Z rynku FMCG

Banki Żywności ze wsparciem Grupy Raben i „7 metrów pod ziemią”

Wtorek, 18 grudnia 2018
Grupa Raben realizując projekt społeczny #RabenExpress „Transport jest potrzebny” zaprosiła do wspólnej podróży Rafała Gęburę z „7 metrów pod ziemią”. Projekt miał na celu pokazać w formie krótkiego reportażu działalność i potrzeby Banków Żywności, zwłaszcza w zakresie transportu żywności, oraz wesprzeć trwającą akcję Banków Żywności „Stoliczku, nakryj się!” Dzięki tej współpracy, w ciągu tygodnia od premiery filmu, Banki Żywności otrzymały 76,5 tysiąca złotych, które pomogą uratować 612 ton pełnowartościowego jedzenia przed zmarnowaniem i dostarczyć je do najbardziej potrzebujących.
- Uzyskana w ciągu 7 dni skala pomocy jest ogromna. Cieszymy się z niej niezmiernie i ze wsparcia Grupy Raben. Dzięki niemu będziemy mogli rozwiązać chociaż część ograniczeń, z jakimi mierzą się Banki Żywności, takich jak koszty transportu i paliwa. Wsparcie finansowe pomoże nam uratować 612 ton żywności, z których będzie możliwe przygotowanie 1,2 mln posiłków. Obecnie by pozyskać potrzebne fundusze, prowadzimy w okresie okołoświątecznym kampanię „Stoliczku, nakryj się!” pokazując, że pusty talerz dla wielu Polaków wciąż jest codziennością. Jednak żywność to dobro, do którego dostęp powinien mieć zagwarantowany każdy, wszędzie i zawsze, dlatego zachęcamy do pomagania przez cały rok. Potrzeby w Polsce, są wciąż duże. Osób potrzebujących w naszym kraju jest bardzo wiele. To nie są wyłącznie ludzie bezdomni, ale również tacy, którzy codziennie stają przed wyborem czy kupić jedzenie, leki czy opłacić rachunki – podkreśla Dorota Jezierska, Wiceprezes Federacji Polskich Banków Żywności.

Banki Żywności ratują rocznie średnio 80 tysięcy ton żywności, łącząc świat nadmiaru żywności i jej nadprodukcji ze światem, w którym dostęp do niej jest mocno ograniczony. Poniżej granicy ubóstwa żyje w Polsce ponad 4,1 mln osób, a w ubóstwie skrajnym 1,6 mln osób. By organizacja mogła wykorzystać w pełni swój potencjał i zwiększyć skalę pomocy potrzebne są pieniądze, na pokrycie kosztów przechowywania i transportu żywności. Stanowią one wciąż realne wyzwanie dla organizacji, mimo otrzymywania jedzenia jako darowizny.

- W najnowszej odsłonie naszej akcji #RabenExpress postanowiliśmy wesprzeć Banki Żywności, pokazując drogę ratowanej żywności od darczyńcy aż do rąk potrzebujących. A jednocześnie promując akcję „Stoliczku nakryj się”, której celem jest zebranie środków na transport tej żywności. 1 zł umożliwia Bankom Żywności uratowanie aż 8 kg produktów spożywczych, z których można przygotować aż 16 posiłków – mówi Klaudyna Polanowska-Skrzypek, PR manager Grupy Raben.

Bohaterowie filmu odebrali żywność przekazaną przez Makro, wspólnie zawieźli ją do Wielkopolskiego Banku Żywności, gdzie czekali na nich wolontariusze i pracownicy organizacji. Jedzenie zostało rozpakowane i posortowane, a jego część trafiła ponownie do ciężarówki Raben. Ostatnią, najprzyjemniejszą fazą tej podróży, było dostarczenie przesyłki od Wielkopolskiego Banku Żywności do Domu Młodzieży w Poznaniu.

#RabenExpress to kampania bazująca na marketingu influencerskim. Jej formuła jest banalnie prosta, kierowca ciężarówki zabiera ze sobą w trasę na stopa znanego influencera. Tym razem w drogę z kierowcą Raben Logistics Polska Jakubem Olejniczakiem ruszył Rafał Gębura z 7 metrów pod ziemią, który bardzo angażuje się w tematy społeczne. W końcu kanał 7 metrów nad ziemią i jego prowadzący, słyną z otwartości na drugiego człowieka i szukaniu w nim dobra. Rafał w reportażu na kanale 7 metrów pod ziemią opowiada o Bankach Żywności i paradoksie marnowania żywności. Okazuje się bowiem, że najczęściej wyrzucane produkty to: pieczywo, owoce, wędliny i warzywa, podczas w gdy w Polsce wciąż są osoby potrzebujące, które mają ograniczony dostęp do żywności.

„Nie znoszę wyrzucać jedzenia. Darowizna na rzecz Banków Żywności jest jak tabletka na wyrzuty sumienia. Najlepiej przyjmować regularnie.” – wyjaśnia Rafał Gębura z 7 metrów pod ziemią
Film można obejrzeć tu: https://www.youtube.com/watch?v=CpRjnEc7dtg&t=268s



tagi: Banki Żywności , Grupa Raben , „7 metrów pod ziemią” ,