Budowanie wartości produktów i podkreślanie ich walorów to zdaniem szefa CEDC obowiązek lidera rynku. „Staramy się budować wartość naszych marek, a nie ją obniżać. Taka jest nasza strategia i to widać już w 2018 roku, a także wcześniej” – podkreślał Vassilen Tzanov, Dyrektor Generalny CEDC.
Firma konsekwentnie będzie budować wartość w każdym segmencie, stawiając również na innowacje. „Jesteśmy odpowiedzialnym operatorem na rynku, mamy lata doświadczenia. Nie możemy zwiększyć ceny od razu o 10%, bo konsumenci tego nie zaakceptują. Chcemy więc budować wartość przez komunikację o naszych markach, podkreślając jej walory. Stawiamy także na innowacje” – mówił Vassilen Tzanov.
Jak dodał Wojciech Bortkiewicz, Commercial Director w CEDC, kategoria wódek jest jedną z najbardziej wrażliwych cenowo kategorii – małe zmiany ceny powodują przepływy wolumenów sprzedaży na inne marki.
Firma jako lider rynku umocniła swoją pozycję, osiągając 37,7% udziałów na rynku wódek, whisky i wina. CEDC w 2018 roku na rynku wódki w Polsce osiągnęło 45,7% udziałów. Sprzedaż wolumenowa CEDC w 2018 roku wzrosła o 5,2% w porównaniu do roku poprzedniego. Biorąc pod uwagę ilość sprzedanych wódek, wyniki w 2018 roku były lepsze o 3,6% niż w 2017. Z kolei sprzedaż importowanych produktów w 2018 r. wzrosła o 13,7% względem roku poprzedniego.
Jak informuje Vassilen Tzanov, Dyrektor Generalny CEDC, w 2019 roku firma będzie dalej umacniać przewagę konkurencyjną na rynku alkoholi skupiając się na budowaniu marek i wartości rynku w każdej kategorii poprzez inwestycje, innowacje, komunikację budując emocje u konsumentów.