Wywiady

Wywiad z Zenonem Badyrą, Director of Sales and Marketing w firmie KUHNE Polska

Poniedziałek, 19 sierpnia 2019 Autor: Joanna Kowalska, HURT & DETAL Nr 08/162. Sierpień 2019
O zaletach stosowania octu, jego zdrowotnych właściwościach, a także o tym jak wybrać produkt najlepszej jakości opowiada Zenon Badyra, Director of Sales and Marketing w firmie KUHNE Polska, właściciela marek KüHNE i SUDECKI.
Lato i jesień to czas, gdy często przygotowujemy marynaty, sezonowe sałatki i lekkie dania, korzystając ze świeżych warzyw i owoców. Do tego niezbędny jest ocet. Jakie cechy powinien posiadać produkt wysokiej jakości?

W zakresie wiedzy nt. jakości octu świadomość konsumenta jest niestety bardzo niska. Po pierwsze powinien to być ocet w szkle (z całą pewnością nie plastik PET), po drugie powinien być z octowni, w której w procesie produkcji stosowane są najlepsze jakościowo surowce i odpowiednie standardy jakościowe. My posiadamy wiele certyfikatów, m.in.: IFS, Agro BIO Test czy Certyfikat Koszerności. Produkcja octu w nowoczesnej octowni jest bardzo skomplikowana, my stale rozwijamy naszą technologię, aby zapewnić najwyższą jakość octu, który poddajemy ultrafiltracji i badamy w naszych laboratoriach.

Do domowego marynowania zdecydowanie najczęściej używany jest Ocet Spirytusowy 10%, doskonały do ogórków, papryki, cebuli i wielu innych warzyw oraz pieczarek i grzybów leśnych. Ocet Spirytusowy jest zdecydowanym liderem kategorii octu, produktem na każdą kieszeń. Jako jedyni na polskim rynku mamy w ofercie Ocet Spirytusowy BIO 750 ml KüHNE, to kategoria dynamicznie rosnąca.

Poza marynowaniem ocet wykorzystujmy w codziennej kuchni podczas gotowania i przygotowania potraw czy jako dodatek do dań. Oczywiście do marynowania możemy stosować octy jabłkowe czy octy winne, ale są to produkty droższe. Ocet doskonale konserwuje domowe przetwory, dodaje kwasowości, możemy dodać przyprawy i zioła, aby uzyskać ulubiony smak.

Do świeżych warzyw i sałatek polecamy Ocet Balsamiczny z Modeny, Ocet Balsamiczny Bianco, Ocet 7 Ziół, Ocet Jabłkowy, Ocet Malinowy, Ocet Biały Winny czy Krem Balsamiczny Balsamissimo 250 g. Są to produkty najwyższej jakości i o doskonałych walorach smakowych, na wielu stołach produkty wręcz niezastąpione. Widać spory wpływ wielu kuchni z różnych zakątków świata, w szczególności włoskiej, gdzie octy są stosowane do wielu dań.

Ocet jest produktem często niedocenianym. Jakie właściwości zdrowotne posiada?

Ocet to doskonały konserwant, to produkt naturalny, który ma wiele zastosowań. Ocet może działać antybakteryjnie i przeciwzapalnie. Kwas octowy może być skuteczny w spowalnianiu procesu odkładania się tłuszczu w organizmie i lipidach wątrobowych. Substancja ta mobilizuje ciało do sprawnego przetwarzania tłuszczów, co zapobiega nadwadze i wspiera procesy trawienne. Warto pamiętać, że ocet, w szczególności ocet jabłkowy zwiększa poczucie sytości, może zmniejszać poziom cholesterolu i może znacząco obniżać poziom glukozy, LDL, trójglicerydów i HbA1c, które są wskaźnikami cukrzycy typu 2.

Ocet Spirytusowy ma zastosowanie nie tylko w kuchni, ale również w domu czy ogrodzie. Często używany jest do czyszczenia kuchni i łazienki czy okien oraz po remontach w naszych domach. Co ciekawe, my również zauważamy zwiększony popyt na ocet w okresie porządków wiosennych.

Czym wyróżniają się octy KUHNE Polska?

Wszystkie nasze octy są w szklanych butelkach, to bardzo ważne. Nasz Ocet Spirytusowy SUDECKI jest bez dodatku siarki, jako jeden z niewielu na polskim rynku. Mamy najszerszą gamę produktów, tu przede wszystkim octy KüHNE: Ocet Balsamiczny z Modeny, Ocet Balsamiczny Bianco, Ocet 7 ziół, Ocet BIO 750 ml KüHNE, Ocet Winny Biały, Ocet Winny Czerwony, Ocet Orzechowy czy Ocet Jabłkowy 750 ml, który jest jedynym octem jabłkowym na rynku o tak naturalnej barwie i tak głębokim smaku. Butelki naszych octów mają bardzo ciekawe kształty i znakomicie prezentują się na stole. Octy KüHNE i SUDECKI to doskonała jakość, a jednocześnie znakomity smak.

Dlaczego najlepiej wybierać ocet w szklanej butelce, a nie w plastikowej PET?

Prowadzimy działalność ze społeczną odpowiedzialnością biznesu i w zgodzie ze środowiskiem naturalnym. Wyeliminowaliśmy zgrzewki foliowe, używamy wyłącznie kartonów, a ocet produkujemy wyłącznie w butelkach szklanych. Tu należy pokreślić 3 bardzo ważne aspekty, tzn.:

a) niebezpieczeństwo dla konsumenta: ze względu na kwasowość octu może wystąpić tzw. migracja cząstek plastiku do produktu. Sprzedaż Octu w PET może stanowić potencjalnie ogromne ryzyko – np. politereftalanem etylenu. Ocet w butelce szklanej jest całkowicie bezpieczny.

b) ekologia: szkło podlega recyklingowi, plastik PET po occie praktycznie nie jest do ponownego użycia.

c) kaucje: zapewne w najbliższych miesiącach wejdą dyrektywy dotyczące kaucji za butelki plastikowe.

Czy możemy spodziewać się nowych pozycji w portfolio, kampanii reklamowych czy promocyjnych?

W ostatnim czasie najmocniej marketingowo angażowaliśmy się w promowanie i rozwój kategorii sosów, w szczególności linii MADE FOR MEAT (www.made4meat.pl, www.facebook.com/kuhnepl/). To produkty wyśmienite w smaku i są z tzw. czystą etykietą, bez konserwantów, bez barwników, bez wzmacniaczy smaku. Nasze sosy czy dressingi sałatkowe są stale promowane, pojawi się również kampania TV. Cały czas pracujemy nad poprawą dystrybucji. Stale poszerzamy nasze portfolio, wiosną wprowadziliśmy Ocet BIO 750 ml KüHNE, w lipcu nowe ogórki: Korniszony GIN 370 ml i Korniszony WHISKEY 370 ml. Mocno zachęcamy do kupowania naszych produktów przez konsumentów oraz właścicieli sklepów, hurtownie i sieci handlowe.

Dziękuję za rozmowę.
Joanna Kowalska



tagi: Zenon Badyra , Director of Sales and Marketing w firmie KUHNE Polska ,