Z rynku FMCG

Jedzenie z McDonald’s i hotdogi najczęściej wybierane podczas podróży z dziećmi

Wtorek, 15 stycznia 2019
Rodziny z dziećmi podróżujące na dłuższych trasach najczęściej na posiłek wybierają bistro przy stacji benzynowej oraz restauracje sieciowe zlokalizowane przy drodze. 41% respondentów ma swoje ulubione miejsca na posiłki, najpopularniejszą wśród nich restauracją sieciową zlokalizowaną przy drodze jest McDonald’s – wynika z badania ARC Rynek i Opinia.
Kierowcy w trakcie podróży niechętnie zbaczają z drogi, aby zjeść posiłek. Wśród rodzin z dziećmi najpopularniejszym miejscem na zjedzenie posiłku są kawiarnie i bary należące do sieci stacji paliw. Na drugim miejscu plasują się restauracje sieciowe zlokalizowane przy drodze. Tylko co czwarty respondent z tej grupy przyznaje, że zdarza mu się zjechać z trasy, aby zjeść posiłek w restauracji.

1.JPG
Źródło: Raport „Posiłki w trasie”, ARC Rynek i Opinia, grudzień 2018

Aż 38% respondentów podróżujących z rodziną stara się wybierać takie miejsca na posiłek, w których proponowana jest specjalna oferta dla dzieci z dodatkową atrakcją, np. w postaci zabawki czy gry.
To, czym w największym stopniu kierują się rodziny z dziećmi wybierając posiłek to jakość produktów.

2.JPG
Źródło: Raport „Posiłki w trasie”, ARC Rynek i Opinia, grudzień 2018

W przypadku rodzin z dziećmi często to nie kierowca podejmuje decyzję o postoju i posiłku, a współpasażerowie (48%), szczególnie dzieci. Kierowcy jadący w podróż z rodziną koncentrują się przede wszystkim na skutecznym dotarciu do celu – wolą zjeść w samochodzie niż przedłużać czas jej trwania kolejnym postojem. W związku z tym opcja drive-through stanowi dla nich atrakcyjny aspekt oferty. Dla kierowców podróżujących z rodziną ważna jest przynależność punktu gastronomicznego do sieci, która oferuje im odpowiednią jakość obsługi i przewidywalność, jeśli chodzi o zamówienie.

Wśród najczęściej wybieranych posiłków/ napojów w bistro przy stacji są: kawa, herbata, ciepłe napoje (67%), hot-dogi (55%) i zapiekanki (41%). Pełen posiłek dwudaniowy wybiera niemal co trzeci badany (30%), zaś posiłek wegetariański co dziesiąty (12%). Mimo iż również wśród kierowców podróżujących z rodzinami najpopularniejsze w trasie są posiłki typu fast food to jednak częściej niż pozostali kierowcy wybierają oni posiłki wegetariańskie lub wegańskie, świeżo wyciskane soki oraz żywność funkcjonalną.

Rodziny z dziećmi wybierając posiłek w trasie szukają rozwiązań po drodze gwarantujących jakość i zachowanie pewnych standardów. Dlatego jedzenie typu fast food ze sprawdzonych miejsc, takich jak bary należące do stacji sieciowych czy restauracje sieciowe typu McDonald’s są dla nich idealnym rozwiązaniem. Posiłki w takich miejscach to gwarancja sprawdzonej jakości i świeżości produktów, spełniających określone kryteria. Z pewnością dużo mniejsze obawy mają konsumenci kupując hamburgera w McDonald’s, gdzie na wszystkich etapach tworzenia jest zagwarantowana kontrola niż kupując hamburgera w nieznanym miejscu. Z naszych innych badań wynika, że konsumenci w drodze mniejszą wartość przykładają do tego, czy posiłek jest zdrowy i zbilansowany, ważniejsze jest źródło i szybkość podania – komentuje Sylwia Miszczyk, badaczka z ARC Rynek i Opinia.

Informacja o badaniu
Badanie zostało wykonane przez ARC Rynek i Opinia metodą CAWI (ankiety online) na celowej próbie N=1036 kierowców korzystających z posiłków podczas podróży. Badanie zostało zrealizowane w grudniu 2018 roku.



ARC Rynek i Opinia już od ponad 25 lat przeprowadza badania marketingowe oraz sondaże opinii publicznej i ma stałe miejsce wśród najlepszych instytutów badawczych w Polsce. Dzięki przynależności do największej międzynarodowej sieci zrzeszającej niezależne agencje badawcze – IriS – realizuje projekty badawcze w Europie i na świecie. Instytut ARC Rynek i Opinia posiada certyfikat jakości pracy ankieterów PKJPA, a wszystkie badania są realizowane w zgodzie ze standardami ESOMAR-u. http://www.arc.com.pl



tagi: McDonald’s , hotdogi ,