Kategorie produktów

Radość – to wspólny mianownik wszystkich naszych produktów

Piątek, 31 maja 2019 Autor: Monika Górka, HURT & DETAL Nr 05/159. Maj 2019
O okazjonalnych słodkościach, ofercie dla najmłodszych konsumentów, a także wyjątkowych nowościach wprowadzonych na rynek – rozmawiamy z Joanną Chmielewską-Michalczyk, Dyrektorem Marketingu w firmie Storck.
Polacy często wyrażają uczucia za pomocą… czekoladek. Elegancka bomboniera może zatem powiedzieć więcej niż słowa?

Trudno się z tym stwierdzeniem nie zgodzić. Taką ikoną podziękowań jest na pewno nasze Merci. To produkt idealny, by wyrazić przede wszystkim swoją wdzięczność, ale również inne ciepłe uczucia i pozytywne emocje.

Merci znaczy nie tylko dziękuję, to produkt, który niesie ze sobą pewną uniwersalność. Zwłaszcza nasze pierwsze klasyczne czerwone Merci, które jest obecne na rynku już ponad 20 lat. To wybór 8 różnych czekoladek, co daje nam pewność, że osoba, którą obdarujemy znajdzie wśród nich swoje ulubione smaki. Oferta Merci wciąż się rozszerza. Dostępne są Merci w czekoladzie mlecznej, deserowej, Merci zielone – z migdałami oraz orzechami – i najnowsze będące od pół roku na rynku – Merci Mus Czekoladowy. Dzięki dostępności tylu wariantów Merci, mamy pewność, że znając kogoś trochę lepiej – możemy wybrać upominek, który idealnie trafi w jego oczekiwania.

Merci to też figurki okazjonalne, wielkanocne zajączki, jajeczka czy bożonarodzeniowe Mikołaje, bombki. Bo na świąteczne okazje również potrzebujemy produktu do wyrażenia uczuć i powiedzenia merci w nieco inny sposób.

Dzień Matki, Ojca czy Walentynki, a także zakończenie roku szkolnego – okazji do wręczenia Merci jest naprawdę wiele. Czasami warto zrobić to od tak – bez okazji i specjalnej daty w kalendarzu – można przecież podziękować babci, że zajęła się wnukami czy sąsiadce, że odebrała paczkę od kuriera – jest mnóstwo takich przykładów, gdy ktoś okazał nam pomoc i wsparcie, a my chcemy się odwdzięczyć. Wtedy sięgamy po Merci i nie musimy mówić nic więcej.

Super-owocowe smaki, „mambastyczne” opakowania i innowacyjne kształty – to coś nowego dla najmłodszych konsumentów?

Dzieci uwielbiają nowości i wręcz ich oczekują, jednocześnie to konsumenci bardzo spostrzegawczy i wymagający. Mamba jest produktem, który towarzyszy kolejnym już pokoleniom dzieciaków, i zmienia się wraz z nimi. W tym roku wprowadziliśmy na rynek coś zupełnie nowego, to wciąż ta sama Mamba, ale jednak całkowicie inna.

Mamba Magic Sticks, Party oraz Fantastic Mix to aż 3 zupełnie nowe, fantastyczne opakowania cukierków o owocowych smakach i kreatywnych kształtach. Mamba Magic Sticks to prawdziwie nowatorska oferta – rozpuszczalne gumy, które podczas żucia zmieniają swój smak! Mają kształt magicznych różdżek, które można rozciągać i wyginać, można bawić się ich kształtem. Kolorowe i różnorodne wzory na opakowaniach przyciągają uwagę najmłodszych, a duże formaty torebek pozwalają dzielić się Mambą z kolegami, idealnie nadają się także na kinder party.

Produkt jest na rynku od marca, dlatego jeszcze niewiele możemy powiedzieć o wynikach sprzedaży, ale głęboko wierzymy, że będzie on dobrze przyjęty przez konsumentów.

Proszę opowiedzieć o innowacyjności batonów Knoppers – jak zareagowali na niego konsumenci i wielbiciele klasycznego wafelka tej marki?

Wprowadzając batona Knoppers na rynek spodziewaliśmy się dobrego przyjęcia ze strony naszych konsumentów. Może brzmi to nieco nieskromnie, jednak nasza pewność wynikała przede wszystkim z faktu, że nowy produkt wkracza na dobrze przygotowany grunt. Knoppers jako wafelek to marka znana szerokiemu gronu odbiorców – na rynku jest już 20 lat.

Baton Knoppers to prawdziwie innowacyjna propozycja. Produkt ten łączy w sobie to, co najlepsze ze znanego wszystkim wafelka Knoppers – czyli chrupiący wafelek, krem nugatowy, krem mleczny – z pyszną mleczną czekoladą i chrupiącymi orzechami laskowymi w karmelu. Widzieliśmy reakcje osób, które próbowały batona Knoppers, mam tutaj na myśli wyniki badań konsumenckich, które przeprowadziliśmy przed wprowadzeniem tego produktu na rynek, i mogę powiedzieć, że był on przyjęty naprawdę entuzjastycznie. Również nasze prywatne testy produktu wśród znajomych pokazywały, że każdy kto próbował batona był zachwycony.

