W kategorii serków topionych istotny wpływ na generowanie sprzedaży mają pojawiające się coraz to nowe mody żywieniowe, a także sezonowość, która ma decydujący wpływ na decyzje smakowe konsumenta. Bo o ile zimą w koszyku zakupowym często można znaleźć produkty z dodatkiem grzybów (pieczarki czy borowiki) lub z dodatkiem czosnku, o tyle wiosną i latem ulubionymi smakami Polaków są serki wykonane na bazie tradycyjnych serów twardych, takie jak: Złoty Ementaler, Gouda czy Tylżycki, a także te, z typowo wiosennymi dodatkami np. cebulką i szczypiorkiem – mówi Aneta Będkowska Marketing Manager w Sertop sp. z o.o. – Niebagatelny wpływ na sprzedaż ma także różnorodna forma pakowania serków topionych, która powinna być urozmaicona (np. serowe krążki, plastry lub kostki). W przypadku ograniczenia ilości miejsca na półce, ważne jest dostosowanie rodzaju opakowania do przeważających preferencji klientów naszego sklepu. Drugim istotnym elementem doboru jest lokalizacja sklepu. Jeżeli jest on zlokalizowany w pobliżu np. biurowca, to najlepiej rotującymi serkami będą te, w plastrach, z użyciem których pracownicy mogą w błyskawiczny sposób przygotować sobie kanapkę. Jeśli natomiast nasz sklep jest sklepem osiedlowym, to warto postawić na serki topione w kostce tzw. telewizorki, które wystarczą do przygotowania posiłku dla więcej niż jednej osoby. Kluczem do sukcesu jest po prostu obserwacja preferencji konsumentów i dostosowywanie się do ich bieżących potrzeb. Bo w końcu chodzi o to, aby klient opuścił nasz sklep zadowolony i ponownie wrócił na zakupy.
DHL i New York University Stern School of Business...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.