Wiadomości

Grupa Pernod Ricard dołącza do międzynarodowej inicjatywy proekologicznej

Czwartek, 15 listopada 2018
Grupa Pernod Ricard ogłosiła swoją chęć wniesienia wkładu w budowanie Nowej Gospodarki Tworzywami Sztucznymi. Dołączyła tym samym do grona sygnatariuszy międzynarodowego zobowiązania na rzecz stworzenia Nowej Gospodarki Tworzywami Sztucznymi. Projektowi przewodzi Fundacja Ellen MacArthur. Zobowiązanie zostało zaprezentowane podczas niedawnej Konferencji, poświęconej Oceanom, która odbyła się na Bali. Dokument podpisało ponad 250 największych na świecie producentów opakowań, marek, sprzedawców detalicznych oraz firm zajmujących się recyklingiem.
W ramach międzynarodowej inicjatywy na rzecz stworzenia Gospodarki Tworzywami Sztucznymi od sygnatariuszy oczekuje się przede wszystkim składania sprawozdań z postępów w realizacji indywidualnych zobowiązań. Celem jest szybsze zbudowanie gospodarki w obiegu zamkniętym dla tworzyw sztucznych.

Dołączając do tej inicjatywy Grupa Pernod Ricard zobowiązuje się do realizacji następujących działań do 2025 roku:
  • Dokonania oceny i podejmowania kroków w celu wyeliminowania zbędnych opakowań z tworzyw sztucznych
  • Zapewnienia, że Grupa dąży do osiągnięcia 100% wskaźnika wykorzystania opakowań z tworzyw sztucznych wielokrotnego użytku, nadających się do recyklingu lub ulegających biodegradacji, zgodnie ze specyfikacjami CITEO.
  • Wdrożenia podręcznika eko-projektowania na potrzeby rozwoju nowych produktów
  • Wykorzystania tworzyw sztucznych, pochodzących z recyklingu w produkcji opakowań

Zobowiązania te są zgodne z 12. celem ONZ, dotyczącym idei zrównoważonego rozwoju ("Zrównoważona konsumpcja i produkcja"), aktywnie wspieranej przez Grupę  Pernod Ricard. Grupa rozpoczęła już zdecydowane działania przeciwko wykorzystaniu tworzyw sztucznych. Na początku stycznia bieżącego roku zostały skierowane do filii na całym świecie wytyczne, dotyczące zaniechania korzystania z plastikowych rurek oraz mieszadełek podczas wszystkich imprez i wydarzeń, organizowanych przez firmę i jej marki.

Alexandre Ricard, Prezes i Dyrektor Generalny Pernod Ricard powiedział: „Jesteśmy dumni z tego, że możemy dołączyć do inicjatywy na rzecz budowania Nowej Gospodarki Tworzywami Sztucznymi z planami realizacji konkretnych postulatów. Problem, związany z tworzywami sztucznymi, nie jest dla nas nowym zjawiskiem, jednak czujemy, że osiągnęliśmy już punkt krytyczny. Ponosimy zbiorową odpowiedzialność za „stworzenie” świata wolnego od tworzyw sztucznych, a działania w tym obszarze muszą się rozpocząć właśnie od przedsiębiorstw. Paul Ricard, mój dziadek i założyciel Grupy, był pionierem pod względem swojego zaangażowania na rzecz ochrony środowiska i oceanów – m.in. założył w 1966 r. Paul Ricard Oceanographic Institute. Byłby więc dumny, widząc, że Grupa dołączyła do partnerów Fundacji, co w naturalny sposób wpisuje się w jego spuściznę".

„Wiemy, że oczyszczanie naszych plaż i oceanów z tworzyw sztucznych jest niezbędne, niemniej ta wiedza nie powstrzymuje przedostawania się ich ogromnej ilości do oceanów. Dlatego musimy podjąć działania bliżej źródła problemu. Globalna Inicjatywa na rzecz wdrażania Nowej Gospodarki Tworzywami Sztucznymi wyznacza wyraźną linię. Przedsiębiorstwa, rządy i inne podmioty na całym świecie jednoczą się wokół jasnej wizji działań potrzebnych do stworzenia gospodarki obiegowej dla tworzyw sztucznych. To tylko jeden krok na drodze, która będzie obfitowała w liczne wyzwania, lecz także przyniesie znaczące korzyści dla społeczeństwa, gospodarki i środowiska – komentuje Ellen MacArthur, założycielka Fundacji Ellen MacArthur – Zachęcam wszystkie przedsiębiorstwa i organizacje rządowe, by zrobiły ten krok do przodu i postarały znaleźć się w czołówce liderów, tworzących gospodarkę w obiegu zamkniętym dla tworzyw sztucznych – w ten sposób materiały te nie staną się odpadami i nie przyczynią się do zanieczyszczenia naszej planety” – dodaje MacArthur.



O grupie Pernod Ricard
Pernod Ricard plasuje się na drugiej pozycji w światowej czołówce przedsiębiorstw zajmujących się produkcją win i wyrobów spirytusowych. W roku obrotowym 2016/2017 grupa wygenerowała skonsolidowaną sprzedaż w wysokości 9,010 milionów euro. Firma, która powstała w 1975 r. z połączenia dwóch podmiotów: Ricard i Pernod nieustannie się rozwija, bazując zarówno na wzroście organicznym, jak i przejęciach. Do najważniejszych spółek, które weszły w skład Pernod Ricard należą Seagram (2001), Allied Domecq (2005) oraz Vin&Sprit (2008). Pernod Ricard może poszczycić się najbardziej prestiżowym w branży portfolio, w którego skład wchodzą takie marki jak wódka Absolut Vodka, pastis Ricard, whisky Ballantine’s, Chivas Regal, Royal Salute, The Glenlivet oraz Jameson Irish Whiskey, koniak Martell, rum Havana Club, dżin Beefeater, likier Malibu, szampany Mumm i Perrier-Jouet, a także wina Jacob’s Creek, Brancott Estate, Campo Viejo i Kenwood. Pernod Ricard zatrudnia ok. 18 500 pracowników. Firma działa w systemie zdecentralizowanym poprzez 6 „spółek markowych” i 86 „spółek rynkowych” funkcjonujących na każdym kluczowym dla grupy rynku. Pernod Ricard przywiązuje ogromną wagę do kwestii zrównoważonego rozwoju oraz promocji odpowiedzialnej konsumpcji. Strategia firmy opiera się na 3 głównych wartościach, które kierują jej rozwojem. Należą do nich: duch przedsiębiorczości, wzajemne zaufanie i silne poczucie zasad etycznych. Więcej informacji dostępnych na: www.pernod-ricard.com



tagi: Grupa Pernod Ricard , inicjatywa proekologiczna , Nowa Gospodarka Tworzywami Sztucznymi ,