Kategorie produktów

Hochland to interesujący świat dla konsumenta!

Piątek, 31 maja 2019 HURT & DETAL Nr 05/159. Maj 2019
Hochland jest jedną z firm branży serowej, która obecna jest w Polsce od 25 lat i może pochwalić się długą historią. Silna pozycja Hochland podparta jest ponad 90-letnim doświadczeniem w produkcji sera. Hochland otwiera interesujący świat dla konsumenta, pokazując w swoich działaniach nie tylko atrybuty funkcjonalne, ale coraz ciekawszy świat. Na ten temat z Jackiem Wyrzykiewiczem, PR & Marketing Services Managerem w Hochland Polska, rozmawia Monika Kociubińska.
Przed jakimi wyzwaniami stoi Hochland?

Hochland to lider w kategorii markowych serów w Polsce, posiada ponad 10-procentowy udział w rynku. Jest numerem jeden w kategorii serów kremowych topionych, a także serów twarogowych puszystych, z kultową marką Almette w roli głównej. Ale to właśnie produkty markowe stoją przed wyzwaniem stworzenia emocjonalnego powiązania między konsumentem a marką. Stąd ciągle rośnie potrzeba działań marketingowych, szukania nowych rozwiązań uzasadniających znaczenie marki, ponieważ od nich zależy sukces produktów markowych.

Jak po 25 latach obecności w Polsce Hochland zaskakuje konsumentów?

Zaskakujemy przede wszystkim produktami, które wykraczają poza tradycyjne rozumienie sera. Bogata oferta smakowa, od serów kremowych twarogowych Almette, poprzez całą paletę serów kremowych topionych Hochland, sery żółte plasterkowane, po sery pleśniowe Valbon, sprawia, że produkty te wciąż zaskakują mnogością potraw, do których można je zastosować. Trend prozdrowotny jest trendem globalnym, Polska jest jednym z wielu krajów, w których konsumenci zmieniają styl życia na bardziej „fit” i świadomie podchodzą do kwestii żywienia. Rośnie świadomość konsumentów, która kieruje ich w stronę zdrowszych produktów, coraz bardziej doceniana też jest wygoda i oszczędność czasu. Wzrasta zapotrzebowanie na poręczne produkty, które można zabrać ze sobą i spożyć w drodze. Obserwujemy ten trend i dostosowujemy do niego ofertę. To daje szansę wzrostu wolumenu sprzedaży, a handel jest otwarty na produkty wygodne. W wersji mini oferujemy już nasz kultowy serek Almette. Nowe produkty coraz częściej mają minimalistyczny design, producenci skupiają się na naturalności składników i chętnie je pokazują, podkreślają też najważniejsze funkcjonalne korzyści.

A co z kulinarnymi klasykami?

Te nigdy nie wychodzą z mody, a kuchnia jest miejscem, w którym ciągle można tworzyć coś nowego. Sery kremowe topione dla Hochland to zasadniczy core biznesu i nadal blisko 10% całego rynku serów. Klient tej kategorii zmienia się i ewoluuje w stosunku do swojego odpowiednika sprzed kilku lat. Cały czas prowadzimy działania, które mają na celu uczynienie serów jeszcze bardziej atrakcyjnymi. Sporo inspiracji przedstawiamy na stronie www.hochland.pl oraz www.almette.pl. Przygotowaliśmy nowe propozycje także dla rynku HoReCa, więcej informacji na stronie www.hochlandprofessional.pl.

Które kanały sprzedaży są ważne?

Znaczenie kanału tradycyjnego sprzedaży zależy od kategorii, ale dla nas odgrywa on znaczącą rolę, jednak warunki, takie jak długość półek, są zupełnie inne niż w przypadku kanału nowoczesnego. Istnieje również różnica w możliwościach zakupu. Zwracamy uwagę, aby materiały POS były dopasowane do formatu i rodzaju sklepu. Materiały mają przyciągać uwagę kupującego, informować o produkcie i ewentualnej ofercie promocyjnej, jednak nie zaśmiecać i nie dominować przestrzeni. Ważna jest komunikacja detalistów z producentami, zrozumienie potrzeb właścicieli sklepów.

Jednak konsumenci i handlowcy czekają na nowości i innowacje?

To prawda. Najważniejsze jest wprowadzanie innowacji, które zyskają duży udział w rynku. Nadal możliwe jest tworzenie takich innowacji. Musimy mieć konkretną ofertę dla każdego sektora, a także dedykowane narzędzia komunikacji. Dzisiaj to sprzedawcy decydują o sukcesie lub porażce marki, a relacje z sieciami zależą od tego, jaką wartość można wnieść w ich działalność z daną marką. Jeśli marka generuje sprzedaż, można spodziewać się nawiązania relacji partnerskich. Regularnie wprowadzamy nowości, ostatnio dla fanów gotowania kultowych dań na ciepło, w domowym zaciszu: ser w grubych plastrach Hochland BURGER & TOAST – po stopieniu idealnie się ciągnie, nadając przekąskom takim, jak pizza, tosty, burgery – niezwykle oryginalny smak. Nasza oferta to interesujący świat dla konsumenta!

Dziękuję za rozmowę.


tagi: Hochland Polska, Jacek Wyrzykiewicz,