Z rynku FMCG

ETi wprowadza do Polski nową markę czekoladowych ciast Browni

Czwartek, 21 listopada 2019
W tym roku kategoria ciast gotowych do spożycia osiągnęła już wartość sprzedaży na poziomie 564 milionów złotych[1]. Jest to 9,5%[2] wzrostu w stosunku do poprzedniego okresu od stycznia do października. Ciasta są szczególnie popularne w okołoświątecznym koszyku zakupowym polskich konsumentów, którzy teraz mogą cieszyć się jeszcze większym wyborem produktów.
W ramach nowej marki Browni, ETi zaoferuje czekoladowe ciasta w różnych formatach, które odpowiedzą na zróżnicowane potrzeby konsumenckie – zarówno dzięki większym, familijnym opakowaniom, jak i porcjom indywidualnym. Browni Chocolate & Hazelnut Cake, czyli mocno czekoladowe ciasto z chrupiącymi orzeszkami laskowymi i polewą czekoladową, to 200-gramowa dawka pysznego ciasta, które sprawdzi się podczas spotkań w gronie rodziny czy przyjaciół. Fakt, że może być podawane na ciepło i z intensywnie czekoladową polewą pozwoli zmienić nawet zwykły dzień w wyjątkową okazję.

Browni to także szeroki wybór produktów w pojedynczych porcjach. Nowa linia oferuje również intensywnie czekoladowe ciastko z kawałkami orzechów laskowych oraz babeczki wypełnione nadzieniem  wiśniowym lub czekoladowym. Ten ostatni smak dostępny jest także w opakowaniu do dzielenia się, gdzie znajduje się 9 czekoladowych mini babeczek idealnych na prezent i wspólne świętowanie.

„Czekoladowe słodycze ETi zostały doskonale przyjęte przez polskich konsumentów, dlatego postanowiliśmy dalej rozwijać nasze portfolio w tym kierunku – komentuje Magdalena Słomczewska-Klimiuk, Product Portfolio Manager ETi w Polsce i dodaje – „ETi ma ogromne doświadczenie w produkcji wysokiej klasy ciast – na rodzimym rynku jest liderem tej kategorii, dzięki nowoczesnym zakładom, które od lat wyróżniane są za najwyższe światowe standardy produkcji. Bardzo cieszymy się, że możemy przedstawić polskim konsumentom kolejne słodycze, z których ETi słynie już w innych krajach”.

Browni w Polsce to pięć rodzajów mocno czekoladowych ciast w różnych formatach:
  • Browni Ciasto czekoladowe z kawałkami orzechów laskowych i polewą czekoladową (200g)
  • Browni Ciastko czekoladowe z kawałkami orzechów laskowych (40g)
  • Browni Mini Babeczki czekoladowe z nadzieniem czekoladowym (180g)
  • Browni Babeczka czekoladowa z nadzieniem czekoladowym (45g)
  • Browni Babeczka czekoladowa z nadzieniem wiśniowym (45g)


UWAGI:
[1] ETi za Nielsen: Panel Handlu Detalicznego, rynek: Cała Polska (jako suma rynków: Hipermarkety, Supermarkety bez Dyskontów, Dyskonty, Duże sklepy spożywcze + sieci chemiczne, Średnie sklepy spożywcze, Małe sklepy spożywcze, Sklepy Winno-Cukiernicze, Stacje benzynowe, Kioski), fakty: sprzedaż wartościowa w mln PLN, okres: skumulowane okresy styczeń 2018 – październik 2018 i styczeń 2019 – październik 2019, produkt: kategoria Ciast Gotowych do Spożycia.
[2] j.w.

O ETi European Food Industries w Polsce

Producent wyjątkowych słodyczy w segmentach czekolad, herbatników, ciast i ciasteczek oraz przekąsek schłodzonych. Działalność operacyjną w Polsce firma rozpoczęła w marcu 2018 roku. Obecnie w jej polskiej ofercie znajdują się m.in. czekoladowe batony Wanted, herbatniki z pianką marshmallow ETi Puf, wafle w gorzkiej czekoladzie Dare, czekoladowe ciasta Browni, herbatniki oraz czekoladowe pandy dla dzieci Petito. Produkty ETi są dostępne w ponad 40 krajach na całym świecie, a w Turcji, skąd pochodzi firma, stanowią 40% całego rynku w segmencie wypieków. W 2017 roku ETi zanotował ponad 1.3 miliarda USD przychodów ze sprzedaży.

ETi dzisiaj:
  • 45 marek
  • 300 produktów
  • 7500 pracowników
  • 8 fabryk, w tym jedna w Europie – w Rumunii
  • Ponad 1,3 miliarda USD przychodu
  • Lider rynku tureckiego w kategorii wypieków z 40% udziałem w Turcji
  • Drugi największy gracz w kategorii czekolady w Turcji
  • Obecność w ponad 40 krajach


tagi: ETi , ciasta czekoladowe , Browni ,