W przypadku Knoppersa działa również efekt nowości – a my Polacy lubimy próbować. Jeżeli pojawia się na rynku coś nowego, to jest bardzo duże prawdopodobieństwo, że tego spróbujemy. Później produkt musi obronić się sam. Baton Knoppers jest produktem, który zdecydowanie się broni.

Werther's Original – to marka, która u wielu z nas przywołuje ciepłe wspomnienia z dzieciństwa a produkt Werther's Original Soft Caramels – został w ubiegłym roku podwójnie nagrodzony w konkursie Złoty Paragon. Za co konsumenci szczególnie uwielbiają Wasze karmelki?

Od 3 lat rozbudowujemy portfolio Werther’s Original. Na rynku od dłuższego już czasu obecne są klasyczne cukierki karmelowe, dołączyliśmy do nich karmelki nadziewane, kolejne były Werther’s Original Soft Caramels, czyli nasze pierwsze miękkie cukierki karmelowe, które stanowią duży przeskok w konsystencji produktu – z twardych do miękkich, a w roku ubiegłym do portfolio dołączyliśmy cukierki miękkie z nadzieniem czekoladowym (Werther’s Original Soft Eclairs), które również zostały bardzo dobrze przyjęte przez rynek. Z nowymi produktami trafiamy do tych konsumentów, którzy preferują cukierki miękkie, rozpływające się w ustach, ale wciąż bardzo sobie cenią ten tradycyjny smak karmelu, toffi, czekolady. W dzisiejszych czasach nie zawsze łatwo jest znaleźć 7 minut na zjedzenie cukierka, a tyle średnio trwa delektowanie się klasycznym karmelkiem. Dla tych zabieganych  – nowe warianty Werther’s Original wydają się być idealne. Myślę, że tajemnicą ich sukcesu jest właśnie to połączenie tradycji z bardziej nowoczesną formą podania. Karmelki twarde i Soft Caramels dodatkowo występują także w opcji impulsowej.

No właśnie – mniejsze opakowania to okazja do sprzedaży przy kasie, jak ważna jest ta strefa dla produktów Storck?

Kasa na pewno jest bardzo ważnym miejscem dla sprzedaży słodyczy, ponieważ wiele słodkich decyzji zakupowych zapada właśnie pod wpływem impulsu w miejscu sprzedaży. Tak więc, właściwa ekspozycja, zarówno podstawowa na półce, ale też przykasowa oraz dodatkowa lokalizacja na wszelkiego rodzaju standach, stojakach, wieszakach, paletach, wielkich ekspozytorach – to elementy niezbędne.

Bardzo ważna jest współpraca z naszymi partnerami handlowymi, dzięki partnerskim relacjom widoczne są obustronne korzyści. Dla nas ważna jest właśnie dystrybucja i ekspozycja, a dla partnerów handlowych, jak sądzę, istotne jest to, żeby mieć w ofercie produkty znane, po które konsument chętnie sięga.

Słodycze Storck to gwarancja jakości i tradycji. Czy tak są też utożsamiane przez polskich konsumentów? Na jakie inne aspekty zwracają uwagę konsumenci wybierając Wasze marki?

Konsumenci doskonale znają nasze marki, Merci, Toffifee, Śmiejżelki czy Mamba – zdecydowana większość Polaków potwierdza ich znajomość, co widać także w prowadzonych przez nas badaniach rynkowych. Każda marka jest inna, każda jest wyjątkowa, każda ma swoich konsumentów i każda ma swoje miejsce na rynku.

Wspólnym mianownikiem wszystkich naszych produktów jest radość, którą przynoszą konsumentom. Wszystkie nasze produkty łączą ze sobą również pozytywne emocje, które one przekazują i oczywiście tradycja. Na polskim rynku jesteśmy obecni od lat 90-tych, natomiast firma na arenie międzynarodowej to ponad 100-letnia tradycja. Kolejnym wspólnym mianownikiem, który tutaj można przywołać byłaby również rodzinność. Z jednej strony, Storck jest firmą rodzinną – obecnie firmą zarządza czwarte już pokolenie założycieli. Z drugiej strony, wśród naszych produktów całe rodziny znajdą coś dla siebie, od najmłodszych do najstarszych konsumentów. Oczywiście należy podkreślić również wysoką i powtarzalną jakość wszystkich naszych produktów. Marki z portfolio Storck to gwarancja najlepszych składników, metod produkcji i staranności na każdym jej etapie.

Dziękuję za miłą rozmowę.
Monika Górka



tagi: Joanna Chmielewska-Michalczyk, Storck,