Wiadomości

Mazurska Manufaktura Alkoholi przedłuża zbiórkę crowdfundingową

Poniedziałek, 03 czerwca 2019
Mazurska Manufaktura Alkoholi – rodzinna spółka produkująca alkohole mocne – przedłużyła kampanię crowdfundingową na platformie Beesfund do 1 lipca br. Jak dotąd firma zebrała niemal 1,5 mln zł od ponad 650 akcjonariuszy, wśród których znalazła się m.in. Magda Gessler. Zebrane środki zostaną przeznaczone m.in. na rozwój produkcji wódki i nalewek kraftowych. W planach spółki jest także wejście na Newconnect.
Mazurska Manufaktura Alkoholi rozpoczęła zbiórkę środków na początku kwietnia, kiedy wyemitowała 143 tys. akcji, stanowiących 12,5 proc. udziałów w przedsiębiorstwie. Cena jednej akcji to 29,95 zł. Firma liczy na pozyskanie 4 mln zł. Pozyskane środki chce zainwestować przede wszystkim w produkcję wysokoprocentowej wódki i nalewek rzemieślniczych oraz doposażenie i rozwój zakładu mieszczącego się w zabytkowym browarze w Szczytnie. – Naszym celem długofalowym jest też zwiększenie udziału w rynku, w kategoriach: wódka oraz likiery, nalewki i smakowe napoje spirytusowe. Mamy także ambicje, by w ciągu pięciu lat wejść na Newconnect – mówi Jakub Gromek, główny akcjonariusz i pomysłodawca Mazurskiej Manufkatury Alkoholi.

Do tej pory w spółkę zainwestowało ponad 650 osób, które nabyły akcje o łącznej wartości niemal 1,5 mln zł. Wśród nowych akcjonariuszy znalazła się m.in. znana restauratorka Magda Gessler, która nabyła akcje o wartości 400 tys. zł i została ambasadorką emisji. - Cieszy nas fakt, że aż tyle osób uwierzyło w naszą firmę, ale i w potencjał rzemieślniczych wódek i nalewek. Zależy nam, by zbudować wokół naszej marki sieć miłośników dobrych alkoholi. Dotychczasowe efekty zbiórki pokazują, że jest to jak najbardziej możliwe. Dlatego idziemy za ciosem i przedłużamy zbiórkę do 1 lipca – dodaje Gromek.

Na nowych akcjonariuszy Mazurskiej Manufaktury Alkoholi czeka szereg benefitów. Zakup jednej akcji o wartości 29,75 zł upoważnia do udziału w corocznym, walnym zgromadzeniu akcjonariuszy. Z kolei nabycie pakietu akcji o większej wartości (od 250, 500, 1000, 2000 i 5000 zł) wiąże się z dodatkowymi niespodziankami – m.in. limitowanymi, dedykowanymi alkoholami z oferty Spółki. Osoby, które zainwestują co najmniej 2000 zł, zostaną uhonorowane imienną cegiełką w „hall of fame” stworzonym w historycznym browarze w Szczytnie, gdzie firma ma swoją siedzibę. Z kolei nabywcy akcji o największej wartości (od 12 000 i 25 000 zł) otrzymają m.in. nowości produktowej Mazurskiej Manufaktury Alkoholi oraz zaproszenie na zwiedzanie zakładu połączone z degustacją. Na Inwestorów, którzy zakupią akcje o wartości co najmniej 100 000 zł czeka spersonalizowany, indywidualnie wypracowany pakiet korzyści.

Więcej informacji na jej temat można znaleźć na: https://mazurskamanufaktura.beesfund.com/


Mazurska Manufaktura Alkoholi to spółka produkująca alkohole mocne w kilku segmentach rynku i kilku rodzajach asortymentów, w tym alkohole kraftowe. Firma ma swoją siedzibę ma w Szczytnie, w ponad 100-letnim browarze który wpisany jest na listę zabytków Warmii i Mazur. Spółka działa w oparciu o tradycyjne receptury i najwyższe wymagania jakościowe. W procesie produkcji korzysta z własnych, najczystszych mazurskich  ujęć wody. Wśród flagowych produktów firmy można wymienić wódkę Bielik – rzemieślniczy produkt klasy premium wyróżniony m.in. w konkursie Superior Taste Award w Brukseli, jak również Wódkę z Mazur stanowiącą wizytówkę regionu i Advocat – w 100 proc. naturalny likier jajeczny. Więcej informacji na temat firmy można znaleźć na stronie Mazurskamanufaktura.pl.

Beesfund jest jedyną platformą w Europie Środkowo-Wschodniej, która przeprowadza emisje akcji dla Spółek Akcyjnych i Spółek Komandytowo-Akcyjnych. Po przeprowadzonej emisji pomaga także w procesie dalszego pozyskania kapitału na rozwój. Na swoim koncie mają emisje dla takich podmiotów jak: Browar Inne Beczki, Migam.org, InPay, Towarzystwa Biznesowe. Emisja na platformie Beesfund niesie dla przedsiębiorcy szereg korzyści. Jest to przede wszystkim zbudowanie społeczności inwestorów wokół firmy oraz okazja do przeprowadzenia kampanii PR-owej i marketingowej. Przeprowadzenie emisji to także wycena wartości biznesu, która może przełożyć się na zainteresowanie potencjalnych inwestorów strategicznych. Z innej strony to też szansa dla pracowników firmy, aby stać się akcjonariuszami biznesu, w którym są zatrudnieni. Najważniejsze jednak jest to, że firmy mogą pozyskać kapitał w wysokości 100 tys. euro i przygotować się do debiutu spółki na Newconnect lub GPW.



tagi: Mazurska Manufaktura Alkoholi, zbiórka crowdfundingowa,