział Amazona w polskim e-commerce nie przekracza dziś 5 proc., amerykański gigant zdobywa w nim udziały krok po kroku, przejmując powoli rynek, na czym w największym stopniu może stracić rodzime Allegro. Polacy na Amazonie mają dziś do wyboru ponad 200 mln artykułów z opisami tłumaczonymi na język polski i korzystają z niego w coraz większym stopniu. Polskie firmy... Czytaj więcej »

  • Ważne dla promocji europejskich owoców poprzez projekt „REFRESH YOUR LIFE” wydarzenie odbyło się 15 października 2019 r. w Warszawie. Czytaj więcej »

  • Sieci systematycznie analizują reakcje klientów pod względem czytelności gazetek, szczególnie e-wydań. Jednak, zdaniem ekspertów, mogą to robić precyzyjniej. Powinny też lepiej wykorzystywać dostępne narzędzia do zwiększania swoich zysków. Przykładem może być tzw. geofencing, który dynamicznie wchodzi na nasz rynek. Retailer może sprawdzić, czy dana osoba, która... Czytaj więcej »

  • LECHSTARTER zmienia polskie miasta już od 4 lat! Tym razem to mieszkańcy Szczecina, Kielc i Rzeszowa, mogą cieszyć się oryginalnymi PRZESTRZENIAMI projektu Jakuba Szczęsnego wartymi 1 mln zł. Miasta, które zwyciężyły w tegorocznej edycji, dzięki niezwykłemu zaangażowaniu lokalnej społeczności, wzbogaciły się o miejsca, w których będzie można integrować się oraz... Czytaj więcej »

  • Dyskonty w natarciu. Włoska branża detaliczna

    Środa, 16 października 2019
  • Grzaniec Galicyjski świętuje 25 lat

    Środa, 16 października 2019

    Niemcy mają swój glühwein, Skandynawowie – glögg, a Polacy – Grzaniec Galicyjski. Mija ćwierć wieku od powstania marki, która stała się dla wielu synonimem wina grzanego i po dziś dzień króluje w tej kategorii alkoholi. Z okazji jubileuszu prowadzona będzie komunikacja w social mediach, a Grzaniec Galicyjski zagości podczas jarmarków świątecznych w wielu polskich miastach... Czytaj więcej »

  • Zwolennicy tradycyjnych gazetek czytają je średnio przez niecałą minutę. Wśród klientów dyskontów najwięcej osób poświęca na to nawet ponad 10 min. W hipermarketach najczęściej jest to 5-10 minut, a w supermarketach i sieciach convenience – poniżej 60 sekund. Inaczej jest z e-wersją, zwykle przeglądaną w ciągu 2-5 min. W dyskontach konsumenci wskazują głównie 5-10, a w... Czytaj więcej »

  • Dzień Dawcy Szpiku w Wedlu

    Wtorek, 15 października 2019

    W ostatnią niedzielę, w Polsce obchodzony był Ogólnopolski Dzień Dawcy Szpiku. Z tej okazji, Wedel przy współpracy z Fundacją DKMS, zorganizował wewnętrzny Dzień Dawcy Szpiku. W ramach inicjatywy pracownicy firmy poznali problem nowotworu krwi i mogli zarejestrować się jako potencjalni Dawcy. W ciągu sześciu godzin do bazy Fundacji DKMS zarejestrowało się 59 pracowników Wedla!... Czytaj więcej »

  • 12 sierpnia 2019 roku, w siedzibie Polskiego Związku Narciarskiego w Krakowie, podpisano oficjalną umowę sponsorską pomiędzy polską firmą ROS-SWEET, a dwiema reprezentantkami Polski w skokach narciarskich Kamilą Karpiel i Kingą Rajdą. Zawodniczki w nadchodzącym sezonie będą promować należącą do Spółki markę Moreso. Czytaj więcej »

  • Balon Almette wyrusza w świat!

