Wiadomości

Biedronka piątym najbardziej pożądanym pracodawcą

Środa, 05 czerwca 2019
Kto zasługuje na miano Pracodawcy Roku? Takie pytanie zadała studentom AIESEC, międzynarodowa organizacja studencka. Wysokie piąte miejsce zajęło Jeronimo Martins Polska, właściciel sieci sklepów Biedronka, plasując się tuż za firmami konsultingowymi i z obszaru nowych technologii. Obecnie sieć po raz kolejny otwiera się na młodych ludzi – poszukuje ok. 20 uczelnianych ambasadorów wśród studentów, a na zgłoszenia czeka do 30 czerwca. Natomiast już 1 lipca ponad 100 studentów rozpocznie 3-miesięczne płatne praktyki w JMP.
W badaniu AIESEC wzięło udział 3000 studentów z ponad 30 uczelni, z 13 polskich miast. Jako kluczowe czynniki decydujące o wskazaniu firm jako najlepszych pracodawców na polskim rynku, studenci wskazali: aktywność na rynku, popularność, wysokość zarobków, zgodność branży z ich zainteresowaniami, styl i atmosferę pracy, możliwość zdobycia międzynarodowego doświadczenia oraz opinię znajomych. Biedronka zajęła 5. miejsce w rankingu Pracodawca Roku 2018, lokując się za takimi firmami jak Google, EY, Deloitte i PwC .

Campus Ambassadorowie poszukiwani

Popularnością wśród studentów cieszy się również program ambasadorski Jeronimo Martins Polska. Obecnie trwa rekrutacja na ok. 20 Campus Ambassadorów. W ramach programu Jeronimo Martins reprezentują i promują oni firmę na swojej uczelni i w środowisku akademickim, docierając do młodych ludzi z informacją o możliwościach rozwoju u lidera branży retail. Biorą też udział w szkoleniach i warsztatach oraz rozwijają swoje umiejętności komunikacyjne.

- Podczas Programu Campus Ambassador miałem możliwość uczestniczyć w wielu rozwijających szkoleniach. Miałem również okazję ze szczegółami poznać działalność firmy oraz jej funkcjonowanie na rynku. Wiedza z zakresu employer brandingu, którą zdobyłem, pomogła mi w realizacji własnych pomysłów promowania Jeronimo Martins. Oprócz działań i własnych inicjatyw na mojej uczelni oraz w mediach społecznościowych pomagałem pracownikom firmy w trakcie targów pracy. Ponadto spotkałem mnóstwo inspirujących osób i mam nadzieję, że utrzymam z nimi kontakt przez długie lata! – zaznacza Dawid Baranek, Campus Ambassador JMP w roku akademickim 2018/2019.

Aplikować do programu Campus Ambassador można do 30 czerwca, więcej informacji na stronie https://karierawjm.pl/program-stazowy/campus-ambassador/.

100 praktykantów od lipca w Biedronce

1 lipca w Jeronimo Martins Polska ruszają 3-miesięczne płatne praktyki, zarówno w Biurze Głównym firmy w Warszawie, Centrum Usług Wspólnych w Poznaniu, jak i biurach regionalnych firmy. Weźmie w nich udział ok. 100 studentów. Podczas rekrutacji na 22 praktykantów do Biura Głównego w Warszawie, w której wzięło udział ponad 3 tys. osób, największym zainteresowaniem cieszyły się działy: Marketing, Public Relations, Dział IT oraz Dział Skarbca.

- Praktyki w Jeronimo Martins są realną szansą dla młodych ludzi na zdobycie cennego doświadczenia pod okiem specjalistów. Każdy z naszych praktykantów ma możliwość zrealizowania samodzielnego projektu w ramach pracy w danym dziale oraz udziału w licznych warsztatach. Co roku, po odbyciu stażu letniego, wielu praktykantów ma możliwość pozostania z nami na dłużej. Podczas spotkań rekrutacyjnych spotkaliśmy naprawdę wielu inspirujących młodych ludzi, którzy chętnie dzielili się z nami swoimi doświadczeniami i aspiracjami. Pierwszego lipca powitamy w naszym biurze głównym 22 praktykantów – mówi Karolina Strzemieczna, specjalista ds. rekrutacji w Jeronimo Martins Polska.

Program menedżerski

Grupa Jeronimo Martins od ponad 30 lat rekrutuje też absolwentów uczelni wyższych do programów skierowanych do młodych talentów. Celem tych programów jest wykształcenie i rozwinięcie przyszłych menedżerów. Młodych ludzi do udziału w stażach powinien zachęcić fakt, że trójka absolwentów tych programów objęła z czasem stanowiska dyrektorów generalnych w Kolumbii, Portugalii i Polsce. Na rynku polskim programy menedżerskie w JMP funkcjonują już od 23 lat.

Biedronka i millenialsi

To, że Biedronka jest atrakcyjnym pracodawcą dla młodych osób widać też w statystykach dotyczących zatrudnienia w firmie. Z najnowszych danych wynika, że średnia wieku osób zatrudnionych w Biedronce to 36 lat, a średnia wieku kierowników sklepu to 37 lat. Millenialsi (pokolenie ludzi urodzonych w latach 80. i 90. XX wieku) stanowią aż 40 proc. procent wszystkich menedżerów w sieci. Młody wiek da się zauważyć nawet w zarządzie firmy: najmłodszy członek zarządu JMP ma 42 lata.



tagi: Jeronimo Martins Polska, AIESEC, międzynarodowa organizacja studencka,