Wiadomości

Doctor Brew rozpoczął kampanię crowdfundingową

Wtorek, 20 listopada 2018
„Poproszę browar” nabiera nowego znaczenia. Na platformie Crowdway.pl ruszyła właśnie (19.11) kampania crowdfundingowa Doctor Brew, jednej z wiodących, polskich firm wytwarzających piwa rzemieślnicze. Cel zbiórki to 2 mln zł, które wraz ze środkami z oferty prywatnej udziałów spółka chce przeznaczyć na przygotowanie się do zakupu Browaru Lwówek od Grupy Browary Regionalne Jakubiak.
Doctor Brew sp. z o.o. ma w ofercie stałej ponad 10 piw kraftowych. Do tej pory firma wyprodukowała przeszło 100 różnych produktów i sprzedała około 3,4 mln butelek piwa pod marką własną oraz private label. Przez 5 lat spółka rozwijała się organicznie, warząc piwa w zewnętrznych browarach. Od listopada 2018 roku jest dzierżawcą Browaru Lwówek.

– „Dzięki objęciu w zarządzanie Browaru Lwówek, uniezależniamy się od produkcji kontraktowej i zyskujemy większą kontrolę nad jakością procesów. Dwa lata na przejęcie browaru pozwolą nam zapewnić odpowiednią strukturę finansowania transakcji, choć kondycja i historia kredytowa pozwoliłyby nam na opłacenie zakupu już w ciągu sześciu do dziewięciu miesięcy” – powiedział Łukasz Lis, prezes zarządu Doctor Brew sp. z o.o.

Na mocy umowy z Grupą BRJ Marka Jakubiaka lwówecki browar wytwarzał będzie zarówno produkty marek Doctor Brew, jak i Lwówek. Do października 2020 r. spółka ma wyłączne prawo zakupu przedsiębiorstwa. – „Transakcja pozwoli nam zwiększyć skalę biznesu i dążyć do pozycji lidera segmentu kraftowego i regionalnego piwa w Polsce. To wielki krok, dlatego zwracamy się do społeczności fanów Doctor Brew o wsparcie, oferując w zamian udziały w firmie” – dodał prezes.

W celu zgromadzenia środków na pokrycie kosztów operacyjnych transakcji, spółka uruchomiła kampanię crowdfundingową na platformie Crowdway.pl. Równolegle prowadzi ofertę prywatną objęcia udziałów w Doctor Brew sp. z o.o. Łącznie chce pozyskać 7 mln zł. Kwotę tę przeznaczy na przystosowanie Browaru Lwówek do wytwarzania piw kraftowych, zwiększenie produkcji w zakładzie z 2000 do 4000 hektolitrów miesięcznie oraz zasilenie kapitału pracującego w związku z rozwojem działalności, a także wkład własny na potrzeby kredytu bankowego.

W ramach kampanii crowdfundingowej o minimalnej wartości inwestycji 2 tys. zł, spółka zaoferowała inwestorom nie tylko udziały, ale także pakiety benefitów. Obejmują one dostawy produktów, wejściówki na wydarzenia z udziałem Doctor Brew i zniżki na organizację imprez w odrestaurowanym browarze w Lwówku Śląskim.

– „Doctor Brew sp. z o.o. jest częścią holdingu, ale w ramach crowdfundingu w ręce inwestorów chcemy przekazać udziały w spółce operacyjnej, która będzie stroną transakcji i odpowiada faktycznie za produkcję naszych piw – wyjaśnił Tomasz Suchowierski, członek zarządu ds. finansowych. PWC w raporcie z sierpnia br. prognozuje wycenę spółki Doctor Brew sp. z o.o. po transakcji na kwotę ok 30-36 mln zł. Udziały w ramach zbiórki crowdfundingowej sprzedawane będą jednak z dyskontem do wartości 20 mln zł.

W ciągu najbliższych miesięcy Doctor Brew przeniesie całość produkcji do Lwówka i przeprowadzi dodatkowe prace modernizacyjne i inwestycje w wyposażenie, o wartości przekraczającej 1,5 mln zł. – „Zamierzamy rozwijać sprzedaż zarówno piw rzemieślniczych Doctor Brew, jak i regionalnych piw pod marką Lwówek. Co istotne, w miejsce kontraktowych mocy w wysokości 30 tys. hektolitrów, zyskujemy potencjał 100 tys. hektolitrów rocznie, z możliwością jego podwojenia w przyszłości” – podsumował Tomasz Czechowski, członek zarządu Doctor Brew sp. z o.o. odpowiedzialny za sprzedaż.


Kampania crowdfundingowa: www.crowdway.pl/doctorbrew/ lub akcja.doctorbrew.pl
Video o spółce Doctor Brew i jej planach: https://youtu.be/_Cb3ZghN5Qo



tagi: Doctor Brew , kampania ,