Z rynku FMCG

InPost współpracuje z Empikiem

Środa, 21 sierpnia 2019
InPost – operator logistyczny, w którego zainwestowały jedne z największych amerykańskich funduszy inwestycyjnych (Advent International oraz KKR) – został partnerem logistycznym w programie Empik Premium. Za opłatą od 6,67 zł do 9,99 zł za miesiąc – w zależności od długości zakupionego abonamentu – kupujący mogą korzystać z darmowego odbioru przesyłek z Paczkomatów® oraz kuriera InPost. Aż 61% badanych deklaruje, że usługi InPost najbardziej zachęcają ich do zakupów przez Internet*.
Darmowa dostawa dotyczy zamówień powyżej 40 zł dla produktów oznaczonych premium, dostępnych na platformie empik.com. Dla wszystkich klientów bezpłatna dostawa dostępna jest od zakupów za kwotę 200 zł.

„Empik, jako lider wielokanałowego handlu w Polsce, doskonale wie jakich benefitów potrzebuje uczestnik ich programu Premium. Usługi InPost idealnie wpisują się w potrzeby kupujących online – takie jak wygoda oraz łatwa dostępność usługi. Wierzymy, że nasza współpraca przy programie Empik Premium będzie cieszyć się dużą popularnością wśród użytkowników, a także zwiększy wolumen przesyłanych paczek. Sieć wygodnych i elastycznych punktów odbioru oraz zwrotów przesyłki w InPost – dostępnych w trybie 24h/7 – jest doskonałą alternatywą dla innych usług pocztowych. Aż 63% kupujących w Internecie deklaruje, że najczęściej korzystają z usług oferowanych przez InPost** – to najwyższy wynik wśród wszystkich firm logistycznych działających w Polsce” – powiedział Rafał Brzoska, prezes InPost.

InPost jest drugą najbardziej rozpoznawalną firmą kurierską w Polsce – aż 92% konsumentów zna markę InPost, a 55% wskazuje ją spontanicznie2. InPost uzyskał także najwyższy wśród wszystkich kurierów wynik NPS – czyli wskaźnik zadowolenia konsumentów i polecania marki.

Wysoki odsetek korzystania z Paczkomatów® InPost jest notowany nie tylko w dużych (81%) czy średnich (77%) miastach, ale także wśród mieszkańców wsi (71%) i mniejszych miasteczek (74%). Podobnie wysoki poziom wskazań jest wśród użytkowników we wszystkich grupach wiekowych – w tym powyżej 50 lat – aż 65%, a powyżej 60 lat 58%.

InPost – na mocy porozumienia o współpracy – rozpoczął również instalację Paczkomatów® InPost przy sklepach Dino i Lidl w całej Polsce oraz w Centrach Handlowych Auchan. Paczkomaty® InPost są też najczęstszą oferowaną formą dostawy zakupów w sklepach internetowych wg raportu serwisu Furgonetka.pl. Aż 74% dużych sklepów oraz 44% małych i średnich oferuje dostawę do Paczkomatów® InPost. Średni koszt dostawy za ich pośrednictwem to 10 złotych w mniejszych i 9 złotych w dużych sklepach internetowych.

W tym roku InPost udostępnił nową aplikację mobilną na telefony pracujące pod kontrolą systemów iOS i Android. W ramach aplikacji użytkownicy mogą skorzystać bezpłatnie z usług, które obejmują m.in. statusy i śledzenie drogi przesyłek, dodatkowe powiadomienia, możliwość odbioru czy zapłaty za pobraniem.

InPost rozbudowuje centralną sortownię w parku magazynowym P3 Piotrków o ponad 3000 m². To kolejna inwestycja InPost w infrastrukturę – firma jeszcze w tym roku uruchomi dwie sortownie w nowych parkach logistycznych – 7R Park Sosnowiec oraz 7R Park Warszawa, a także nowoczesny obiekt w parku logistycznym MLP Poznań West.

Według raportu Gemius E-commerce w Polsce w 2019 roku:
  • Aż 52% kupujących w Internecie deklaruje Paczkomaty® jako najczęściej wybieraną formę dostawy towaru. Oznacza to wzrost popularności usługi wśród internatów o 4 punkty procentowe w porównaniu do wyników raportu za 2018 rok.
  • Usługi kurierskie InPost zyskały na popularności – zanotowały przyrost wskazań o 5 punktów procentowych wobec 2018 roku i utrzymały trzecie miejsce wśród najchętniej wybieranych firm kurierskich w Polsce. Wyprzedziły m.in. Pocztex (Pocztę Polską) oraz światowych potentatów, takich jak GLS, UPS i FedEx.
Ponadto, aż 61% badanych deklaruje, że usługa InPost najbardziej zachęcają ich do zakupów przez Internet – jest to wzrost o 6 punktów procentowych więcej z roku na rok.

W 2018 roku InPost zrealizował:
  • ponad 86 mln dostaw, czyli więcej o 52,5% rok do roku
  • 56,3% wzrost wolumenu przesyłek do Paczkomatów® InPost r/r
  • 45,5% wzrost wolumenu paczek kurierskich InPost r/r
  • w szczycie świątecznym wzrosty wolumenów dostaw do Paczkomatów® przekroczyły 92%
InPost notuje jeden z najwyższych wskaźników zadowolenia klientów NPS (styczeń 2019, ankieta wysyłana do klientów po wykonaniu usługi):
  • InPost Kurier: 70,81 /N=4512/
  • Paczkomaty® InPost: 81,5 /N=13278/
Więcej informacji na: www.inpost.pl



*  Gemius dla e-Commerce Polska, E-commerce w Polsce 2019, N=1027, kwiecień 2019
**  Badanie CAWI na reprezentatywnej grupie internautów N=1000, wszyscy dokonali zakupu w internecie w ciągu ostatnich trzech miesięcy, kwiecień 2019



tagi: InPost, Empik, partner logistyczny, program Empik Premium,