Kategorie produktów

Ciasta w proszku, aromaty i dodatki do ciast czyli świąteczne wypieki

Piątek, 21 listopada 2008 HURT & DETAL Nr 11 (33) / 2008
Święta Bożego Narodzenia to najgorętszy okres dla artykułów do pieczenia, ciast w proszku i dekoracji. Popyt na produkty do pieczenia wzrasta mniej więcej trzykrotnie.

Rynek produktów typu convenience charakteryzuje się dość wysoką dynamiką rozwoju. Silna tradycja spożywania ciast i wypieków w domu, z jednej strony, z drugiej zaś moda na przygotowywanie potraw w sposób szybki i prosty, warunkują stały popyt, zarówno na ciasta w proszku oraz dodatki do ciast, jak i dania obiadowe (dania i sosy gotowe)" - mówi Kamila Szlachetka, Specjalista ds. Komunikacji w firmie Rieber Foods Polska S.A.

 

„Jak wskazują wyniki badań Zwyczajów Żywieniowych Polaków, przeprowadzonych przez GfK Polonia (omnibus, Polska maj 2007, badanie własne GfK Polonia), niemal połowa Polaków przygotowuje ciasta w domu i deklaruje, że nigdy nie jada ciast i słodyczy w kawiarniach. Jeszcze rzadziej miejscem spożywania ciast i słodyczy są galerie i centra handlowe. Z punktu widzenia rozwoju kategorii mieszanek ciast w proszku to istotny trend". - dodaje Kamila Szlachetka.

 

Rozwój rynku produktów typu convenience warunkują dwie tendencje: nadal silna tradycja przygotowywania ciast w domu oraz brak czasu na efektowne wypieki, wymagające nakładu pracy, co związane jest z dążeniem do wygody. Jak wskazują wyniki badań (U&A 2007), 61% konsumentów zakup ciast w proszku planuje z wyprzedzeniem, jeszcze przed wyjściem z domu, a jedynie 32% podejmuje decyzję o zakupie pod wpływem impulsu.

 

„Polacy pieką ciasta średnio raz w miesiącu. Ci, którzy robią to od czasu do czasu, najczęściej przygotowują ciasta z okazji Świąt Bożego Narodzenia (60%) oraz Wielkanocy (57%). Jednocześnie, ponad połowa z nich przygotowuje wypieki także bez specjalnej okazji. Okres przedświąteczny charakteryzuje wzmożone zainteresowanie produktami ze wszystkich kategorii pieczeniowych. Konsumentki niechętnie sięgają po nowości, wyżej ceniąc sprawdzone produkty. Największym zainteresowaniem cieszą się ciasta z rodzinnej linii Duża Blacha Delecta, np. Piernik, babki, ciasta w kartonikach, np. Krówka, Karpatka, Wuzetka. Należy pamiętać też o tradycyjnych konsumentkach, które pieką ciasta od podstaw. Te osoby zaopatrują się w przyprawy i dodatki do ciast tj. na przykład proszek do pieczenia czy cukier wanilinowy Delecta"- mówi Kamila Szlachetka.

 

W okresie przedświątecznym firma ta proponuje konsumentom nowy asortyment - proszek do pieczenia + 20% gratis, cukier wanilinowy 2 x mocniejszy. Do torów i ciast - Kremy do ciast Delecta z obniżoną zawartością cukru. To pierwsza i jedyna tego rodzaju linia kremów, dostępna na naszym rynku. Dzięki użyciu naturalnego błonnika, zawartość cukru obniżono aż o 15%. Kremy te mają w swoim składzie prawdziwą czekoladę oraz jogurt naturalny. „Tradycyjne konsumentki chętnie sięgną po ciasta z linii Duża Blacha Delecta. Jest to duża porcja ciast rodzinnych, które można wzbogacać bakaliami, przekładać i dekorować kremami lub galaretkami, według własnego pomysłu kulinarnego" - dodaje Kamila Szlachetka.

 

Produkty typu convenience obejmują nie tylko wyroby pomocne w pieczeniu ciast. W tym segmencie ważne jest, aby wprowadzać na rynek produkty innowacyjne, odpowiadające na różnorodne potrzeby konsumentów.

 

Tego typu produktem w portfolio Dr. Oetkera jest Żelatyna z bulionem i przyprawami, dzięki której przygotowanie świątecznych potraw może być łatwiejsze. Przy użyciu tej żelatyny nie trzeba klarować galaret, co wydaje się wielkim ułatwieniem dla wielu, zwłaszcza początkujących gospodyń, dodatek przypraw gwarantuje zaś uzyskanie smacznej potrawy o odpowiednio wyważonym smaku.