    Wtorek, 15 października 2019

    W Polsce marka „Almette” jest nie tylko liderem na rynku serów kremowych twarogowych, ale ulubioną marką polskiego konsumenta i „must-have” w asortymencie każdego detalisty. Hochland Polska sprzedaje rocznie ponad 11000 ton Almette, to ponad 73 miliony skopków, czyli niemal po dwa skopki na statystycznego Polaka! Dostępnych jest sporo różnych smaków, także wersja mini z... Czytaj więcej »

  • Producenci z całego świata, znani i lubiani sommelierzy, panele dyskusyjne i oczywiście degustacje wina.To atrakcje przygotowane dla uczestników V Międzynarodowego Festiwalu Wina, który odbył się w warszawskim hotelu Airport Okęcie w środę, 09.10.2019r. udział w imprezie wzięło około 1000 gości. Czytaj więcej »

  • Brewery Hills – nowy browar kontraktowy pozyskał inwestorów strategicznych. Uzyskane środki mają zapewnić dynamiczny wzrost Spółki oraz elastyczną formę finansowania jej kapitału obrotowego. Inwestycji podjął się duet inwestorki – Spółka Torro Investment oraz Przemysław Weremczuk. Czytaj więcej »

  • Stowarzyszenie Polskich Dystrybutorów Owoców i Warzyw „Unia Owocowa” miało zaszczyt gościć w pierwszych dniach października przedstawicieli firmy Al Dahra Holding LLC z Abu Dhabi – lidera w agrobiznesie. Czytaj więcej »

  • Wysoka innowacyjność, niezwykła wydajność i najwyższy poziom zaawansowania technologicznego – to wyróżniki nowego terminala DHL Parcel Polska, które powstało w Mosznej pod Warszawą. To jeden z najnowocześniejszych tego typu obiektów w Europie. Czytaj więcej »

  • Colliers International, lider wśród firm świadczących usługi w zakresie nieruchomości komercyjnych i zarządzania inwestycjami, poinformował o wyborze Kevina Turpina na stanowisko dyrektora regionalnego ds. badań rynku na Europę Środkowo-Wschodnią. Nową funkcję objął 1 października w Pradze. Czytaj więcej »

  • Z okazji drugiej rocznicy projektu Youth Empowered Program (YEP), Coca-Cola we współpracy z Fundacją Sukcesu Pisanego Szminką, stworzyła mobilną grę edukacyjną, która pomaga młodym ludziom poznać swoje kluczowe kompetencje i skutecznie oraz pewnie wejść na rynek pracy. W ten sposób firma zamierza przeszkolić co najmniej 20 tysięcy młodych ludzi w tym roku i pomóc rozwijać... Czytaj więcej »

  • Czekolady Premium marki Wawel z certyfikatem UTZ

    Wtorek, 08 października 2019

    Marka Wawel pozyskała certyfikat UTZ dla linii Czekolad Premium, co oznacza, że kakao wykorzystane do ich produkcji pochodzi z upraw prowadzonych w sposób odpowiedzialny i zrównoważony, a pozyskanie surowca nie ma negatywnego wpływu na środowisko naturalne i sytuację ludzi zatrudnionych przy jego produkcji. Czytaj więcej »

  • Amerykańska Agencja ds. Żywności i Leków ostrzega przed dodawaniem do papierosów elektronicznych marihuany i kupowaniem płynów nikotynowych na ulicy. Jak się okazało, za przypadki niewydolności płuc u palaczy e-papierosów w USA odpowiada przede wszystkim THC, czyli związek psychoaktywny izolowany z konopi indyjskich. Nie ma to nic wspólnego z typowymi papierosami elektronicznymi.... Czytaj więcej »

  • Z początkiem września 2019 r. Monika Banaś-Jankowska objęła stanowisko dyrektor marketingu w dziale Beauty Care (kosmetyki) w polskim oddziale firmy Henkel. Odpowiada za tworzenie i wdrażanie strategii marketingowej i trade marketingowej marek kosmetycznych z portfolio firmy, do których należą m.in. Palette, Taft, Syoss, Schauma, Gliss Kur i Fa. Czytaj więcej »

