Advertisement

Wywiady

Nativiana Roztocze – nowy gracz na polskim rynku wody mineralnej

Poniedziałek, 21 października 2019 Autor: Monika Górka, HURT & DETAL Nr 10/164. Październik 2019
Rodowita z Roztocza to nowość na sklepowych półkach. O początkach biznesu w Polsce opowiada Jack DeVito, Prezes firmy.
W połowie września 2019 r. w Grabniku k. Krasnobrodu otwarta została rozlewnia wody mineralnej Nativiana Roztocze. Skąd pomysł, by amerykańscy biznesmeni zainwestowali w Polsce?

Faktycznie firma Nativiana Roztocze należy do grupy prywatnych amerykańskich biznesmenów. Jednym z nich jest Amerykanin polskiego pochodzenia, który kupił ziemię w okolicy Krasnobrodu i zainspirował pozostałych inwestorów. Kiedy przeprowadzono badania laboratoryjne wydobytej wody, a wyniki wykazały, że jest to woda mineralna o bardzo dobrej kompozycji składników mineralnych był to impuls do stworzenia rozlewni. Zanim jednak podjęto decyzję o jej budowie w 2018 roku, upłynęło sporo czasu. Wykorzystano go na opracowanie niezbędnych dokumentów, analiz, uzyskanie pozwoleń i właśnie na pozyskanie funduszy.

Tym, co przekonało inwestorów, by zainwestowali swoje fundusze w budowę rozlewni i dystrybucję wody mineralnej – było jasne przeświadczenie, że woda jest niezwykle cennym surowcem, który w przyszłości może stać się surowcem rzadkim, więc istnieje potrzeba by działać odpowiedzialnie i dostarczać wysokiej jakości wodę, cenne źródło życia dla każdego człowieka. Sam przekonałem się, że jest to niezwykła inicjatywa i w 2014 roku podjąłem decyzję, by objąć obowiązki prezesa polskiej firmy.

Od sierpnia 2019 roku woda mineralna Rodowita z Roztocza jest już dostępna w sklepach w Polsce, co ją wyróżnia?

Wiemy, że już sama butelka wody mineralnej Rodowita z Roztocza zwraca uwagę konsumentów. Niebiesko-zielona etykieta oraz specjalnie zaprojektowana butelka, na której łatwo rozpoznać las i wilczycę, z pewnością wzbudza ciekawość. W ten sposób chcieliśmy podkreślić, że woda mineralna Rodowita jest wydobywana na Roztoczu, jednym z najmniej uprzemysłowionych i pierwotnie dzikich obszarów Polski. Co więcej, sama natura chroni nasze źródło poprzez niezwykłe ukształtowanie terenu w okolicach Grabnika. Jej symbolem jest obecna na opakowaniu Rodowitej wilczyca – strażniczka źródła.

Liczy się też jakość wody mineralnej. To niskosodowa, średniozmineralizowana kompozycja, zawierająca 564 mg/l składników mineralnych, w tym bardzo dobre proporcje wapnia i magnezu. Dodatkowym wyróżnikiem jest też znaczna obecność krzemionki, a jak wiadomo związki krzemu mają pozytywny wpływ na skórę i oczyszczanie organizmu.

 Co firma Nativiana Roztocze może zaoferować polskim detalistom i hurtownikom, którzy rozpoczynają współpracę z Państwem?

Do wejścia na polski rynek wód mineralnych długo się przygotowywaliśmy poprzez stworzenie struktur sprzedażowych firmy oraz planu wsparcia obejmującego działania marketingowe i PR-owe, związane z budowaniem świadomości nowej marki, jak i działania promocyjne, związane z budowaniem dystrybucji. Mam na myśli materiały POS, udział w targach, uruchomienie strony internetowej rodowita.pl. W telewizji już pojawiły się pierwsze materiały – bilboardy sponsorskie (8-sekundowe) przed i po wybranych audycjach. Cieszymy się też, że media tak szeroko opublikowały informacje o nas i o otwarciu przez nas rozlewni w Grabniku. O kolejnych działaniach będziemy informować na bieżąco.

Dziękuję za rozmowę.
Monika Górka



tagi: Nativiana Roztocze, woda mineralna, rynek, produkcja, sprzedaż,