Technologia

Program M/platform i Promo+

Środa, 22 stycznia 2020
Grupa COMP, mająca niemal 30-letnie doświadczenie w dostarczaniu urządzeń fiskalnych oraz narzędzi z zakresu bezpieczeństwa sieciowego dla rynku handlu i usług, wdraża program M/platform, łączący producentów FMCG z właścicielami małych, rodzinnych sklepów detalicznych. Z cyfrowej platformy usługowej korzystają już między innymi Maspex, Mlekovita, Grupa Żywiec czy Coca-Cola HBC Polska. Aktualny zasięg to ponad dziewięć tysięcy tradycyjnych punktów detalicznych na terenie całego kraju.
M/platform to pierwsza w Polsce cyfrowa platforma usługowa, która działa w oparciu o niedostępne wcześniej możliwości urządzeń fiskalnych, jednocześnie pozwalając rozwijać ofertę punktów handlowych. M/platform integruje narzędzia i usługi wspierające pracę sklepów z segmentu tradycyjnego. Jedną z usług dostępnych na platformie jest Promo+. Moduł ten umożliwia sklepom uzyskiwanie ofert promocyjnych bezpośrednio od producentów FMCG. Zapewnia to handlowi detalicznemu konkurencyjność w oczach lokalnych odbiorców.

Nasza technologia ma na celu wzmocnienie małych sklepów na rynku. Wspieramy polski handel i zależy nam na jego rozwoju. W wielu miejscach jest on wręcz symbolem krajowej transformacji z lat 90. ubiegłego wieku. Umożliwiamy tradycyjnym sklepom nowoczesną współpracę z największymi producentami na atrakcyjnych warunkach. U podstaw sukcesu platformy leżą wiarygodne dane pochodzące bezpośrednio z urządzeń fiskalnych. Właściciel sklepu nie musi już podejmować kluczowych decyzji biznesowych „na wyczucie”. Platforma daje dostęp do korzystnych promocji, ale również w oparciu o analizę danych podpowiada na przykład na jaki asortyment postawić, które produkty osiągają ponadprzeciętne wyniki, jaki jest stan gotówki w kasach i wiele więcej – powiedział Tomasz Jasinkiewicz, członek zarządu Comp Platforma Usług.

Małe polskie sklepy dobrze wpisują się w obecne trendy rynkowe, choć nierzadko potrzebują wsparcia, by utrzymać atrakcyjność oferty w dobie silnej konkurencji. Konsument oczekuje bliskiej lokalizacji, wygody zakupów oraz indywidualnego podejścia do klienta, które łatwo znajduje w małym, rodzinnym sklepie. Szeroki wachlarz dostępnych w sklepie promocji, podobnie jak w handlu nowoczesnym, staje się niezbędnym standardem.

Celem Promo+ jest zaspokojenie potrzeb kluczowych grup, będących aktywnymi uczestnikami rynku tradycyjnego. Konsument może w sąsiedzkim sklepiku wybierać z atrakcyjnych promocji, w nowoczesnych mechanizmach. Jak wynika z danych COMP, sklep korzystający z Promo+ osiąga wymierne korzyści nie tylko na produktach promowanych. Przy zakupie co najmniej jednego promowanego produktu, statystycznie cały koszyk konsumenta rośnie średnio o 60%. Producent zaś, korzystając z Promo+, zyskuje możliwość szybkiego i masowego kierowania promocji do wielu punktów handlowych, co w konsekwencji istotnie zwiększa jego sprzedaż.

Ten rok jest dla nas kluczowy w zakresie upowszechniania dostępu do usług. Dążymy do tego, by z końcem 2020 roku w naszym programie funkcjonowało 25 tysięcy sklepów oraz 50 producentów. Stawiamy przed sobą ambitne cele i kładziemy nacisk na zrównoważony rozwój polskiego handlu. Chcemy rozwijać się razem z nim – dodał Tomasz Jasinkiewicz.