  • Alkohole równe dla wszystkich

    Poniedziałek, 07 października 2019

    Coraz więcej największych producentów piwa, wódki i whisky oferuje podobny asortyment w zbliżonych cenach we wszystkich kanałach sprzedaży – wynika z 3. edycji rankingu „Równi w Biznesie”. Jest to szczególnie ważne dla klientów, którzy ponad 40% dóbr szybko zbywalnych i 70% piwa kupują w sklepach małoformatowych. Czytaj więcej »

  • 4 października br. przedstawiciele Green Lab – spółki zależnej od Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa oraz wchodzącej w skład Grupy Azoty S.A. spółki Agrochem Puławy podpisali Porozumienie w sprawie współpracy handlowej i wspólnych projektów badawczo-rozwojowych. W spotkaniu uczestniczył Jan Krzysztof Ardanowski Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Czytaj więcej »

  • Początek jesieni to najlepszy czas na podsumowanie gorących, intensywnych, letnich miesięcy. W tym roku jest się czym chwalić, a potwierdzają to wyniki badań! W ramach akcji „Lato z Mentos Pure Fresh” nadmorskie, owocowe strefy marki odwiedziły tysiące osób, a wydarzenia należały do najlepiej ocenianych przez konsumentów w Polsce. Czytaj więcej »

  • Prawdziwy Chleb w Koninie

    Piątek, 04 października 2019

    Galeria nad Jeziorem w Koninie zyska nowego najemcę. Będzie to pierwsza w mieście Piekarnia Grochola Prawdziwy Chleb. Otwarcie lokalu o powierzchni 162 m.kw. zaplanowano na 4 października 2019 r. Czytaj więcej »

  • Łącznie aż 60% konsumentów przegląda gazetki od 3 do 6 razy w miesiącu. Prawie połowa klientów dyskontów czyta je 5-6 razy – 46%. Podobny wynik odnotowano w hipermarketach – 40%. Natomiast w supermarketach najwięcej osób sięga po publikacje 1-2 razy – 34%. I tak samo rzadko robi to 48% badanych w sieciach convenience. Tak wynika z badania przeprowadzonego przez Grupę AdRetail... Czytaj więcej »

  • Jaki związek ma warszawska trasa W-Z z ciastkiem wuzetka? Skąd wzięła się syrenka w herbie Warszawy? Co jadano na dworze Zygmunta II Augusta? Z czego słynął krakowski lokal Antoniego Hawełki? Te i inne historie można, odkryć przemierzając szlak kulinarny Warszawy i Krakowa. W ramach programu Polskie Skarby Kulinarne w wybranych lokalach mieszkańcy i turyści mogą rozsmakować się... Czytaj więcej »

  • InPost uruchamia cztery kolejne sortownie

    Czwartek, 03 października 2019

    InPost – operator logistyczny, w który zainwestowały jedne z największych amerykańskich funduszy inwestycyjnych (Advent International oraz KKR) –wynajmie ponad 21 000 m² powierzchni w czterech centrach dystrybucyjnych Panattoni Europe. W Toruniu, Bydgoszczy, Szczecinie oraz Opolu znajdą się sortownie obsługujące rosnącą liczbę przesyłek do Paczkomatów® InPost oraz... Czytaj więcej »

  • To, czym kierujemy się w naszej codziennej pracy, ma wpływ nie tylko na produkty, które wytwarzamy, ale i na przyszłość każdego z nas. Wybory, których dokonujemy, i cele, jakie stawiamy sobie jako organizacja, są zawsze weryfikowane pod kątem dbałości o środowisko i poszanowania wspólnego dobra – CSR jest wyznacznikiem w naszych działaniach. Stawiamy na rozwój, który oznacza... Czytaj więcej »