ALDI deklaruje całkowite odejście od jaj z chowu klatkowego w markach własnych
Środa, 30 października 2019
Rosnące wymagania konsumentów, a także coraz większa odpowiedzialność społeczna przedsiębiorstw powodują, że kolejne firmy decydują się na rezygnację z używania jaj pochodzących z chowu klatkowego, także w produktach marek własnych. Ten globalny trend jest już bardzo widoczny w wielu obszarach biznesu w Polsce. Aldi wyznacza dobre trendy i jako jeden z pierwszych w Polsce zadeklarował całkowite odejście od jaj klatkowych w markach własnych do 2025 roku po rozmowach z Fundacją Alberta Schweitzera.
- Naszymi działaniami od wielu lat konsekwentnie wspieramy dobrostan zwierząt. Jako odpowiedzialny społecznie przedsiębiorca, działający na rynku globalnym wprowadzamy zmiany równolegle w wielu krajach. Naturalnym działaniem po ogłoszeniu wycofania jaj z chowu klatkowego do 2025 roku było pójście o krok dalej w zgodzie z trendami światowymi. Już teraz w naszej ofercie produktów marek własnych zawierających w swoim składzie jaja, w ponad 30% pochodzą one z chowów alternatywnych, a liczba ta stale rośnie. Jesteśmy dumni również z tego, że w kilku krajach, w których działa ALDI, cel wycofania w całości jaj klatkowych ze składów produktów, m.in. w Niemczech i Belgii, został już zrealizowany. Jesteśmy nastawieni na szeroki dialog z producentami, wierzymy, że w Polsce ten cel uda nam się osiągnąć w zakładanym terminie, być może wcześniej – mówi Justyna Radwańska, Manager ds. Odpowiedzialności Przedsiębiorstwa ALDI Polska.
- Ogromnie cieszą nas wyniki naszych rozmów z Aldi, który od początku jest liderem trendu odchodzenia od jaj z chowu klatkowego w Polsce i daje właściwy przykład całej branży. Spodziewamy się, że pozostali gracze na rynku już wkrótce złożą podobne deklaracje dotyczące używania jaj “trójek” jako składnika w produktach marek własnych, a nie tylko - jak dotąd - w całych jajach dostępnych na półkach. Ten proces jest nieuchronny i zgodny z globalnym trendem rezygnacji z tego najokrutniejszego typu chowu, w którym na jedną kurę przypada powierzchnia niewiele większa od kartki A4. Ptaki nigdy nie widzą światła dziennego, są stłoczone w klatkach bez możliwości realizowania podstawowych potrzeb behawioralnych, takich jak rozprostowanie skrzydeł czy dziobanie. Ostatecznie, całkowicie już wyeksploatowane kury trafiają do rzeźni w wieku około roku, podczas gdy na wolności mogłyby żyć nawet 12-15 lat. To jest niedopuszczalne, dlatego konsumenci domagają się zmian i firmy takie jak Aldi zaczynają je wdrażać. Przewidujemy, że do 2025 roku jaja z chowu klatkowego praktycznie znikną z półek sklepowych w naszym kraju” – mówi Karolina Skowron, dyrektorka Fundacji Alberta Schweitzera.
Rolnicy potrzebują pomocy ze strony rządu i unijnych...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.