 

„Ciekawą opcją dla zabieganych są niezwykle proste do zrobienia, a przy tym bardzo dekoracyjne Babeczki Dr. Oetkera, dostępne w czterech smakach: jogurtowym, czekoladowym, cytrynowym i z płatkami czekolady. Wystarczy wymieszać ciasto, wyporcjować je do foremek, które dodajemy w opakowaniu, wstawić do piekarnika na 15 minut i pyszne babeczki są gotowe. Do ich przygotowania można zaangażować nawet najmłodszych domowników. Dzięki takim produktom jak Babeczki Dr. Oetkera pieczenie staje się dobrą zabawą i prawdziwą przyjemnością" - mówi przedstawiciel firmy.

 

Kolejnym produktem z tego segmentu są Drożdże instant Dr. Oetkera, dzięki którym można upiec ciasto drożdżowe bez przygotowywania rozczynu. Wystarczy dodać drożdże do mąki, a następnie wyrobić ciasto. Dodatkowo, drożdże instant, jako jedyne, na długo zachowują swoją naturalną zdolność spulchniania ciasta, bez potrzeby przechowywania ich w lodówce.

 

Z asortymentu tej firmy największym powodzeniem cieszą się takie produkty jak: Kopiec Kreta, Sernik Królewski lub Sernik na Zimno. W tym czasie wzrasta również popyt na Śmietan-fix - dodatek utrzymujący właściwą konsystencję bitej śmietany. Wzmożonym zainteresowaniem konsumentów cieszą się również Masy Śmietanowe, Kremy do Tortów, oraz Kremy Budyniowe polecane do karpatek. Powodzeniem cieszą się również inne podstawowe produkty, takie jak Proszek do Pieczenia, Cukier Wanilinowy, Aromaty do Ciast, Soda, Sernix - dodatek do sernika, czy Żelatyna (superklarowna i odpowiednio sztywna).

 

Propozycją Dr. Oetkera na ten świąteczny czas, jest linia ciast w proszku: XXL. Są to duże ciasta (ponad 1 kg wypieku), w atrakcyjnych smakach takich jak.: Piernik, Ciasto z płatkami czekolady czy Ciasto o smaku czekoladowym. Ich przygotowanie jest nieskomplikowane, wymaga dodania składników, które zawsze są w domu (jaja, tłuszcz i mleko). Ciasta te można dowolnie wzbogacać, dodając owoce, konfitury, bakalie lub produkty do dekoracji. Wielkość ciasta pozwala na ugoszczenie nim rodziny i gości - jest to więc idealny pomysł na wielkie świętowanie.

 

W okresie przygotowań do świąt bardzo ważne  jest zapewnienie maksymalnej dostępności i widoczności produktów w miejscu sprzedaży. Dlatego dużą uwagę producenci przykładają do optymalnego zatowarowania sklepów oraz odpowiedniego ułożenia towaru na półce. Często przygotowywane są specjalne ekspozytory świąteczne, ekspozycje na końcach regałów, pakiety konsumenckie z wartością dodaną. Boże Narodzenie to także czas, w którym produkty świąteczne są również intensywnie promowane przy pomocy kampanii reklamowych w telewizji. Jeden z czołowych producentów tego typu towarów, Dr. Oetker, zapowiada w nadchodzące Boże Narodzenie silne wspiercie sprzedaży swoich produktów za pomocą kampanii reklamowych w telewizji. Ponadto, w sklepach przygotowane są specjalne ekspozycje, które pozwolą klientom w szybki i łatwy sposób wybrać produkty potrzebne do przygotowanie świątecznych potraw. W tym czasie wykorzystuje się także dużo więcej wszelkich dekoracji do wypieków i deserów. Niesłabnącą popularnością cieszą się gotowe polewy do ciast, lukry, posypki oraz dekoracje z czekolady, którymi szybko i łatwo można ozdobić pierniki, makowce czy serniki. Dzięki tym produktom bożonarodzeniowe wypieki nabierają świątecznego i wyjątkowego charakteru. A na dodatek bardzo ułatwiają życie. 

 

Anna Sylwiak

tagi: Świąteczne wypieki , ciasta , dodatki do ciast , Dr Oetker , Delecta , Rieber Foods Polska ,