Advertisement

Z rynku FMCG

InPost uruchamia cztery kolejne sortownie

Czwartek, 03 października 2019
InPost – operator logistyczny, w który zainwestowały jedne z największych amerykańskich funduszy inwestycyjnych (Advent International oraz KKR) –wynajmie ponad 21 000 m² powierzchni w czterech centrach dystrybucyjnych Panattoni Europe. W Toruniu, Bydgoszczy, Szczecinie oraz Opolu znajdą się sortownie obsługujące rosnącą liczbę przesyłek do Paczkomatów® InPost oraz dostarczanych przez InPost Kurier. Rozpoczęcie prac sortowni planowane jest na pierwszy kwartał 2020 roku.
Tym samym InPost będzie dysponować już 8 centrami logistycznymi: czterema nowymi powierzchniami Panattoni Europe, dotychczasową, rozbudowaną centralną sortownią w parku magazynowym P3 Piotrków, dwiema sortowniami w nowych parkach logistycznych – 7R Park Sosnowiec oraz 7R Park Warszawa, a także nowoczesnym obiektem w parku logistycznym MLP Poznań West.

InPost wynajął ok. 5000 m² powierzchni w każdych z czterech centrów dystrybucyjnych Panattoni Europe – Panattoni Park Toruń II, Panattoni Park Bydgoszcz II, Panattoni Park Szczecin II oraz Panattoni Park Opole – w tym ok. 700 m² na biura.

„W pracy z ogromnym wolumenem przesyłek bardzo istotna jest sprawna obsługa i wydajność operacyjna centrów dystrybucyjnych. Nowe sortownie spełniają nasze bardzo wysokie wymagania – zarówno w aspekcie lokalizacji i skomunikowania z głównymi arteriami drogowymi, jak też odpowiedniej liczby doków i wiat kurierskich. Kolejne 4 centra logistyczne znacznie zwiększą naszą wydajność w aż trzech województwach: kujawsko-pomorskim, opolskim oraz zachodniopomorskim” – wskazuje Rafał Brzoska, prezes InPost.

Systematycznie rośnie zapotrzebowanie na usługi InPost – liczba Paczkomatów® (5000 urządzeń w Polsce) przekroczyła skalę placówek własnych Poczty Polskiej (46001).

„Możliwość podjęcia współpracy w tych regionach z partnerem takim, jak InPost – to dla nas bardzo ważny sygnał. Dowodzi on, że nasze plany inwestycyjne spełniają oczekiwania czołowych podmiotów branży logistycznej w Polsce. Mowa tu przecież o współpracy z dynamicznie rozwijającym się operatorem logistycznym nie w jednej, a w czterech nowych lokalizacjach. Jako deweloper powierzchni przemysłowych pierwsi dostrzegliśmy potencjał drzemiący w Toruniu, Szczecinie, Bydgoszczy i Opolu – a dziś to myślenie procentuje, czego najlepszym dowodem jest nasza współpraca z InPost” – mówi Dorota Jagodzińska, Managing Director z Panattoni Europe.

Wszystkie obiekty dostosowano pod operacje cross-dockingu przez zaplanowanie odpowiedniej liczby doków i wiat kurierskich. W Bydgoszczy, Szczecinie i Opolu mogą być jednocześnie obsłużone 4 TIR-y oraz ok. 115 busów kurierskich. W lokalizacji toruńskiej są to liczby jeszcze bardziej imponujące – w sortowni ładować się może w tym samym czasie 10 TIR-ów i 137 busów kurierskich. Wszystkie obiekty to magazyny klasy A, spełniające wymogi certyfikacji wielokryterialnej budynków typu BREEAM. To kluczowe dane dla zapewnienia bezpieczeństwa operacyjnego w dobie rozwoju polskiego rynku e-commerce, który generuje tak duże zapotrzebowanie na usługi kurierskie.

Aż 63% kupujących w Internecie deklaruje, że najczęściej korzystają z usług oferowanych przez InPost2 – to najwyższy wynik wśród wszystkich firm logistycznych działających w Polsce. Wysoki odsetek korzystania z Paczkomatów® InPost jest notowany nie tylko w dużych (81%) czy średnich (77%) miastach, ale także wśród mieszkańców wsi (71%) i mniejszych miasteczek (74%). Podobnie wysoki poziom wskazań jest wśród użytkowników we wszystkich grupach wiekowych – w tym powyżej 50 lat – aż 65%, a powyżej 60 lat 58%.

InPost – na mocy porozumienia o współpracy – rozpoczął instalację Paczkomatów® przy sklepach Dino, Lidl oraz Kaufland w całej Polsce, a także w Centrach Handlowych Auchan. Paczkomaty® InPost są też najczęstszą oferowaną formą dostawy zakupów w sklepach internetowych wg raportu serwisu Furgonetka.pl. Aż 74% dużych sklepów oraz 44% małych i średnich oferuje dostawę do Paczkomatów® InPost. Średni koszt dostawy za ich pośrednictwem to 10 złotych w mniejszych i 9 złotych w dużych sklepach internetowych.

W tym roku InPost udostępnił nową aplikację mobilną na telefony pracujące pod kontrolą systemów iOS i Android. W ramach aplikacji użytkownicy mogą skorzystać bezpłatnie z usług, które obejmują m.in. statusy i śledzenie drogi przesyłek oraz dodatkowe powiadomienia.

Według raportu Gemius E-commerce w Polsce w 2019 roku:
  • Aż 52% kupujących w Internecie deklaruje Paczkomaty® jako najczęściej wybieraną formę dostawy towaru. Oznacza to wzrost popularności usługi wśród internatów o 4 punkty procentowe w porównaniu do wyników raportu za 2018 rok.
  • Usługi kurierskie InPost zyskały na popularności – zanotowały przyrost wskazań o 5 punktów procentowych wobec 2018 roku i utrzymały trzecie miejsce wśród najchętniej wybieranych firm kurierskich w Polsce. Wyprzedziły m.in. Pocztex (Pocztę Polską) oraz światowych potentatów, takich jak GLS, UPS i FedEx.
Ponadto, aż 61% badanych deklaruje, że usługa InPost najbardziej zachęcają ich do zakupów przez Internet – jest to wzrost o 6 punktów procentowych więcej z roku na rok.

W 2018 roku InPost zrealizował:
  • ponad 86 mln dostaw, czyli więcej o 52,5% rok do roku
  • 56,3% wzrost wolumenu przesyłek do Paczkomatów® InPost r/r
  • 45,5% wzrost wolumenu paczek kurierskich InPost r/r
  • w szczycie świątecznym wzrosty wolumenów dostaw do Paczkomatów® przekroczyły 92%
InPost notuje jeden z najwyższych wskaźników zadowolenia klientów NPS (styczeń 2019, ankieta wysyłana do klientów po wykonaniu usługi):
  • InPost Kurier: 70,81 /N=4512/
  • Paczkomaty® InPost: 81,5 /N=13278/
Więcej informacji na: 
www.inpost.pl


1  Źródło: https://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/1401760,zarzad-poczty-o-podwyzkach-dla-listonoszy.html 
2  Badanie CAWI na reprezentatywnej grupie internautów N=1000, wszyscy dokonali zakupu w internecie w ciągu ostatnich trzech miesięcy, kwiecień 2019



tagi: InPost, sortownie, magazynowanie, logistyka,