ID Logistics rozwija detail picking w centrum dystrybucyjnym sieci Auchan
Wtorek, 20 listopada 2018
ID Logistics, wiodący dostawca usług logistycznych specjalizujący się w dedykowanej logistyce kontraktowej, rozszerzył zakres współpracy z długoletnim klientem, siecią handlową Auchan. Teraz w magazynie klienta w Mszczonowie, oprócz dostaw całych kartonów albo palet w ramach jednego asortymentu, realizowane są zamówienia pojedynczych sztuk, np. w jednym pudełku może znaleźć się kilka czekoladek lub butelka wina.
Centrum dystrybucyjne Auchan w Mszczonowie, uruchomione przez ID Logistics w 2015 roku, jest jednym z najnowocześniejszych magazynów typu BTS (Build-to-Suit) w Polsce. To właśnie stąd sklepy w północnej części kraju zaopatrywane są w artykuły spożywcze i przemysłowe (m.in. produkty chemiczne, kosmetyki, środki czystości i artykuły spożywcze, nie wymagające temperatury kontrolowanej). W związku z dynamicznym rozwojem sieci supermarketów i hipermarketów Auchan oraz sprzedaży internetowej w ramach Auchan Direct, konieczne było wprowadzenie zmian w procesie obsługi magazynowej. Zamiast hurtowych ilości tj. całych kartonów czy palet jednego produktu, tego typu sklepy oczekują dostawy po kilka sztuk. Teraz w mszczonowskim centrum dystrybucyjnym wprowadzone zostało tzw. detail picking (wydania sztukowe), nawet jednej sztuki towaru, albo pakietowe np. 10 sztuk danego artykułu.
„Do większości placówek handlowych Auchan dostawy są przygotowywane codziennie. Mniejsze sklepy, w przeciwieństwie do wielkopowierzchniowych hipermarketów, nie mają wyznaczonej powierzchni na składowanie, wygodniej i bardziej ekonomicznie jest im więc zamawiać towary na bieżąco i bezpośrednio układać na półkach. Zamówienia są więc realizowane w dużo mniejszych ilościach. Odpowiadając na te potrzeby, przygotowaliśmy nowe procesy kompletacji zamówień, pakietowe dla drobnych artykułów spożywczych, typu czekolady, lizaki i batony i pojedyncze wydania sztukowe dla alkoholu o dużej wartości”- wyjaśnia Rafał Filip, dyrektor magazynu w Mszczonowie.
Wdrożenie nowych procesów kompletacji zamówień wymagało od ID Logistics dostosowania dotychczasowych rozwiązań systemowych i procesów magazynowych. W systemie zarządzania magazynem WMS zostały m.in. wyodrębnione nowe obiegi artykułów oraz strefy kompletacji. Zoptymalizowano powierzchnię w strefach składowania, które zostały dostosowane do obsługi wydań pakietowych i sztukowych, m.in. na regałach przepływowych zostały przygotowane i wyodrębnione nowe miejsca pickingowe.
„Obecnie średnio miesięcznie przygotowujemy 10 tys. wydań sztukowych i 25 tys. pakietowych, z dostawą do blisko 60 sklepów. Tego typu zamówień jest coraz więcej, od momentu uruchomienia nowych procesów liczba przygotowywanych pakietów wzrosła o ok. 70 proc., a sztukowych sześciokrotnie” - podsumowuje Rafał Filip.
Mszczonowskie centrum dystrybucyjne Auchan w liczbach
Powierzchnia centrum dystrybucyjnego w Mszczonowie, zarządzanego przez ID Logistics, wynosi ponad 47 tys. m², w tym część magazynowa 44 tys. m². Do składowania towarów przygotowanych zostało 54 tys. miejsc paletowych. Magazyn ma 65 bram przeładunkowych. Centrum dystrybucyjne działa zgodnie z restrykcyjnymi normami jakości, posiada certyfikat Wewnętrzny System Jakości ID Logistics – CID i IFS (International Food Standard). Sprawną obsługę magazynową zapewnia zespół ponad 300 pracowników.
DHL i New York University Stern School of Business...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.