Z rynku FMCG

TOP PRODUKT dla „Likworków Gdańskich” z BAŁTYKU

Środa, 12 czerwca 2019
Likworki Gdańskie uzyskały najwięcej głosów publiczności w plebiscycie na najpopularniejszy produkt Pomorza TOP PRODUKT 2019. Plebiscyt zorganizowała redakcja „Dziennika Bałtyckiego” – największej regionalnej gazety na Pomorzu pod patronatem Marszałka Województwa Pomorskiego. W poniedziałek, 10 czerwca, w Filharmonii Bałtyckiej w Gdańsku odbyła się ceremonia wręczenia nagrody, którą z rąk redaktora naczelnego Mariusza Schmidki odebrał prezes ZPC Bałtyk Konrad Mickiewicz.
Plebiscyt TOP PRODUKT organizowany jest przez „Dziennik Bałtycki” od 16 lat. Jego intencją jest prezentacja firm, produktów i usług, które są wizytówką Pomorza i cieszą się największą popularnością. Czytelnicy, internauci i konsumenci produktów i usług mają dzięki TOP PRODUKTOWI możliwość poznania i wybrania firm, które działają na Pomorzu, a ich produkty są wpisane zarówno w tradycje jak i rozwój całego regionu.

W tym roku najwięcej głosów publiczności otrzymały „Likworki Gdańskie”, które w ostatnich latach zyskały miano kultowych, gdańskich słodyczy stając się słodkim ambasadorem miasta. Likworki to bogactwo tradycji i bogactwo smaków, a także wyjątkowa receptura oraz unikatowa technologia – mówi Konrad Mickiewicz, prezes ZPC „Bałtyk”. Trudno dzisiaj znaleźć na rynku produkty, które oprócz niepowtarzalnego smaku niosłyby także tak duży przekaz emocjonalny, związany z historią i tradycjami jednej firmy – podkreśla K. Mickiewicz. 

Likworki z „Bałtyku” świętują w tym roku jubileusz 50-lecia. Są to cukierki, które pod warstwą czekolady i skrystalizowanej, cukrowej skorupki kryją płynne nadzienie. Jednoznacznie kojarzą się z Gdańskiem – miastem, w którym powstały i w którym są tworzone od pięciu dekad. Przy ich produkcji pracowało kilka pokoleń twórców czekoladowych pyszności. Już w latach 60. trwały prace nad specjalną recepturą i techniką produkcji. W tworzeniu likworków „Bałtyk” dba o każdy, najmniejszy szczegół. Istotne nawet jest to, aby nie produkować likworków w trakcie burzy, ponieważ zjonizowane powietrze może negatywnie wpłynąć na proces krystalizacji cukru.

Ciągła produkcja likworków i lata doświadczeń usytuowały „Bałtyk” w czołówce nie tylko polskich, ale i europejskich firm dysponujących największym doświadczeniem w produkcji tej kategorii słodyczy. Pierwszymi likworkami „Bałtyku”, które zdobyły ogólnokrajową popularność już na początku lat 70. były słynne „Auto-Cafe” z płynnym, kawowym nadzieniem. Przeznaczone były głównie dla kierowców, co podkreślał wizerunek kultowego Fiata 126p „malucha” na opakowaniu. Produkowano także likworki z nadzieniem alkoholowym dobierając wiele ciekawych smaków, zwłaszcza tradycyjnych nalewek i trunków (winiak, żubrówka, koniak, grapefruitowe, herbaciane). Dzisiaj największą popularnością cieszą się „Likworki Gdańskie” (smaki żubrówki, żurawinówki i brandy) oraz „Baltik Vodka” (smak tradycyjnej wódki). Najnowsze likworki to „Nalewki domowe” (smaki pigwówki, wiśniówki i orzechówki) oraz kawowe „Mokka” (bez alkoholu, smaki latte i espresso), które debiutują na rynku zyskując szerokie grono sympatyków. Dużą popularność zyskały także kultowe już bombonierki z likworkami o smakach żurawinówki i wódki o charakterystycznym kształcie buteleczek. Likworki „Bałtyku” nie zawierają konserwantów, barwników i substancji koloryzujących.


tagi: Likworki Gdańskie , TOP PRODUKT 2019 , ZPC Bałtyk , Konrad Mickiewicz ,