W Promo+ każdy detalista podejmuje decyzję o aktywacji promocji indywidualnie, w zależności od potrzeb, preferencji i profilu lokalnego klienta. Na nowoczesne mechanizmy promocyjne składają się między innymi Promo Sztuki, „happy hours”, zestawy produktów, jak również klasyczne obniżki cenowe. Rozliczenia odbywają się w cyklu tygodniowym, co skraca okres zamrożenia kapitału. System pozwala na efektywne zarządzanie sklepem z dowolnego miejsca, dzięki dostępowi przez przeglądarkę internetową. Panel detalisty, oprócz zarządzania promocjami, umożliwia prowadzenie analityki sklepowej i monitoringu kluczowych parametrów sprzedaży.

Aby dołączyć do programu, wystarczy wyposażyć sklep w kompatybilne modele urządzeń fiskalnych lub zaktualizować oprogramowanie sprzedażowe. Lista urządzeń jest stale poszerzana, by umożliwić łatwą i szybką integrację możliwie dużej liczbie użytkowników.

Producenci są bardzo zainteresowani dołączeniem do programu. Widzą w tym wartość dodaną i dla swojego biznesu, i dla właścicieli sklepów, i dla konsumentów. Dzięki M/platform producent zyskuje narzędzia do dynamicznego zwiększania swojej sprzedaży. Zysk właściciela sklepu rośnie, ponieważ konsumenci kupują więcej. Co najważniejsze, korzyści czerpie też klient, bo ma dostęp do produktów w promocyjnych cenach blisko domu, po sąsiedzku. Nie musi już płacić więcej od klienta supermarketu z dużego miasta. To bardzo ważny aspekt społeczny. W naszym rozwiązaniu zyskują zatem sklepy, klienci i producenci. To jest zasada win-win-win. W najbliższej przyszłości prognozujemy dołączenie kolejnych producentów na szeroką skalę – podsumował Tomasz Jasinkiewicz.



***
M/platform to pierwsza w Polsce cyfrowa platforma usługowa, która w oparciu o niedostępne wcześniej możliwości urządzeń fiskalnych pozwala rozwijać ofertę tradycyjnych punktów handlowych. Platforma integruje narzędzia i usługi wspierające pracę sklepów detalicznych, umożliwia uzyskanie ofert promocyjnych bezpośrednio od producentów FMCG oraz daje możliwość skorzystania z wielu dodatkowych usług takich, jak usługi księgowe, prawne i analityka. W konsekwencji zapewnia tradycyjnemu handlowi detalicznemu konkurencyjność w oczach lokalnych odbiorców.

Usługa Promo+ umożliwia producentom tworzenie promocji na swoje towary i bezpośrednie dedykowanie ich do tradycyjnych punktów handlowych. Zaawansowana analityka umożliwia dopasowanie warunków promocji do wymagań poszczególnych sklepów. Warunki każdej promocji są akceptowane przez detalistę, co pozwala mu na zachowanie swobody kształtowania oferty.  

Projekt w obecnej formie jest realizowany od 2018 r. przez Grupę COMP – polską firmę technologiczną, mającą niemal 30 lat doświadczenia w dostarczaniu narzędzi z zakresu bezpieczeństwa IT, sieciowego oraz rozwiązań dla rynku handlu i usług. Aktualny zasięg programu to ponad 9 000 punktów detalicznych na terenie całego kraju.

W gronie producentów, którzy dołączyli do programu, są m.in.:

Producenci aktywni w programie na terenie całego kraju:
•    Grupa Maspex
•    Grupa Żywiec
•    Browar Namysłów

Producenci testujący program w wąskiej grupie sklepów:
•    Coca-Cola HBC Polska
•    Mlekovita
•    Hortex
•    CEDC

Producenci w trakcie integracji z programem:
•    Colian
•    Lorenz Snack-World
•    Wyborowa Pernod Ricard

Więcej informacji:
https://mplatform.com.pl/
https://www.comp.com.pl/



tagi: placówki handlowe , sklepy , program M/platform , Promo+ ,